"Mana Adellya ni, dia tahu tak aku rindu dia" Zara berdecis.Dia antara yang selalu bersama Adellya sepanjang hari.
"Satu mesej pun tak balas,dia lupa kita kat sini ke" Nasuha menepuk bahu Zara.
"Kau dah kenapa , bukan kau sorang tau rindu dia. Dia kawan kita tak kan dia nak lupa kita. Kita kenal dia kan,then trust her" Fieka memeluk Nasuha.
"Aku nak jumpa dia Suha,kalau jadi apa-apa kat dia macam mana? "Fieka menangis. Sebak pula Nasuha melihat mereka sedih.
"Sabar ya, mungkin ada reason dia buat macam ni."
Adhyan masuk kerja seperti biasa walaupun sedang tidak sihat. Dia marah,sedih,kecewa,rindu segalanya bercampur baur.
Tuk! Tuk! Tuk!
"Hello"
Again Sohee.
"Apa you nak" Sambil mengeluh.
"Nothing just nak hantar some food ini mungkin dapat pulihkan you punya luka serba sedikit and alas perut. I know what happened to you,so that's why I coming here." Dia meletakkan beg kertas yang berisi di meja.
Adhyan merenung lama beg kertas itu.
"Thankyou "
Sohee tersenyum manis.
"Makan tau,sorry menganggu you" Adhyan sekadar mengangguk sahaja.
Hari demi hari , minggu demi minggu semua menjadi biasa.
Mereka berkumpul bersama and more surprised Sohee ada.
"Yan,you memang the best la" Sohee mengangkat dua ibu jarinya.
"I know" Mereka ketawa beramai-ramai.
"Sohee, kau pernah pergi Malaysia?" Soal Soffea.
"Belum,but kalau you guys sudi bawa i pergi sana boleh juga" Aina menepuk meja.
"Bole sangat,kau tu kena biasakan makan masakan melayu baru hilang sikit slang Inglish kau tu"Sohee ketawa dengan Aina.
"Eh Adhyan kau pun kalau ye ajar la dia cakap bahasa Melayu"Farhan berkata. Adhyan mengangguk.
"Itu pun kalau dia ni cepat belajar kalau tak aku tak ajar"
"Hey, I cepat belajar okey."
"Ye lah tu"
Mikael meninjau kearah luar jendela kaca kadai itu.Macam aku kenal pula dia tu.Tapi dengan siapa.
"Adellya.."Sebutnya perlahan sempat didengari Nasuha. Nasuha berpaling ke Mikael.
"Eh macam Adellya lah" kata Farhan.Tidak hanya Mikael yang nampak rupanya.
"Merepek la kau ni" Kata Adhyan.
"Merepek Achik kau, betul la tapi die orang dengan orang lain" Selepas Farhan berkata seperti itu diapun berpaling.
Siapa lelaki itu.
Adhyan bangun tanpa banyak kata. Kearah sana ditujunya.
Mereka turut pergi mengikut langkahnya.
"Adellya Amira"
Wanita itu tersentak.Dia kenal suara ni.Suara yang amat dirindui.
Dia memalingkan wajahnya menghadap mereka.
R-ramainya. Diorang pun ada..and Sohee?
"Siapa lelaki ni Adellya." Adellya tidak menjawab malah dia mengundurkan diri.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...