Nasuha kembali ke Malaysia harini.Jadi Adellya mungkin sunyi sikit sebab kawan rapatnya berjauhan.Tapi masih ada Soffea.Peneman dekat office.
"Nanti kalau rindu aku call tau.Hehe.Kejap je setel sini aku pergi sana balik.Byee.Take care!"
"Hm iye lah suha jaga diri tu baik-baik"
"assalamualaikum"
"waalaikumussalam"
Adellya end call .Huargggh! Bosan nyaaa!.Jimin asik outstation sahaja.Yang pelik nya bukan nak bagitahu aku sepatah haram.Tahu tahu sahaja hilang.Menyampah betul!.
Tiba-tiba fon nya berdering.Iya lah tu.Panjang aje umur dia.Jimin.
"Apa?"
"waalaikumsalam"
Aku memutarkan bola mata.sentap.
"hm assalamualaikum.Ha nak apa?"
"saya mungkin balik lusa.Jadi saya nak awak handel-"
"meeting untuk dua hari sekali 3 kali and tk boleh cancel."Adellya ibarat sudah menghafal ayat Jimin sejak-sejak selalu ke luar negara.Huh easy bro.
"Good dear!.So make sure you do it"
"ye ye.Tapi bagi tahu sy la awak buat ape keluar negara banyak kali.Sebulan Nak dekat 5 kali tahu tak! Nanti saya nak jawab apa dekat clien kalau diaorang tanya CEO kemana.Sudah lah awak tak bagitahu negara apa.
Sekurang kurangnya saya tahu and dapat bagitahu kemana awak pergi.Urusan apa yang sampai awak tak nak bagitahu saya sangat tu?"Bebel ku. Geram ni geram .Clien bertanya tak akan nak bagi alasan sama.
"Hal pribadi sweetie"
Ha itu la ayat dia setiap kali tanya.Sakit hati.Apa dia fikir dengan mengakhiri panggilan 'sweetie' pada hujung ayat tu boleh buat aku puas hati?
Adellya terus menamatkan panggilan.Nasib saja aku pekerja yang berwibawa.Kalau tidak dah lama aku biarkan sahaja meeting ni tanpa sapa sapa handle
Adellya terus menyiapkan kerja-kerjanya.Seseorang yang tidak suka kerja belambak.
Jimin tersenyum pahit.Alahai kesiannya kesayangannya itu.Suka aje membuli.
"You will know soon sweetie.."
( ͠° ͟ʖ ͡°)
Mikael menunggu Nasuha di kerusi butik.Lamanya..
"tadaaa!"
Mikael berpaling ke arah langsir yang dibuka.Cantik!Ternganga Mikael dibuatnya.Kali pertama k tengok die berpakaian macam ni.
"hai bang mika mulut tu cover lah sikit."Nasuha ketawa.
Mikael mengosok mata.Tidak percaya."Wait!wait! Wow!"
Ini baru pergi mencuba.Belum lagi hari rasmi.Mahu tak nya lagi jatuh iman.Risau betul la abang Mikael Iman ni.
"Saya amik yang ini ea?lawa laaa!"Nasuha membelek baju yang dipakainya.Berkilauan dibawah lampu dan dihiasi corak berwarna grey,dan berwarna putih bersih.
"Up to you dear"
"Far!beli kan cho.."
"Choco!"
"yes!"
"pandai dho kau far,sapa dho kau sebenarnya"Farhan buat muka riak.Dia dengan belagak die berpisah tiada.
Sementara menunggu Farhan membelinya.Soffea berpaling ke arah Adellya yang baru sahaja duduk di sebelah.
"dell hang pasai pa"
"Boring la wei..Jimin outstation,Nasuha balik malaysia,engkau pulak asik layan si Farhan tu aje.Aku ni terpinggir"Adellya membuat muka kesian.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...