Okay hari ni hari pertama kau sebangai PA di P'Holdings..apa 'A'? PA la personal assistant.Uii na takut la mamat tu macam nak balas dendam je pasal aku rembat lipbam dia tu..ahh ape kesah aku dapat dulu aq punya lah''kata adellya.
Punya lama tunggu bas ni.. aq rasa kena beli la kereta satu kan? senang sikit nak berulang alik .
Aku berjalan masuk ke dalam office.''selamat pagi cik" kata beberapa orang pekerja perempuan yang sudah kenal aku.Dahhhh aku nampak dh die tuuh. Boss aq tu la.Aq masuk kebiliknya.
"Tuan"
"Masuk"Aku pun berjalan masuk kedalam biliknya itu."hari ni saya nak awak siap kan file ni dan susun jadual meeting start esok.Pastu ikut saya kenal kan diri awak sebentar lagi."kata jimin aku hanya mengangguk tanda faham.Terus dapat kerja weh,AAA tak sabarnyaaa!
Jimin menelefon pekerjanya."areum tunjukkan bilik cik adellya"katanya.perh..bilik khas siut.
" awak boleh ikut areum ke bilik bekerja awak and tepat pukul 9:00 pagi datang bilik saya'' kata jimin .aku hanya menurut dan keluar dari biliknya.
" cik adellya boleh ikut saya"kata areum
" baiklah,boleh saya bertanya?''kata ku maklumlah pekerja baru.
"ye?"
''PA kat sini sebelum ni ade bilik khas juga ke?"kata ku."tulah saya pun nak tanya soalan tu sbb sebelum ni belum ade lagi PA yg dpt bilik khas..mungkin.."kata nya
halah sambung la ayat tu jangan gantung ii
'' mungkin cik adellya lain dari yang lain?"kata areum.lain?ape yang lain nya? dye nampak aku ni macam jantan ke?.eh kau ni adellya..tk baik buruk sangka.
"mengarut lah,saya rasa maybe itu peraturan baru?"
Pintu biliknya di buka.huwaw lawa nyah.Aku mengucapkan terima kasih pada areum dan aq berlalu duduk di kerusi yg di sediakan.
❀❀❀
Adellya menyiapkan kerjanya dengan fokus.Biasa la hari pertama kerja kan,kena la tunjuk bagus sikit.Sedang dia menaip sesuatu dilaptopnya pintu diketuk dan dibuka dari luar.
"cik adellya tuan ingatkan semula jam berapa cik perlu ada di bilik meeting,dan ini tab yg berjadual tarikh dan jam meeting tuan jimin."kata areum.
Adellya mengangukkan sahaja dan mengambil tab yang diberi areum tadi.Dia check semua jadual meet jimin hari ni.Sempat dilihat jam tangannya.Masih awal lagi jadi dia berhasrat untuk menyiapkan kerjanya yang tertangguh.
Jam menunjukan pukul 9:25 pagi.Adellya bangun dan mengambil beg nya.Tidak dilupakan juga tab yang berisi jadual meeting.
Adellya membuka pintu bilik Jimin sambil mata menghadab tab."Tuan......"mata adellya mencari dimana keberadaan Jimin.Tiba-tiba sahaja datang seara dari belakang.
"Good awal 5 minit so jom ke bilik meet sekarang" kata jimin yang baru sahaja sampai di hadapan pintu.Adellya hanya membuntuti boss nya yang menjengkilkan itu.
Tiba di ruang meeting.Adellya berdiri bersebelah jimin."Ini adalah personal assistant saya yang baru jadi harap kamu semua boleh memberi berkerjasama pada dia sebagai personal assistant saya.Adellya perkenalkan diri awak"kata jimin dengan panjang lebar.
"Saya adellya iaitu PA baru tuan jimin sya harap kamu semua boleh berkerja sama dengam saya juga"kata ku dan menundukan sedikit badan.
"Ada sebarang pertanyaan?Kalau tak da saya akan akhiri meeting kita sakat ni ja"kata jimin.
"cik adellya umur brapa?"Tanya seorang pekerja lelaki."23"kata ku.Nak tak nak kene jujur juga.Baru sahaja mahu berahsia umur tapi dah kantoi.
"Ouh boleh jadi geng ni"katanya dan menyiku kawan perempuan nya yg bersebelahan dengannya.Aku hanya senyum.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...