33

7 1 0
                                    

"Awak bila kita nak edar ni"Soal Nasuha

"Awak nak edar bila?"Soal Mikael pula

"Eh kita tanya dia,dia tanya kita balik"Nasuha buat-buat mahu memukul kepala Mikael.

"Alang-alang dah siap harinie kita edar terus la"Kata Mikael pada Nasuha.

Nasuha bersetuju dan terus mengumpulkan semua kad-kad yang tersedia.Nak bagi sapa? Mestila kawan-kawan dia kan? Tak kan nak bagi readers pulak.Tak cukup bajet nanti.

Mereka pun bersiap untuk diedarkan kad-kad tersebut.Cuma tunggu nak ajak berkumpul sekali je.

"Hello assalamualaikum Adellya,aku call ni sebab nak ajak jumpa..nanti tolong aku bagitahu yang lain juga eh? Kalau kau tak sibuk"Nasuha meminta bantuan Adellya.

"boleh,aku baru je habis kerja..nanti aku tolong bgithu ye"Ujar Adellya.Nasib baik la Adellya ada.

"Thank you Adellya..sayang kau "

Nasuha tutup telifon memberitahu Mikael bahawa dia telah memaklumkan pada yang lain.

"Ha saya pun dah cakap jugak kat Adhyan"Mikael dan Nasuha pun bersiap untuk perjumpaan malam ni.

"Jimin"

"Adhyan la"

"Ish pape je la,Awak saya nak keluar jumpa Nasuha dan yang lain sekali boleh tak"Minta nya pada Adhyan.

"Saya pun nak keluar juga malam ni dengan mikael,saya hantarkan lah" Adellya memberi tahu pada rakan nya yang lain bahawa dia pergi bersama Adhyan.

8:50 pm

"Awak salam,saya nak turun dah..nanti saya nak balik saya call "Kata Adellya sambil menghulurkan tangannya.

"Aipp,kejap kejap..ini pun tempat yang saya nak pegi..turun sekali aje la.Meh"Kata Adhyan.

"Lah iye ke..ha ye la jom"

Tiba sahaja di dlm restoren itu Adellya dapat melihat rakan-rakannya.

"Kenapa tak bagithu nak berkumpul sekali semua"Kata Adhyan.

"Lupa nak cakap tadi nak jumpa semua"Ujar Mikael.Adhyan memaafkan aje.

"Baik baik beri perhatian..beri perhatian..alang alang semua dah ada kat sini saya Mikael akan memberitahu sesuatu pengumuman"kata Mikael sambil berdiri.

"Pengumuman ape tu ate kome"Soal Taehyung.

"sejak bila kau keluar slang perak pula ni?"soal Jungkook.

"Ada le belajor sikit sikit dari fieka"jawab Teahyung kembali.

"Tak kena dho dengan kau tae"Jungkook mengertawakan Taehyung.

"Eh ko diam eh"

"Ai ai ni sape nak bercakap ni.Aku ke engkorang.Aku pijak sorang sorang kang tak sempat kahwin jap lagi kang"Kata Mikael.

Mereka berdua pun memberi tumpuan yang penuh pada seorang manusia yang berwajah putih mayat dan ada iras kucing terbiar sedikit.

Amboi sedap mulut kau author.

"Dengan ini saya akan segera membuat majlis..iaitu majlissss.Cik Nasuha sila edarkan apa yang patut."Nasuha pun mengedarkan kad yang disediakan itu sambil ketawa akan gelagat Mikael.

"Kad apo ni?" Zakuan pun menilip kad tersebut."Cantik"

"Weh nyah ! Kau nak kahwin dah ! AAAA"Jerit Aina pada Nasuha.

"Tahniah abe mika,ku sangka kan aku dulu ternyata engkau dulu ye"Kata Zakuan pada Mikael.

"Suhaaaa! Aku dah ade geng jadi bini orangg!!" Kata Adellya pada nasuha.

MUALAF Where stories live. Discover now