Selesai sahaja solat subuh.Aku terus sahaja bersiap untuk ke kerja.Belum sempat aku mencapai kunci kereta,terdengar sebuah hon di luar rumah.
Owh ya.Lupa pula yang semalam.aku balik dengan Jimin.Tersedar dari itu bunyi pula deringan dari telifon.
"Ya saya tahu kejap saya dah nak turun"
"Good "
Aku berjalan keluar dari pintu rumah.Kunci segala pintu yang ada.Usai semua itu aku berjalan kearah kereta Jimin.Sejurus daripada itu tingkap cerminnya dibuka.
"masuk lah "
Aku segera masuk ke dalam perut kereta apabila dapat izin.Takkan nak main masuk gitu je.Sila contohi sis.
Kedua-duanya diam.Tiada yang berani memulakan bicara.Kenapa tiba-tiba janggal.
Jimin bahkan perasa yang aku seperti ingin berkata sesuatu."why?"
"hm? Ekk..tk de apa ii.."
Jimin memberhentikan kereta di depan Office."Thank you" laju ku berterima kasih padanya.
"Adellya! Nanti saya masuk lambat sedikit ada hal lain" Aku hanya balas dengan angguk sahaja.Sudah biasa dengannya.Kemana lagi kalau bukan bertemu dengan Mikael.Mentornya yang membawa Jimin mengenal islam.
Sedang aku menyiapkan apa yang pastu sebelum keluar lunch . Terdengar seperti pintu dikuak.Ingat ke pekerja lain ingin memberikan kerjanya pada aku,tapi sangkaan salah.
Minah sotong ni pulak yang datang.Apa yang dia mahukan pun tak tahu lah.
"Apa you nk?Jimin tak de hari ni datang lain kali je lah,terima kasih"kataku dengan malas.Anda rasa saya ada masa untuk layan si sotong?Tidak sama sekali.
"I datang sini bukan nak jumpa dia,tapi i nak jumpa you"Dapatku lihat senyuman sinis nya.
Pelik.Selalu nya datang sini hanya dua perkara.Tidak untuk cari gaduh dengan aku, dia cari Jimin.Tapi hari ni lain.
"Tak da masa,sorry"
Malas mahu berbicara dengannya!
"hey tetamu datang kot tak nak jempun duduk ke? Tak takut ke syarikat ni dicop tak menghormati tetamu."Aku menjelingnya.
Fine!
Aku menarik nafas sedalam-dalamnya,dan aku cuba senyum walaupun terpaksa."Silakan duduk dulu ye.Cik haus ke?nak saya buatkan air?"soal ku bertalu.
"Tak pe lah i just nak warning you.Last and i'm serious.If you dekat dengan Jimin you akan terima padahnya!Remember it,totally i'm not joking!."Dia terus keluar dari bilik kerja aku.
Patut ke aku take it serious.
Aku meneruskan perbuatan ku.Nanti-nanti sahaja lah aku fikir.
Meja yang ditepuk itu membuat kan aku yang ralit termenung itu kembali ke reality
"Termenung apa,fikir ape yang jauh sangat tu.saya ke?"Jimin cuba bergurau.Walaupun mukanya tidak berperasaan.Dingin sahaja.Tapi ayat bukan main kalau gula.
"Nothing serious"
Singkat dari ku.
"No Adellya, you can't lie because you're not good at lying "Jimin seorang yang licik meneka dengan melihat reaksi muka.
"Tell me,apa yang awak fikirkan"Ingin sahaja aku bagitahu tapi nanti dikira mengadu pula.Sengaja aku menguntumkan senyuman untuk menyakinkan Jimin bahawa aku baik-baik sahaja.
"Sure?"aku angguk.
"Adellya please remember this,anything that can make you doubt please let me know.Don't keep it secret because i hate keep it secret."Kata kata Jimin bagaikan dia sudah tahu apa yang terjadi.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...