22

3 1 0
                                    

Adellya masuk kedalam kereta.Entah la mimpi apa malam-malam ini nak makan ramen.Pada mula nya malas mahu keluar.

Tapi disebabkan stok ramen habis,terpaksa lah keluar beli.Nasib baik ada kedai yg buka 24 jam.

"Khamsahamnida.."

Aku keluar dari kedai tersebut dengan makanan ditangan.Belum sempat aq sambung langkah bunyi deringan phone.

Jimin.

Aku segera menekan butang hijau.

"Nae?"

"buat apa?"

"hm saya keluar sekejap beli makanan"

"Tengah malam macam ni?"Jimin menilip jam.Hampir tepat 12:55 malam.Apa dia buat sampai tgh malam.

"awak kat mana?"

"aa saya dekat CU Mart 24 berdekatan dengan office.Kenapa awak nak-ARGH!"

Panggilan tamat.Jimin beriak cemas.

"Adellya!Adellya! " Dia bergegas berlari keluar.Allahuakbar!.Risau terjadi sesuatu pada Adellya.

Jimin segera menghidupkan kereta.Ya allah apa jadi dengan Adellya..

Sebaik sahaja tangan ku ditepis.Aku di heret ke sebuah lorong.Aku meronta ronta minta dilepaskan.Tubuh ku di hentakkan kedinding dengan kuat.

Ditariknya lagi dan kepalaku dihatukkan beberapa kali.Dapat dirasakan cecair pekat meleleh di dahiku.

Tanpa putus asa.Aku bangkit semula untuk kabur dari situ.Tapi tangannya yang sasa lebih tangkas menarikku kembali.

Leher ku dicengkam kuat!

Bagaikan nafas ku di sekat.Makin kuat tekanan di leher makin susah bernafas.Mungkin saja wajah ku membiru!

"T-tolong...l-lepaskan..."

Aku seperti merayu.Tangan ku meronta-ronta untuk lepaskan cengkaman malah tiada yang berubah hanya makin tersekat sekat nafasku.

Tolong la sesiapa menyelamatkan aku.Ya allah selamatkan lah aku.Beberapa saat dari itu.Aku jatuh dari cengkamannya.

Aku melihat dengan mata yang separuh sedar.Lelaki itu pergi meninggalkan aku.

"Adellya!"

Selepas mendengar panggilan itu duniaku gelap.Aku tahu itu Jimin.Tapi aku tk boleh bergerak.

𑁍𑁍𑁍

Mata dibuka perlahan-lahan.Denyutan di kepala membuatku pejam mata semula.Sakit.Itu yang dirasakan.

Aku cuba membuka mata kembali.Cuba mentafsir apa yang jadi.Dimana aku?Apa dah jadi?..

Aku merenung siling.Bau ubat.Dan aku tahu aku di hospital.Kiri dan kanan aku kosong.Tiada sesiapa.Hanya aku di ruang ini.

Pintu di buka.Siapa?Aku berharap dia dapat membantu aku.Aku haus.Inginkan air.

"Adellya..kau dah bangun?"

Nasuha.Alhamdulilah.Mujur dia ada.

"A-air.."

Nasuha segera menuang segelas air.Tidak lupa dia membantu aku bangun.Hanya seteguk dua.

"Thanks"

"syukur kau dah sedar aku risau sangat kat kau.Sekejap lagi aku maklumkan pada Mama dan papa kau."Aku menahan tangannya.

Perlahan aku menggeleng."No.Aku tak nak mereka risau."

"baiklah..Aku ikutkan aje"

Nasuha berpaling kebelakang.Mikael dan Jimin."Adellya,are you okay?"

MUALAF Where stories live. Discover now