5 hari sebelum,Adellya dan Nasuha sempat ke butik pakaian perkahwinan.Entah kenapa yang Adhyan tu sibukan sangat sampai cari baju pengantin pun tak boleh datang.
"Adellya,sabar kejap tau.Aku nak call Mikael suruh datang"Adellya mengangguk.Pelik la kalau macam ni.Nanti orang tu tanya mana pengantin lelaki? Aku nak cakap apa.
Sementara itu,Adellya melihat lihat baju yang ada disitu.Pandangannya terarah pada baju melayu berwarna putih.Terlintas lah Insan bernama Adhyan yang tidak diketahui identiti sebenarnya.Apa yang mistik sangat bunyinya?
Aku pun tak tahu dia nak baju yang macam mana.Tapi baju melayu lelaki semua sama je kan?Warna je yang lain.Ehhh entah laa
Pening aku mikir.Aku takkan maaf kan kau Adhyan.Tak guna.Buat penat aku je fikirkan baju untuk dia.Kalau aku jumpa dia aku pijak pijak pagi penyet.
Geram aku!
"cik"
Tersentak dari itu,Adellya kembali kedunia nyata.Dia mengikuti pelayan itu ke sebuah sudut yang dipenuhi baju pengantin wanita.
Hm tak best lah.Ni bukan perkahwinan yang aku mimpikan selama ni.Tengok lah Pilih baju nak nikah pun sorang sorang.Kenal pun tidak.Tahu tahu sahaja dah kena nikah.
"cik boleh pilih ikut kesesuaian diri dan yang cik suka,apa apa boleh panggil saya di sana ye"Katanya sambil menunjukan tempat yg dia akan berada.
Tak lama dari itu,Nasuha kembali bersama Mikael dan juga adam.Tapi..Jimin buat apa kat sini?.
"Hey kak,apo kabar"
"baik bro"
Terbiasa dengan budak ni.Aku memandang Jimin.Ya,aku nak tanya die apa dia buat kat sini.
"Kenapa awak ada kat sini?"Tanya Adellya.Jimin mengosok lehernya sambil tersenyum.Alahai hilang mata dia tu.
"Saje je nak ikut Mika"
"HAHAHA comel la abang Jimin ni"Kata Adam.Suka pulak kau Adam.Jimin terus sahaja cover macho.
"eh mana ada,abg hensem la bukan comel"Jawab Jimin.Eeh lebih lebih pula yang ini.Adellya menjeling mereka.
"Mana boleh macam tu.Adam lagi hensem la"
Okay dia dh start.Baik aku pilih baju ni cepat then cepat la aku dapat balik.Adellya memilih baju yang dia mahukan.
Selang dari beberapa minit,pelayan itu kembali bersama baju pengantin yang telah dipilih Adellya."Baik lah sekarang pengantin lelaki punya saya sudah sediakan di bahagian sebelah sana.
Boleh lah pilih yang mana mana dimahukan.Jadi yang mana satu pengantin lelaki.?"soalnya.Tangan nya menunjuk Mikael untuk meneka.
Mikael laju sahaja mengeleng.Tangannya mula terarah pada Adam."saya adik dia"Kemuadian semua memandang ke arah Jimin.
"sa..ya?"
"ark ha ni la dia pengantin lelaki. Ha ni ni."Jimin ditolak-tolak kehadapan oleh Adam dan Mikael.
"eh..?"
Adam mengenyitkan matanya pada Adellya.Adellya tidak mengerti maksud yang ingin disampaikan.
Pelayan itu meminta Jimin ke bahagian pengantin lelaki punya pakaian.Jimin hanya menurut.Adellya telan air liur.Kesian Jiminnn.Tak pasal pasal dia kena pergi.Haih.Kali ni tak tipu,aku rasa bersalah sangat sangat.
Selepas sahaja Jimin siap aku ke arah nya."sorry awak.Nanti kalau saya jumpa Adhyan tu saya nak pijak pijakkk die bagi penyet. Sorry sangat"Kata Adellya.Jimin senyum.
"tak apa lah.Sekurang-nya dapat la juga merasa pakai baju untuk nikah ni"
Selesai sahaja persiapan baju.Mereka bergerak ke dewan pengantin.Lusa aku akan menikah di masjid terlebih dahulu.Dan seterusnya,hari esoknya pula baru akan diadakan persandingan.Tidak tahu pula dewan yang disediakan Adhyan begitu luas dan cantik.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...