Kerjanya.Perbuatannya terhenti apabila menerima panggilan.
unknow number?
Nak angkat atau tak.
"hello?"
"tinggalkan dia dan jgn dekati dia atau engkau mati"
panggilan terus tamat.Hanya satu ayat yang dilontarkan tapi beribu soalan yang ada pada kepala adellya.Siapa yang patut dia jauhi?
Dia membiarkan sahaja soalan ii yang tidak terjawab itu.Selesai menyusun dia mengambil beg tangannya dan keluar dari office.Tanpa dia tahu akan ada bahaya menimpa.
Adellya menuju ke parking kereta.Dia sedang mencari cari dimana keberadaan kunci keretanya.Habis selongkar beg baru lah terjumpa.
"Adellya!!"
Adellya menoleh ke belakang.Apabila terdengar nama nya di laung.Terjerit dia apa bila melihat kejadian itu.
"Jimin! Ya allah jimin"
Darah yang mengalir di lengan jimin itu membuatkan adellya lebis cemas.Dia tidak tahu siapa pemangsa.
Adellya memapah jimim masuk ke keretanya.Dipandu ke hospital.tak kan klinik pulak tu bukan kene pisau potong bawang.
Adellya menunggu jimin keluar dari bilik dokter.Haih siapa lah yang jahat sebegitu rupa terhadap jimin.Mujur saja jimin tidak apa ii
Jimin keluar dari bilik dokter dan mencari keberadaan adellya.Lengannya masih berbalut kemas.
"jimin! sini"
"jimin ii awak okay? Ade sakit mana ii lagi tak"Soal adellya.Jimin ketawa melihat adellya bertingkah seperti ini.Adellya yg perasan jimin itu ketawa segera hentikan perbuatan nya.
"kenapa awak gelak"
Adellya sudah pun memuncung.Sudah la dia risau tadi boleh pula dia ketawakan adellya."nothing,you are so cute.."ujar jimin.Adellya mula merasakan pipinya membahang.Malu le tu.Shuuut! biarkan dia melting.
"elelele blushing pulak dia"
"hey saya blushing pun sebb awak menyakat tau!"kata adellya."mana ada menyakat saya cakap benda betul"Kata jimin masih dalam ketawa.
"sudah lah!"
Sebelum pipinya naik merah baik dia pergi.Jimin hanya ketawa melihat tingkah adellya yang sebegini rupa dengannya.
♡︎♡︎♡︎
Hoseok yg sedang rancak ketawa itu tiba tiba kena lempang."Sudaah lh tuu dah lh gelak macam kuda"kata fea.Hoseok mengusap pipi nya.Sedih nya hidup kene lempang dengan perempuan.
"alah kau ni manja sangat lah seok patut la tak de girlfriend lgi"ujar mina.Lagi bertambah murung si hoseok tu.Soffea hanya ketawa.
"tumpang laluu abang hensem nak laluuu"kata seorang lelaki yang tiba ii menyelit diantara hoseok dan mina.Mingyu.
"kau ni nak ape galah aku nak bincang hal mustahak ni dengan dorang"kata hoseok.Mingyu hanya tersengih seperti kerang busuk.Dia sebenarnya saja je nk bergurau dengan mereka.
"Ape yang mustahak sangat kau nk bincang?"tanya fea pada jhope.Mina dan mingyu setia mendengar apa yang akan keluar dari mulut jhope.
"tu kau nampak tu"kata hoseok sambil merunding jari kearah jimin dan adellya."bukan main mesra je aku tengok,dorang ade ape ii ke?"ujar hoseok lagi.Fea menekup mulutnya. Tk sangka adellya sebegitu rapat dengan jimin.
"Aq rasa dorang memang dah berjodoh kot."ujar mina."mana mungkin,si adellya tu agama islam.kalau jimin itu mahu bersama adellya pun..mungkin jimin perlu memeluk agama islam terlebih dahulu."terang fea.Mereka menganggukkan kepala.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...