* Melike Adile Sultan *

136 6 0
                                    

Sarayın her ucunda bir telaştır başlamıştı. Kimi yerleri siliyor, kimi hatunlar etrafı toparlıyor, kimileri de hadım ağaların gözetiminde hazırlıklarla ilgileniyordu.

Dildade Kalfanın dediğine göre bugün öğlene varmaz Selim'in validesi, Orhan Han'ın cihana bedel güzellikteki hasekisi Melike Adile Sultan ve himayesine aldığı üvey kızı Hatice Sultan gelecekti.

İyice tembihlemişti beni kalfa. Yapmam gerekenleri... En azından valide sultan gidene dek Gülnar ile kavga etmemem ve valide sultana kendimi sevdirmem hususunda.

Gülhatmi Ağa:

"Hadi acele edin biraz! Eli kulağındadır, gelecekler şimdi !"

Dildade Kalfa:

"Hadi kızlar! Bitirin artık!"

...

Öyle heyecanlıydım ki... Acaba Selim'in validesi beğenecek miydi beni ? Oğluna layık bulacak mıydı? Yoksa o da mı kızı Rukiye Sultan gibi Gülnar'ın yanında olacak, bana yüz vermeyecek miydi?

" Desturr! Haseki Melike Adile Sultan ve Hatice Sultan Hazretleri!"

Tüm kızlar, ağalar, kalfalar olmak üzere elimizdekileri bırakıp sıraya dizilmiştik. Kapıdan süzülenleri görür görmez de her birimiz diz kırıp, selam vermiştik.

Başımızı kaldırmamız zinhar yasaktı lakin ben bunu bildiğim halde merakıma yenik düşüp, göz ucuyla yeşil ve mor kaftanlara sarılı sultanlara bakıvermiştim. Aman Allah'ım! Daha genç kızlık çağına yeni girmekte olan sultan ile göz göze gelmiştik. Hiç beklemediğim bir şey olmuştu o an. Bu güzel sultan bana tebessüm edip usulca geçip gitmişti. Hatice...

"Hadi işinizin başına!"

Bu sesle birlikte cariyeler çil yavrusu gibi dağılıp gitmiş, herkes işinin başına dönmüştü.

" Hafsa ! Hafsa kime diliyorum ben!"

Öylece bakakalmıştım sultanların ardından.Sanki bir bağ vardı onlarla aramda. Öyle ki onlar benim ailemdi artık.

" Hafsa ! Sana diyorum Zamira !"

"Kalfa ..."

İrkilmiştim.

"Niye öyle çakılıp kaldın olduğun yere? Hem Hatice Sultan'la göz göze geldiğinizi de görmedim sanma sakın."

"Ben..."

"Kes sesini! Kaidelere bağlı ol. Aksi hâlde kurduğun hayallerde boğulur gidersin."

Hiçbir vakit bu yönde bir çabam olmadığı gibi buna da hiç niyetim yoktu.

" Görürsün. "

***

Melike Adile Sultan Dairesi

Gülnar Sultan, kayınvalidesi Adile ve görümcesi Hatice Sultanları onlar için hususi hazırlattığı dairede karşılamış, gelir gelmez Valide Sultan'ın elini öperek söze başlamıştı.

"Validem, sultanım. Gelişinizle sefalar verdiniz. Şayet siz de münasip bulduysanız bu daireyi size hazırlattım."

"Âlâ kızım."

Gülnar Sultan:

"Hatice Sultanım. Sizler nasılsınız?"

"İyiyim sağ ol. Yorgunum yalnızca."

Melike Adile Sultan:

"Abini de görelim sonra dairene geçersin Haticem. Sahi Gülnar, Arslanımla Rukiye'm neden bizi karşılamaya gelmediler?"

Alam-u Askam  ( Kederler Ve Hastalıklar ) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin