• 4. December •

279 22 8
                                    

DOBROVOĽNÍCTVO | Daniel Ricciardo
______________________________

"Tohto roku ideš so mnou."
"Kam?"
"No predsa do útulku! Každý rok si mala výhovorku, ale teraz ti to už neodpustím! Domov na sviatky nejdeš, s tým hajzlom si sa rozišla, môžeš sa konečne pridať na stranu dobra."
"Do útulku? Psieho útulku?!"
"No jasné!" vytešovala sa jej najlepšia priateľka. "Vieš aké to tam cez sviatky je super? Dáme psíkom večeru, s ostatnými dobrovoľníkmi sa najeme a potom poupratujeme všetky koterce, vyvenčíme psíkov, vyumývame ich- Je to skvelé!"
"To znie ako veľa roboty."
"Ani nie. Suzie nás páruje do dvojíc a každá dvojica má jedného psíka. Čiže sa staráš len o jeden koterec a jedného chlpáča."
"A keď je viac ľudí ako psov?"
"Och, tam je toľko roboty, že tí sa nestratia."

• • •

"Pridáš sa tohto roku ku nám?"
"A kam idete?"
"Do útulku. Suzie usporadúva opäť vianočné dobrovoľníctvo. Ideme s Chloe pomôcť upratať útulok."
"To znie celkom dobre." prikývol. "Bude tam veľa ľudí?"
"Zvykne sa nás tam nazbierať tak päťdesiat? Nie je to úplne najhoršie. Dáme si spolu večeru a potom sa venujeme psíkom."
"Fajn. Znie to ako dobrý nápad. Aj tak som nemal iné plány."
"Ja viem. Skontroloval som si tvoj kalendár." smial sa jeho priateľ. "Dvadsiateho štvrtého ťa vyzdvihneme doma. O druhej."
"O druhej?!"
"Tak kým pripravíme žrádlo pre psíky, to trvá. A ono sa tam ľudia hlavne bavia, rozprávajú, hrajú s chlpáčmi."
"Fajn. Fajn. Znie to ako dobrá zábava."
"A nikdy nevieš. Možno tam niekoho stretneš."
"Silou-mocou ma chceš dať s niekým dokopy?"
"Rozhodne."

• • •

"V poriadku, priatelia!" vedúca psieho útulku, Suzie, bola dojatá množstvom ľudí, ktorí prišli pomôcť na Štedrý deň psíkom. "Utvorte dvojice. S partnerom, ktorého si vyberiete, budete pracovať po celý zvyšok dňa. Keď sa spárujete, prídete si vziať ochranné pomôcky a debničku s potrebnými vecami. Pridelím vám zároveň koterec, o ktorý sa budete starať."

"Budeme- Spolu?"
"Som s Harrym." T/M hľadela na priateľku, ktorá však už kráčala za vedúcou v spoločnosti svojho priateľa.
"Jasné, že si s Harrym." povzdychla si T/M, úzkostne sa obzerajúc po ľuďoch, ktorí si ľahko hľadali dvojice.

"Scotty-"
"Prepáč, som s Chloe."
"Jasné, že si s Chloe." Daniel mávol rukou nad svojím priateľom a obzeral sa po ľuďoch, hľadajúc niekoho, kto ešte nemá partnera.

• • •

"A čo ty tak sama, moja drahá?"
"Nemôžem pracovať sólo? Nemám tu nikoho do dvojice a zoznamovanie s cudzími ľuďmi mi veľmi nejde."
"Môžem ti dať malého psíka, zvládneš to sama- Daniel, čo sa deje?"
"Suz, daj mi nejakého malého chlpáča. Ostal som sám a-"
"NO VÝBORNE!" potešila sa Suzie. "Daniel, toto je-" pozrela na T/M.
"Ehm- T/M." pípla ona opatrne.
"Toto je T/M. T/M, toto je Daniel." Suzie vtisla Danielovi do náruče debničku s čistiacimi prostriedkami, handrami, špongiami a dezinfekciou, T/M podala pracovné rukavice a krabicu so žrádlom pre psíka. "Koterec číslo tridsať tri. Šup." žmurkla na nich a zmizla medzi ostatnými ľuďmi.

T/M hľadela na Daniela ako na zjavenie.
Cudzí ľudia ju desili, necítila sa pri nich komfortne a na jej vkus bol Daniel až príliš pekný. Vysoký, tmavovlasý, s hnedými očami a úsmevom, ktorý hojil rany na duši.

Ani netušila, že Daniel má podobné myšlienky, ako T/M.
Síce on bol skôr extrovert, ale T/M bola pre neho to, čo by niekto nazval mimo jeho ligu. Aspoň tak ju videl.
Vlasy šikovne a nedbalo vypnuté do drdola, čierne široké rifle a voľný pásikavý sveter, ktorého rukávy mala vyhrnuté po lakte.
Bol z nej unesený a už len dúfal, aby bol dnešok vydarený, aby ju mohol pozvať na rande.

"Som Daniel." mávol opatrne rukou, pretože v náruči držal debnu od Suzie.
"Áno, Suzie vravela." pípla T/M opatrne. "Som T/M."
"Tak poďme, nie? Náš chlpáč čaká."

T/M nasledovala Daniela do útrob útulku.
Vytvorené dvojice už pilne pracovali v kotercoch, ktoré čistili a zároveň sa hrali so psíkmi.
Oni prišli k väčšiemu kotercu s číslom tridsať tri, v ktorom na nich čakala krásna čierna sučka rotvajlera.

"Oh." T/M vystrašene cúvla. "Toto ja nedám." pokrútila hlavou.
"Čože?"
"Toho psa. Je veľký a- A veľký." Daniel položil svoj náklad na zem a vzal krabicu aj T/M.
"Nič ti neurobí. Ollie poznám. Je veľmi pokojná. Má ľudí rada."
"Na večeru?!" vystrašene pozrela na Daniela, ktorý sa jej poznámke zasmial. "Ja- Z veľkých psov mám strach."
"Poď." nevzdával to Daniel. "Rozumiem tvojmu strachu. Pôjdem ku nej s tebou. Bude sa len tešiť, oňuchá ťa a ak budeš chcieť, pohladkáš ju."

T/M ešte váhala, no kým Daniel odomkol koterec, zhlboka sa nadýchla, vydýchla a pohla sa smerom ku dverám.

"Vojdem prvý. Mňa pozná. Poď za mnou a uvidíme, ako zareaguje."

Ale Ollie Daniela nesklamala.
Natešene po ňom poskákala a nechala sa poškrabkať po hlave, keď sa ku nej priblížila aj T/M, len ju oňuchala a šťastne čakala, kedy ju pohladká.

S Danielovou pomocou napokon T/M svoj strach prekonala a s Ollie sa mojkala, zatiaľ čo Daniel upratoval časť koterca.
T/M sa k nemu pridala, práca im šla od ruky, po celý čas ich Ollie pokojne sledovala zo svojho pelechu a počúvala o čom sa dvojica rozpráva.

"VEČERA!!" Suzie chodila pomedzi koterce. "Nakŕmte psíkov a príďte do hlavnej miestnosti, kde sa podáva večera." nakukla aj ku nim.

Daniel s T/M dokončili svoju prácu, nasypali Ollie granule, dali jej čerstvú vodu a keď odchádzali, T/M sa ku nej zohla.

"Vrátim sa po teba, dievča." vtisla jej bozk na čiernu hlavu, Daniel až potom zamkol koterec.
"Vrátiš sa po ňu?"
"Rozhodne. Videl si tie smutné oči? Ona tu nemá čo robiť."
"A čo tvoj strach z veľkých psov?"
"Ollie mi ukázala, že sa nemám čoho báť." T/M pozrela na Daniela. "Ďakujem ti za pomoc. Vďaka tebe som jej dala šancu."

V hlavnej miestnosti si vzali taniere s jedlom, rozlúčili sa a obaja sa pobrali ku svojim priateľom.

• • •

"T/M!! T/M! Počkaj!"

Už nastupovala do auta, keď ju zastavil Daniel.
V hrudi jej srdce poskočilo, motýle v žalúdku lietali ako splašené.

"Daniel." usmiala sa.
"Napadlo mi- T/M- Ehm-" odrazu nevedel, čo chcel povedať, v ruke nervózne zvieral mobil, ktorý mu T/M vzala a naťukala doň svoje číslo.
"Uložila som sa ako tá z útulku." usmiala sa, netušila, kde nabrala odvahu. "Po Ollie si pôjdem zajtra. Ak by si chcel ísť so mnou, napíš mi."
"Určite. Ďakujem. Ozvem sa ti."

Jeho úsmev nemohol byť väčší a žiarivejší.
A jej úsmev zrkadlil ten jeho.

"Tak sa teda vidíme zajtra, T/M." sklonil sa ku nej a na líce jej vtisol bozk.
"Zajtra, Daniel."

~ ~ K O N I E C ~ ~

Adventný kalendár 2023 || Formula 1 edition || jazdci F1 || ✓Where stories live. Discover now