• 5. December •

301 20 16
                                    

ENVIRO DISKUSIA | Lewis Hamilton
______________________________

venované soonnie1

• • •

"Pani profesorka?!"
"Matthew, svoje práce ste mali možnosť odovzdať do konca týždňa." pozrela na jedného zo svojich študentov.
"Svoju som odovzdal už v stredu, profesorka. Ale univerzita v Manchestri usporadúva enviro diskusiu. A myslím si, že téma by sa Vám celkom páčila." podal jej leták s informáciami.
"Áno. Téma je vskutku zaujímavá." zasmiala sa T/M. "Ozvem sa im, mám k tomu čo povedať. Ďakujem, Matt."
"Radostne, profesorka. S chalanmi tam pôjdeme pozrieť, tak hádam Vás tam stretneme."
"Mňa určite. A ak čakáte na môjho manžela, tak to nesľubujem. Má dosť nabitý program."
"Vieme. Bolo by fajn opäť sa s ním stretnúť, ale rozumieme aj tomu ak nepríde. Tešíme sa hlavne na Vás a Vašu rozpravu."
"To je od teba milé, Matthew. Známku za prácu ti nezlepším." uškrnula sa, svojich študentov si poznala.
"Ale aspoň som to skúsil."
"Za to dostaneš bod navyše."

• • •

"Aký si mala dnes deň?"
"Výborný. Decká boli skvelé, viedli hodinu takmer samé takže som nemusela veľa rozprávať. Je super vidieť, že to, čo si naozaj naštudujú, dokážu potom podať ďalej spolužiakom. Preto som vymyslela tie suplované hodiny. Veľmi im to pomáha." tešila sa T/M, zatiaľ čo pripravovala večeru.
"Som na teba hrdý, láska. Vedel som, že to bude úspech. Deti sú nadšené, ak môžu ukázať ostatným, že im niečo ide a vedia informáciu vysvetliť svojim priateľom." pobozkal ju na líce.
"A čo tvoj deň?"
"Ako vždy. Veľa stretnutí, veľa vybavovačiek. Ale všetko ide ako má. Mám vo svojich tímoch ľudí, ktorí vedia čo robia a sú v tom ozaj skvelí."
"Keď spomínaš tím- Mám jedného študenta. Volá sa Matthew. Je najlepší v ročníku. Vždy exceluje aj v témach, ktoré sú mimo jeho ročníka. Veľmi ho to inžinierstvo baví. A tak mi napadlo-"
"Pozhováram sa v továrni s Totom. Budú sa otvárať nejaké pracovné miesta pre absolventov." kývol Lewis.
"Ty si jednoducho najlepší." T/M svojho manžela radostne objala. "Máš nejaký plán na sobotu, Lew?"
"Zatiaľ nie. Víkendy sa snažím mať voľno aby sme mohli byť spolu."
"Ty si láska, Sir."  T/M hľadela na Lewisa. "Čo ak by sme zašli do Manchestra? Miesta univerzita pripravuje jednu enviro diskusiu a ja som prihlásená do rozpravy."
"O enviromentalistike? To znie veľmi dobre, drahá. Čo je hlavná téma?"
"Dopad motošportu na prírodu."

• • •

"Profesorka!"
"Ááh, chlapci. Naozaj ste prišli?"
"Povedal som Vám, že tu budeme, profesorka. Tešíme sa na Vašu rozpravu. Čítal som Vaše predchádzajúce práce k danej tématike. Máte perfektné argumenty."
"Ďakujem, Matthew."
"Drahá, zobral som ti vodu- Zdravím, páni." Lewis sa pridal ku svojej manželke a jej študentom. "T/M nespomínala, že tu budete aj vy."
"Prišli sme podporiť našu najlepšiu profesorku." kývali hlavami chlapci, stále nesvoji v prítomnosti Lewisa Hamiltona.
"Ehm- Matthew?" Lewis sa na jedného usmial. "Smiem na slovíčko?"
"Zaiste, Sir."
"Stačí Lewis."

Lewis si Matthewa vzal bokom, T/M presne vedela o čom s ním rozpráva.

"Pani Hamiltonová? Dobrý deň, som profesor Harbour. O niekoľko minút začíname, Vaša rozprava je na pláne hneď prvá."
"Zaiste." usmiala sa T/M. "Veľmi sa na to teším, profesor." Lewis sa vrátil ku T/M, jeho ruka sa automaticky omotala okolo jej pása. "Profesor Harbour, prosím zoznámte sa s mojím manželom, Lewisom Hamiltonom. Lew, to je profesor Harbour, dekan univerzity, vedúci oddelenia enviromentalistiky."
"Sir Hamilton, rád Vás spoznávam. Nečakal by som, že prídete na dnešnú diskusiu."
"Nenechal by som si to dnes ujsť. Problematika dopadu motošportu na životné prostredie ma úprimne zaujíma. V mojom svete sa snažíme roky aby sme znížili percento škodenia. A myslím, že sme na dobre ceste."
"Aj o tom sa dnes bude rozprávať. Veľmi nás teší Vaša účasť."

Profesor odišiel a T/M s Lewisom sa pobrali do sály, kde sa rozprava konala.

"Ostanem sedieť vzadu, sweetheart. Niekde v tieni, nech nepútam na seba pozornosť."
"Lew, babe, nemusíš to robiť-"
"Na akademickej pôde si hviezdou ty, drahá. Tak nech žiariš." pobozkal ju. "Ľúbim ťa."

• • •

V rozprave bolo zapojených osem diskutujúcich.
T/M bola uvedená ako prvá a patrične si užila možnosť predniesť všetky svoje pripravené pre a proti, ktoré počas svojich profesorských rokov nazbierala.

Veľkú zásluhu na jej vzdelaní mal práve Lewis - boli ešte len teenageri, keď sa po jeho boku objavila práve T/M, obaja mali šestnásť a boli nerozluční.
Dvadsať rokov neskôr svoju nerozlučnosť spečatili manželstvom.

A tak ako T/M stála po jeho boku od začiatku jeho kariéry, tak stál on pri nej keď dokončovala svoj titul raketovej inžinierky. Najskôr chcela pôsobiť v motošporte, tam sa orientovala najlepšie, zaujalo ju ale niečo ešte náročnejšie a tak popri práci vývojovej vedúcej na univerzite prednášala niekoľkokrát v týždni mladým študentom.

"Nemôžete očakávať, že Vaše argumenty budeme brať vážne, profesorka. Všetky tie rečičky o hybridných motoroch a snahe znížiť uhlíkovú stopu- Vôbec nepozeráte aj na okolie celého motošportu? Aká obrovská stopa vzniká len pri výrobe pneumatík? A áut samotných? Ako máme akceptovať Vaše slová? Veď ste len žena."

Ste len žena.

Lewis videl červeno.
Diskrimináciu nenávidel zo všetkého najviac.
Sám na sebe pocítil aké to je, byť diskriminovaný kvôli farbe pleti. Avšak byť diskriminovaný kvôli pohlaviu?!

Azda nečítal ten šašo buletin, kde písali o jeho manželke všetky jej životné úspechy?!

"TAK TO ODVOLÁTE, VÁŽENÝ PANE!!" Lewis vstal z kresla, našťastie na neho nesvietilo svetlo, ale na diskutérov áno a tak nevideli do hľadiska. "Profesorka Hamiltonová patrí vo svojom odbore medzi najuznávanejšie inžinierky. Vďaka nej má americké NASA bezpečnejšie motory do raketoplánov. IndieCar a MotoGP prešli na používanie hybridnejších motorov, šetrnejším, kde nepotrebujú toľko paliva a tým sú aj finančne výhodnejšie. Jeden tím vo Formule jeden vyvíja motory, ktoré navrhla a dizajnovala práve ona. Prevratný základ, kde sa bude spaľovať oveľa viac recyklovaného hybridného paliva, ktoré zaručí počas závodných víkendov omnoho čistejší vzduch. A to je len zlomok jej úspechov!"

Lewis sa nedokázal udržať. Chcel ešte pokračovať, všimol si ale ako T/M s úsmevom krúti hlavou.

"Prepáčte. Ale vy ste kto, že vstupujete do tejto debaty? Máte vôbec nejaké oprávnenie komentovať inžiniersku prácu pani profesorky?"
"Som Sir Lewis Hamilton. A myslím si, že za tie roky, ktoré strávila moja manželka vývojom ekologickejších motorov, mám čo povedať na jej obranu. To, že je žena, je práve len bonus. Ženy v tomto odvetví sú stokrát šikovnejšie a lepšie, ale muži ako Vy im uberajú chuť ukázať, čo v nich skutočne je. Nekonečné diskriminovanie ich znalostí a inteligencie- Hanba chlapom ako Vy, pane."

• • •

"Prepáč, love. Nechal som sa-"

Lewis nedopovedal. T/M sa mu hodila okolo krku, objímajúc ho sa mu prilepila na pery v sladkom bozku.

"Ty môj rytier. Nenecháš si ujsť príležitosť brániť ma."
"Nikdy. Som na teba hrdý a vykričím to každému, kto bude pochybovať o inteligencii mojej ženy." cmukol jej na pery.
"Poďme odtiaľ." zavelila. "Fazuľka je už nepokojná a ja som unavená."
"Tak poďte. Cestou domov kúpim mojim ženám dobré jedlo."

~ ~ K O N I E C ~ ~

Adventný kalendár 2023 || Formula 1 edition || jazdci F1 || ✓Donde viven las historias. Descúbrelo ahora