• 21. December •

184 20 6
                                    

VLAK | Sergio Pérez
______________________________

"Bohužiaľ, slečna. Ďalšie spoje sú až budúci týždeň. Všetko je vybookované."
"Všetko?! Aj prvá trieda?! Všetko?!"
"Mrzí ma to. Ak chcete, viem Vás dať na prvý let v stredu skoro ráno."
"Ja musím byť v sobotu doma!" zúrila T/M.

Vzala si svoj kufor a príručnú batožinu a odišla od pultu, kde jej zamestnankyňa letiska nedokázala pomôcť.

"Prosím, povedzte, že máte ešte voľné auto."
"Bohužiaľ. Posledné si prenajala rodina pred Vami, slečna."
"Por el amor de Dios!!"

T/M vyšla z letiska, našťastie tam natrafila na pristavené taxíky. Do jedného nakukla.

"Na vlakovú stanicu by ste ma odviezli, por favor?"

Taxikár jej len prikývol, T/M si naložila batožinu do auta a usadila sa na zadné sedadlo.
Mĺkva cesta na vlakovú stanicu jej nevadila, vybavila si pár emailov, ktoré jej prišli na pracovný účet a spokojná na konci jazdy zaplatila šoférovi.

Na stanici bolo plno ľudí, podobne ako ona, nedostali sa do lietadla a tak volili alternatívnu variantu prepravy na sviatky domov.

"Guadalajara, jeden lístok, prosím."
"Už máme len do dvojmiestneho kupé v prvej triede." oznámila jej pani za okienkom, dosť nepríjemne na T/M pozrela.
"To je mi jedno. Dajte mi jeden lístok, prosím." mykla plecami. "Ako dlho to je do Guadalajary?"
"Ak nebudú žiadne komplikácie na trati tak šesť a pol hodiny."

Šesť a pol hodiny v malom kupé s cudzím človekom.

No super.

• • •

"Nič nie je voľné?! A čo prvá trieda? A súkromné lety-?"
"Také služby neposkytujeme, pane. Všetky lety sú plne obsadené. Najbližšie voľné letenky sú na stredu ráno."
"Stredu- Pani, ja musím byť v sobotu doma!"

Sergio si vzal svoj malý kufor a vliekol sa na druhý koniec letiska, kde bola požičovňa áut.

"-prenajala rodina pred Vami, slečna." začul ako pracovníčka požičovne oznamuje žene s kufrom a príručnou batožinou fakt, že nemajú voľné autá.
"Por el amor de Dios!!" lamentovala žena a namosúrene odišla od pultu.
"Naozaj nie je žiadne auto k dispozícii? Ani nejaké maličké? Drahé- Čokoľvek?! Na peniazoch mi nezáleží." skúšal sa dopracovať k dopravnému prostriedku.
"Bohužiaľ. Všetko je už požičané."

Na pult položila ceduľku VYPREDANÉ a odišla za dvere, ktoré za sebou zabuchla.

Sergio skormútene vyšiel pred letisko.
Zahliadol ženu, ktorá bola v požičovni áut pred ním, ako nasadá do taxíka.

"Na vlakovú stanicu, prosím." požiadal šoféra ďalšieho taxíka, keď doň nasadol.
"Tiež ste nezohnali letenky?" taxikár započal konverzáciu.
"Bohužiaľ. Skúsim aspoň vlak. Nejak sa domov musím dostať."
"Kde je to domov?"
"Guadalajara."
"Och! Tak to máte pred sebou dlhú trasu, vážený."
"To viem. A bez lietadla je to o to horšie."
"Na vlakovku som viezol už toľko ľudí, bude zázrak ak dostanete nejaké miesto."
"Dúfajme, že áno."

Sergio dorazil na stanicu, zaplatil taxikárovi, dal mu slušné prepitné a ponáhľal sa ku pokladni, len aby videl presne tú istú ženu, ktorú aj na letisku, ako odchádza od okienka s cestovným lístkom v ruke.

"Prosím Vás, povedzte mi, že ešte máte lístky na vlak do Guadalajary?" opýtal sa zúfalo pri pokladni.
"Posledný. V dvojmiestnom kupé."
"Oh, oh gracias dios!"

• • •

Malé kupé poskytovalo dve, oproti sebe umiestnené sedačky, stolík a priestor na batožinu. Bolo čisté a pri nástupe T/M privítal vlakový steward, ktorý jej doniesol fľašu vody a milo sa opýtal, či si dá aj kávu alebo čaj.

"Čaj, prosím Vás." usmiala sa na neho, čo jej po celom strastiplnom dni prišlo ako nadľudský výkon.

Usadila sa na svoje miesto, otvorila notebook a pustila sa do práce.
Mala toho veľa a ak chcela celé sviatky stráviť doma s rodinou, musela pracovať nie len z domu, ale aj z vlaku.

"Dobrý deň." ozval sa odrazu mužský hlas, ku ktorému dvihla pohľad od monitora. "Zdá sa, že dnes budeme cestovať spolu." zamával pred sebou cestovným lístkom a T/M mu venovala slabý úsmev.

Z chlapov mala stres.
Po poslednom nevydarenom vzťahu, kedy ju bývalý priateľ psychicky týral, bola poriadne obozretná.

"Som Sergio. Ale priatelia ma volajú Checo." natiahol ku nej ruku.
"Uhm- Som T/M." hlesla potichu.
"Ideš domov na sviatky, predpokladám?"
"Áno." povzdychla si. "Prepáč. Potrebujem dokončiť prácu."
"Oh, jasné. Mrzí ma to. Ja si tu teda sadnem a budem si čítať."

Vlak vyšiel zo stanice a T/M s Checom sa venovali svojim úkonom.
Ona pracovala, on si čítal. Pokojné kolísanie vlaku ich oboch uspávalo a keď už T/M cítila, že jej viečka sú ťažké, zavrela notebook a odložila ho.

"Už si dokončila prácu?" Sergio si všimol zmenu.
"Vyzerá to tak. Je náročné pracovať, keď sa ti zatvárajú oči."
"Dáš si?" ponúkol ju čokoládou. "Je horká, s kúskami malín."

T/M sa potešila, takú mala najradšej.

"Odkiaľ cestuješ?"
"Pracujem v New Yorku. Mala som letieť včera priamo do Guadalajary, ale zmeškala som let, pretože ma zdržal šéf. Tak som vyskladala lety tak, aby som to stíhala, ale na tento posledný som už nemala šťastie." mykla plecami. "A ty? Cestuješ celkom naľahko."
"Áno, nezdržím sa dlho. Pred koncom roka musím byť späť v Londýne."
"Pracuješ tam?"
"Neďaleko je sídlo spoločnosti, pre ktorú pracujem."

Potešený, že T/M nespoznáva Sergia sa obaja uvoľnili a pokračovali v príjemnej konverzácii.

Cesta im ubiehala rýchlo, bavili sa, T/M dokonca pustila na notebooku film a tak sa spoločne usadili na sedadlách tak, aby videli na monitor.

"O pol hodiny budeme na mieste." nakukol ku nim steward. "Prosím aby ste dali kupé do pôvodného stavu a aby ste si zbalili všetky veci. Ak si niečo zabudnete, poputuje to do centrály na straty a nálezy."

T/M s Checom si na trikrát skontrolovali, či majú všetky svoje veci, napokon keď vlak začal spomaľovať, neisto sa na seba pozreli.

"Ak budem v New Yorku, kde ťa nájdem?"
"Skús- Skús sa mi ozvať." podala mu vizitku. "Na toto číslo sa dovoláš aj keď som tu doma. Ak by si mal čas na kávu- Alebo čaj-" pousmiala sa.
"Rád, T/M. Ozvem sa ti. Určite."

Vlak zastavil v stanici, Sergio pomohol T/M vystúpiť, ju už ale na stanici čakal brat, ktorý si sestru všimol a vydal sa jej smerom.

"Zavolám ti." Checo T/M náhle objal. "Sľubujem."

~ ~ K O N I E C ~ ~
______________________________

Por el amor de Dios = Pre lásku Božiu.
por favor = prosím Vás

Adventný kalendár 2023 || Formula 1 edition || jazdci F1 || ✓Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora