SAUNA | Valtteri Bottas
______________________________"Už vieš, čo mu dáš na narodeniny?" pýtal sa Daniel svojej mladšej sestry.
"Áno." usmievala sa spokojne T/M. "Trvalo mi, kým som na to prišla, ale konečne viem, čo mu v Austrálii chýba najviac."
"A čo to je?"
"Fínska sauna." odvetila hrdo. "Terry miluje sauny, samozrejme. Ale u nás to nie je ono. Máme len bazény a sprchy s ľadovou vodou a jemu chýba sneh, chýba mu ten pocit, ktorý som u neho zažila, keď sme boli u neho doma. To spokojné uvoľnenie sa, keď sa taký rozhorúčený zo sauny hodil do kopy snehu."Daniel sledoval svoju sestru ako vedie svojho koňa do ohrady, sám spokojne ustajnil toho svojho a teraz už len čakal, kedy T/M dokončí svoje, aby sa mohli vrátiť domov.
"Ako si to predstavuješ? Narodeniny má o dva týždne."
"Áno. V tom je tá sranda. Pozháňať saunu bolo jednoduché. Dovezú mi ju koncom týždňa. Nájsť ale niekoho, kto mi zhotoví presný opak sauny, to bolo náročnejšie."
"Ale našla si."
"Pch! Pochybuješ o mne?! Keď som Dukovi predniesla svoj návrh, hneď sa dal do práce."
"Ako to teda bude vyzerať?" Daniel si u sestry v kuchyni vzal z chladničky vodu a smädno sa napil.
"Nechaj sa prekvapiť. Keď to bude celé hotové, uvidíš to aj ty."• • •
"Kulta?" ozval sa jeho hlas v hale, T/M práve pripravovala večeru.
"Tu som, babe!" otočila sa ku dverám vo chvíli, kedy Valtteri zjavil v medzi priestore. "Aká bola jazda?"
"Dlhá. A spotená." zasmial sa, dožadujúc sa bozku. "Zájdem si do sprchy."
"Pridala by som sa, ale chcem dokončiť jedlo, kým sa umyješ. Určite si hladný."
"Mal som tyčinku. Ale tvojmu kuraťu nie nepoviem." veselé modré oči skĺzli jej postavu od hora dolu. "Aj keď viac sa teším na dezert."T/M dokončila večeru a vo chvíli, kedy naberala jedlo na taniere, vrátil sa do kuchyne Valtteri, osprchovaný a voňavý, ktorý jej oba taniere vzal z rúk a položil na stôl.
"Najskôr sa s tebou poriadne zvítam." otočil sa ku manželke, prudko ju potiahol ku sebe a ona mu so smiechom vrazila do hrude.
"Terry!!" pískla. "Máš veľmi dobrú náladu."
"No a nemal by som mať? Odkrútil som si takmer príjemnú stovku, dal som si studenú sprchu, moja dokonalá manželka mi uvarila dokonalú večeru-" vymenúval a zakaždým T/M pobozkal. "Minä rakastan sinua."
"Minäkin rakastan sinua." usmiala sa T/M, využívajúc tak poznatky fínčiny, ktorú ju Valtteri učil.Po večeri jej Valtteri nalial pohár vína a sám sa podujal poumývať riady, ktoré mohol, dal do umývačky.
"Premýšľal si nad oslavou narodenín?" opýtala sa ho odrazu T/M, čo Valtteriho zaskočilo.
"Ani nie. Nie sú to nejaké prevratné narodeniny, zlatko." mykol plecami. "Čo ak by sme spolu zašli len niekam na príjemnú večeru? Možno nejaké kino?"
"Naozaj? To ti bude stačiť?"
"Naozaj. Aj tak v tom čase budeme v Holandsku. Nepotrebujem žiadne párty. Len ty a ja."• • •
Nadchádzajúce narodeniny viac T/M nespomenula a Valtteri sa nepýtal.
Keď jej však tri dni pred vycestovaním na pokračovanie sezóny volal Duke, ktorého T/M najala aby zhotovil jej návrh na špeciálnu fínsku saunu, celá nadšená sa s ním dohodla, aby to prišiel namontovať hneď na druhý deň.
Valtteri mal vtedy naplánované nejaké pracovné záležitosti, ktoré riešil v meste a tak mala celý deň čistý vzduch.
Na jej prekvapenie, montáž projektu prebehla bez akýchkoľvek problémov a po šiestich hodinách od nej odchádzali majstri aj Duke, bohatší o riadny balík peňazí, no T/M vedela, že to všetko sa vyplatí.
"Kultaseni?? Zlato, si doma?"
"Som!!" pribehla do haly so šatkou v ruke. "Mám pre teba prekvapenie." široko sa usmievala.
"Čože? Prečo?"
"Na tvoje narodeniny budeme v Holandsku. Viem, že sme sa dohodli, že nechceš ani žiadne darčeky, ale ja som musela-"
"Láska, nemala si. Všetko, čo potrebujem, dávno mám." natiahol ku nej ruku.
"Terry-" vydýchla T/M dojato a objala svojho manžela.
"Ľúbim ťa, babe." svetlomodré oči uprel do tých jej. "Ale keď už si si dala tú námahu a kúpila mi darček, sem s ním." zasmial sa.
"Musím ti zaviazať oči. Je to na záhrade. A je to veľké."
"Myslel som, že si rada, že je to veľké." uškrnul sa chlapčensky.
"BOTTAS!!" T/M ho ťapla po ramene. "TO som na mysli nemala- Teraz." žmurkla na neho.Oči mu previazala šatkou a za ruku ho viedla na záhradu, kde bolo už všetko pripravené na použitie - T/M predtým na záhrade zapálila svetielka a sviečky, keďže v auguste bola v Austrálii zima a stmievalo sa skoro, bolo to ideálne a romantické.
"Mám sa báť? Počujem nejaký zvláštny zvuk."
"Nemusíš sa báť." ubezpečovala ho T/M. "Postav sa tu, prosím. A počkaj chvíľku."
"Drahá, už som nedočkavý."
"Viem. Ale počkaj."Rýchlo zasvietila malé červené svetielko v saune, ktorá bola vyhriata na ideálnu teplotu a T/M sa nevedela dočkať, kedy ju s Valtterim použijú.
"Už?"
"Áno." podišla naspäť k nemu a stiahla mu šatku z očí. "Všetko najlepšie k narodeninám, láska."Valtteri prekvapene hľadel na dve, takmer identické búdky na ich záhrade.
Zatiaľ čo jednu ihneď zaradil a vedel, že je to jeho súkromná sauna, tá druhá bola pre neho neznáma."Viem ako veľmi ti chýba domov a síce sa snažíme byť aj vo Fínsku, je to náročné. A tak som ti kúsok Fínska zaobstarala u nás doma." pri pohľade na Valtteriho úsmev a slzy v očiach sa aj T/M takmer rozplakala.
"To druhé, to je-?"
"Snežná komora. Permanentne tam bude mínus päť stupňov a sneh sa bude pravidelne dopĺňať. Samozrejme, vlastnou recykláciou. Čo sa roztopí, to sa premení späť na sneh."Valtteri si okamžite obe komory skontroloval, neveril vlastným očiam.
"Láska!! Láska, to je ten najkrajší a najlepší darček na celom svete!!" pribehol ku nej, vyzdvihujúc ju na ruky na s ňou zatočil.
"Takže sa ti to páči?"
"Páči?! Láska MILUJEM TO!! Je to dokonalé!! V živote by som si nepomyslel, že môžem mať svoje vlastné Fínsko priamo v Austrálii."
"Chceš to vyskúšať?" kývla rukou ku stolíku, kde mala vedro s vodou a dve veľké plachty.
"Chcem. Ale hádam si nemyslíš, že budeme v plachtách." zasmial sa, vyzliekajúc jej tričko.~ ~ K O N I E C ~ ~
______________________________kulta = zlatko
Minä rakastan sinua. = Ľúbim ťa.
Minäkin rakastan sinua. = Aj ja ťa ľúbim.
kultaseni = môj miláčik/moje zlatko
VOCÊ ESTÁ LENDO
Adventný kalendár 2023 || Formula 1 edition || jazdci F1 || ✓
FanficABECEDA LÁSKY 24 dní. 24 príbehov. 24 jazdcov Formule 1. Ktorý prejav lásky bude najkrajší?