• 23. December •

174 19 4
                                    

X-mark | Nyck De Vries
______________________________

venované soonnie1

• • •

V to ráno sa T/M zobudila so zmiešanou náladou. Tešila sa, pretože mala narodeniny. Zároveň ju ale mrzelo, že jej priateľ nebude môcť byť s ňou.

Oslavu jej dvadsiatych piatych narodenín jej priatelia neplánovali veľmi dlho.
Od začiatku vedeli, že T/M poteší len malá záhradná párty u jej rodičov v dome.

A od toho sa odvíjal celý deň.

• • •

"Tak veľmi si želám, aby si bol tu." hľadela na svojho priateľa na obrazovke telefónu.
"Ja tiež, zlatko. Ale keď teraz každú voľnú chvíľu sme v továrni a skúšame rôzne nastavenia." povzdychol si. "Neuveriteľne ma mrzí, že dnes nebudem s tebou, schatje. Vynahradím ti to. Sľubujem. Už som dohodol s Maxom, že poletíš do Kanady na závody s nami."
"Vezmeš ma do Kanady?!" potešila sa. "Nyckie, naozaj?!"
"Naozaj. Musím končiť, láska. Ľúbim ťa. Všetko najlepšie k narodeninám."
"Ľúbim ťa, Nyckie."

• • •

Celý deň mala T/M zariadený tak, že ani raz poriadne nebola sama.

Ráno ju vzali rodičia na raňajky do centra mesta, hneď potom na menšie nákupy.

"Nebudeme ti dávať darčeky, ktoré možno ani nechceš. Teraz si vyberieš čo sa ti páči a my to zaplatíme. Nie je to jednoduchšie?"
"Oci, aj keby ste mi nedali nič. Mám všetko čo potrebujem." pousmiala sa.

Nebola to tak celkom pravda. Nemala pri sebe Nycka.
Každý rok trávili svoje narodeniny spolu. Už od kedy sa dali dokopy.
To je ich tradícia posledných šiestich rokov, ktorú kvôli jeho účasti vo formuly jeden museli nečakane porušiť.

"Čo máš ešte dnes v pláne?"
"Dievčatá ma berú na kozmetiku a nechty. Lussia mi urobí vlasy. O štvrtej ale začína oslava u vás doma."
"Tak my sa slušne vyparíme okolo tretej, aby ste mali čistý vzduch." objala ju matka na rozlúčku. "Uži si dnešok, zlatko. Len dajte pozor na dom."
"Neboj sa, mami. Už nemáme pätnásť." zasmiala sa uvoľnene.
"Práve. Nemáte pätnásť a správate sa občas horšie." doberal si ju otec.

• • •

So svojimi priateľkami s užila skvelý deň starostlivosťou o seba.
Na kozmetike si oddýchla, zrelaxovala a pri masáži tváre takmer zaspala.

V nechtovom štúdiu sa nevedela rozhodnúť medzi dvomi vzormi, ktoré jej nechtárka ponúkla.

"Daj si červenú. Červenou nikdy nič nepokazíš, je to nesmrteľná klasika."
"Nie som fanúšikom červenej." pokrútila hlavou. "Čo tak tá tmavá zelená a do toho biele kvietky?"

Napokon si dala na nechty druhú možnosť, krásnu zelenú s bielymi kvietkami. Možno pre niekoho detinské, T/M ale kvety milovala.

"Tak. Čo ďalej?" pozrela na hodinky. "Je niečo po jednej."
"Poďme ku mne do salóna. Urobím nám vlasy a môžeme sa potom ísť pripraviť na párty, čo vy na to?"

Dievčatá svorne súhlasili. Kráčajúc po promenáde do priateľkinho salóna, T/M prijala hovor od Nycka.

"Aký máš zatiaľ deň, schatje?"
"Zatiaľ skvelý. S našimi som bola ráno, teraz som s dievčatami a potom budem so všetkými." vystrčila pred seba ruku. "Mám nové nechty, čo ty na to?"
"S kvietkami?" zasmial sa Nyck. "To sa na teba dosť podobá. Ak by si mohla, v kvetoch aj spíš."
"Sú nádherné, Nyckie. Milujem kvety. Raz budem mať dom s obrovskou záhradou plnou kvetín."
"Hádam budeme mať dom, nie?" nadvihol obočie.
"Budeme. Samozrejme, že budeme." vydýchla šťastne T/M.

Tešilo ju, že Nyck myslí na budúcnosť, v ktorej je aj ona.
Po tých rokoch, ktoré spolu prežili, tak trochu očakáva už len dve veci - tá zlá je rozchod, tá lepšia zásnuby.

Zatiaľ neprichádzalo ani jedno.

• • •

"Darčeky od nás máš tam na stole, ale Nyck chcel aby si si toto otvorila ako prvé." Lussia jej podávala obálku s úhľadne napísaným jej menom.
"Nyck?"
"Poslal nám inštrukcie, aby sme ti to dali a zariadili všetko čo je potrebné."

T/M netrpezlivo otvorila obálku, z ktorej vybrala pár preložených papierov.

Ľúbim ťa najviac na svete, schatje a keďže nemôžem byť s tebou,
pripravil som si aspoň malú hru, na konci ktorej ťa čaká prekvapenie.

Všetko najlepšie.

"Čo to-? On si pre mňa pripravil hľadanie pokladu?!" nadchla sa.

Dávno spomínala svojmu priateľovi ako by si chcela vyskúšať také hľadanie pokladu podľa inštrukcií a mapy.
Nyck sa ale k ničomu podobnému nikdy neodhodlal až doteraz.

"Tak ideme hľadať poklad!" potešili sa aj jej priatelia.
"Čo je prvá inštrukcia?!"
"Choď tam, kde to celé začalo." prečítala T/M.
"Čo kde začalo?" mračil sa jeden z jej priateľov.

T/M premýšľala.
Ak by mal Nyck na mysli začiatok jej života, tak by musela precestovať niekoľko stoviek kilometrov, pretože sa narodila na opačnej strane krajiny.

"Ja s Nyckom." doplo jej. "Mám ísť tam kde sme sa dali dokopy."
"A to bolo kde?"
"Nespomínate si? Pred takmer siedmimi rokmi keď sme boli v letnom kine? Nycka doviedla do partie Mary. On si sadol v letnom kine vedľa mňa a bez ničoho sa ma opýtal, či s ním chcem chodiť."

Doslovne jej povedal - V živote som nevidel krajšiu ženu ako ty. Budeš moja? - a T/M ostala tak zaskočená, že okamžite súhlasila.

Ani raz svoje rozhodnutie neoľutovala.

Do parku, na miesto kde sa usporadúva letné kino, dorazili priatelia spoločne a T/M okamžite videla biely balónik s fialovými kvietkami, ako sa vznáša na lavičke aj s pripnutým papierom.

"Naše prvé ľúbim ťa."

T/M sa usmiala a naviedla priateľov ku ďalšiemu miestu v hre.

Ich prvé ľúbim ťa padlo v rovnakej chvíli.
Boli v tom istom parku, pár mesiacov neskôr.
V meste bol jarmok, prišli kolotoče a Nyck jej vystrelil tú najškaredšiu papierovú ružu akú na strelnici mali. Obaja sa z toho tak veľmi smiali až skoro plakali a v tom istom momente to vyslovili.

Teraz ale kolotoče neboli. Ani strelnica. Ale na jednom zo stromov bola zapichnutá presne taká istá škaredá ruža s ďalším papierikom.

"Na konci dňa hľadaj X."
"Toto ti niečo hovorí??" pýtali sa priatelia a T/M znovu premýšľala.

Na konci dňa hľadaj X.

Zatiaľ boli na miestach, ktoré mali pre T/M a Nycka špeciálny význam.

Na konci dňa hľadaj X.

"Pobrežie!" otočila sa na priateľov. "S Nyckom sme vždy chodili sledovať západ slnka, koniec dňa." usmiala sa. "Viem presne kam musíme ísť."

Cesta na pláž bola dlhšia, išli dvomi autami a len čo zaparkovali, T/M sa rozbehla na ich spoločné miesto.

Bola to stará drevená lavička, na ktorej sedávali a hľadeli na farebné západy slnka.
Oproti lavičke bol plot, ktorého všetky kovové tyče boli rovné, len pred ich lavičkou boli skrížené do obrovského X.

A tam našla T/M posledný papier, na ktorom stálo OTOČ.
Lístok otočila na druhú stranu, kde bolo napísané SA.

OTOČ SA.

A T/M sa otočila.

"Schatje." Nyck sa na ňu široko usmieval, kľačiac na zemi, roztrasenými rukami dvihol pred ňu malú krabičku. "Nie som rečník. Poznáš ma. Milujem ťa viac než kohokoľvek na tomto svete. Preto-"
"Áno." skočila mu so reči, slzy jej tiekli po tvári a nemala ani len snahu utrieť si ich.
"Ale ešte som sa neopýtal-"
"Prepáč. Pýtaj sa."
"Staneš sa-"
"Áno!"
"Schatje!! Staneš sa mojou ženou?!"
"ÁNO!!"

Padla k nemu na kolená, nechala ho nastoknúť jej prsteň na prst, no okamžite ho pobozkala.

"Toto sú tie najlepšie narodeniny na svete."

~ ~ K O N I E C ~ ~

Adventný kalendár 2023 || Formula 1 edition || jazdci F1 || ✓Where stories live. Discover now