Gece Ouzou büyükannem gelene kadar yanımda kaldı. Büyükannem ise saat on bir civarındayken geldi. Nedense büyükannem Ouzou'yu çok seviyor. Biraz daha kalmasını bile istedi.
- Hayır, sağolun. Ben kalkayım artık, geç oldu.
- Seni geçireyim.
Büyükannem içeri geçti, ben de Ouzou'yla birlikte dışarı çıktım. Gitmeden önce bir şey söylemeden gözlerime bakmaya başladı. Kararsız da kalsa sonunda konuşmayı tercih etti.
- Sol, sen güneşsin ama nasıl olduysa son zamanlarda hep karanlıkta kaldın. Yine de bu karanlık gecede beni aydınlatıyorsun.
Buna gülümsemekle yetindim, o ise beni alnımdan öptü. Gitmek için kapıya ulaşmıştı ki ani bir kararla ona seslendim.
- Ouzou! Yarın öğlene doğru parkta çalışalım mı?
- Seninle çalışmak mı? A bilemiyorum, şakaydı! Tabi olur Señorita, hosçakal!
Ona el salladım ve içeri girdim. Çok yorgundum bu yüzden hızlıca yatağa girip battaniyeme sarıldım. Penceremden görünen dolunaya baktım. Sabah onun yerinde ışıl ışıl parlayan güneşin olması ümidiyle uyudum. Ve işte dün gece bunlar yaşandı asıl olay bu sabah yaşandı. Büyükanneme her şeyi en ince ayrıntısına kadar nesnel şekilde anlattım. Ouzou ve benden bahsetmedim ama çünkü bence bunun asıl konuyla ilgisi yoktu ve aramızda kalması daha iyiydi.
- Sol madem bunların hepsini öğrendin ve buna rağmen hâlâ güçlü durabiliyorsun o zaman ben de sana David' in ailenle olan ilişkisini anlatayım.
- Ne ilişkisi? Yoksa tanışıyorlar mıydı? Yoksa daha önce başka projelerde de mi ortak oldular?
- Hayır, kızım. Onlar liseden beri tanışıyorlar. Onlar dört kişiydi ve yakın arkadaşlardı. Lily, Dany, David ve Mia' nın annesi Chiara. Baban başından beri annenden hoşlanıyordu ancak annen önceleri David' in seviyordu ve onunla birlikteydiler. Dany, Lily' nin mutlu olmasını istiyordu ayrıca David onun arkadaşıydı. Bu yüzden asla aralarına girmezdi ama bu onun üzülmeği anlamına gelmiyordu.
- Bir dakika, yani annem David' le mi çıkıyordu?
- Evet, lise üçüncü sınıfa kadar böyleydi. Ancak David yine bir gece içmişti. Sarhoşken Chiara' ya rastlamış. Chiara bir yerde sızmasın diye onu evine kadar götürmüş. Yolda giderken ona " Dua et Lily bu halini görmedi yoksa bir daha yüzüne bakmazdı. " demiş. David ise " Lily mi? Ha Lily, o bana hiçbir şey yapamaz. Aptalın teki çünkü. Onu kullandığımın farkında bile değil. Onun kocası olunca tüm malı mülkü benim olacak. Ne oldu Chiara? Yoksa bilmiyor musun? Sen de aptalın tekisin aynı Lily ve Dany gibi. " demiş. Chiara' nın bunları anlatması dün gibi aklımda. Sağolsun, unutmama izin vermedi.
- Peki sonra ne oldu?
- Ne olacak, her seyi Dany ve Lily' ye anlattı. Lily bunu duyunca yıkıldı ve onunla olan ilişkisini bitirdi. Yine de üzüntüsünden bir süre evden çıkamadı. Bu süreçte baban hep yanında oldu, bu da onları yakınlaştırdı. Sonra da beraber olmaya başladılar. Liseyi ve Üniversiteyi bitirince evlendiler. Bir yıl sonra da sen doğdun. David iki yıl sonra tekrar ortaya çıktı ve yaptıklarından pişman olup değiştiğini iddia etti. Annen ve baban ona bir şans verdiler ama bu yanlış bir karardı. Üç yıl sonra o adı herif onları canını aldı. Ben gencecik kızımı onun yüzünden toprağa verdim.
Büyükannem ağlıyordu. Kötü anıları hatırlamak ona çok zor gelmişti. Destek olmak için ona sarıldım.
- Sol bana siz ver, David' le bir daha görüşmeyeceksin, tamam mı?
- Tamam, söz veriyorum. Yeter ki sen üzülme büyükanne.
- Annenden sonra seni de kaybedemem yavrum. Sen bana ondan kalan son hediyesin. Sana bir şey olursa ben de...
- Bu olmayacak büyükanne, sana söz veriyorum.(...)
Ouzou'yla buluşmaya geç kaldım. Kesin benimle alay edecek. Neyse ki patenlerim rüzgar gibi. Hızlıca varmıştım. Hemen parka indim. Ouzou dışında herkes buradaydı.
- Sol, uzun zaman oldu. Görmeyeli nasılsın?
- Riko, daha dün beraberdik ve iyiyim, ya siz?
Hepsi bir ağızdan " İyiyiz! " diye bağırdılar. Tabi sesi en çok duyulan Etsuko' ydu. Her zaman olduğu gibi.
- Onun demek istediği uzun zamandır antrenmanlara gelmiyorsun.
- Evet, üzgünüm. Ama gerçekten bir süredir hayatımdaki her şey karmakarışık durumda ve ben...
- Tamam, tamam. Sakin ol, her şeyi biliyoruz. Ouzou anlattı. Kendini yorma.
- Teşekkür ederim Utsumi ama Ouzou nerede? O da gelmeyecek mi?
Bunu söyleyince bir çift el gözlerime siyah bir perde indirdi. Önümü göremiyordum. Etsuko ise kulağımın dibinde yüksek sesle konuştu.
- Tahmin et nerede?
- Ouzou!
- Doğru tahmin!
- Etsuko kulaklarım iyi duyuyor lütfen biraz uzakta mı konuşsan.
- Of! Herkes sessiz olmamı istiyor. Arkadaşlar affedin ama bu olmayacak. Çünkü bu benim doğamda olan bir şey ve bunu değiştiremem. Ayrıca zaten değişmek istemiyorum.
- Etsuko amma abarttın. Alt tarafı biraz sesini kısacaksın.
- Rei haklı.
- Teşekkür ederim Ryuji.
Rei bunu söyledikten sonra inat olsun diye sesini kısarak devam etti.
- Ne oldu Rei? Yoksa utandım mı?
- Etsuko, onunla uğraşma istersen.
- Ve beyaz atlı prens imdada yetişti.
Neler oluyor? Ama ben de olanları görmek istiyorum. Böyle konudan bağımsız kalmak çok sıkıcı- Alooo, ben hâlâ göremiyorum. Acaba birileri gözlerimi açsam mı? Ne dersin?
- Peki peki, açıyorum.
- Hey, Sol! Her şeyi kaçırdın. Az önce Rei domates gibi kızarmıştı.
- Bunu kaçırdığıma üzüldüm ama yine de buna devam etme bence yoksa Rei seni öldürebilir.