الثالث عشر

385 7 2
                                    

" احمد .. انا بكتبلك الرساله دي عشان اقولك اني مش هقدر اكمل حياتي معاك .. انا اتصدمت فيك صدمه حياتي مكنتش أتوقع أن الوحيد اللي حبيته يخدعني و يطلع بيستغلني... مكنتش أتوقع ان العصابه اللي بتحاول تاخد مني العلاج اللي اكتشفته و يدمروا حلمي اللي سعيت عشانه عمري كله يكونوا باعتينك ليا و زاقينك عليا عشان تحاول تدمر العلاج اللي اكتشفته اللي هيساعد بلاد كتير و هيبقي ناجح ... انت صدمتني صدمه عمري.. و للاسف انا عمري ما هسامحك ... انا هسافر بعيد و ياريت متدورش عليا عشان مش هتلاقيني ... انا كنت بحبك اوي يا احمد عمري ما توقعت تعمل كده ، ليه خدعتني؟ انت جرحتني جرح عمري ما هنساه بس لو عايز تكفر عن غلطتك في حقي ربي بنتك كويس و حافظ عليها و احميها ... انا هسيبلك فرح .. مش هقدر اخدها معايا عشان متتأذيش و محدش يهددني بيها .. خلي بالك منها.،متخذلهاش و حافظ عليها ،خلي اخواتها يحبوها و ياخدوا بالهم منها متسمحش لحد أنه ياذيها ، هي بتحب سليم انا عارفه أنه غير مامته و هيحافظ عليها ، فرح امانه في رقبتك لو وصلولي وحصلي حاجه قولها اني بحبها اوي ...
اسيل"

بكت كما لم تبكي من قبل عندما قرأت هذه الرساله الساقطه علي الارض...
والدتها لم تمت و والدها كان يستغل والدتها لم يحبها كما كانت تعتقد! حياتها في خطر مثل حياه والدتها! علمت سبب زواج ابيها من امها الذي تخفيه عنها خالتها و سليم ..
توقف تفكيرها عندما وصل لسليم هل كان يعرف ولم يخبرها!

هتفت بين بكائها
- سليم! سليم كان عارف ! لا لا مستحيل يبقي عارف و يخبي عليا سليم بيحبني ، سليم مستحيل يبقي زيهم

فركت شعرها وهي تحاول التفكير بينما تتمتم
- اعمل ايه ! اعمل ايه !علي

أمسكت هاتفها واتصلت به وهي تحاول تهدئه بكائها و لكن لم تستطع فكانت شهقاتها تزداد ارتفاعا أتاها صوته قائلا.
- اكيد ملحقتش اوحشك ده انا لسه موصلتش البيت

هتفت بين بكائها قائله
- علي انا لازم اروح لسليم.

توقف بالسياره وهو يشعر بالقلق عندما استمع الي صوتها الباكي عبر الهاتف.
- طب اهدي و فهميني في ايه

تحدثت بين شهقاتها
- لازم اروح لسليم دلوقتي

تحدث بنبره منفعله و قلقه
- في ايه يا فرح حد عملك حاجه؟؟ اجيلك؟

بكت بقوه و تحدثت بين بكائها
- انا لازم اتكلم مع سليم ، انت متعرفش انا لقيت ايه.

هتف بقلق واضح عليها فحالتها سيئه واضح من صوتها
- لقيتي ايه.

هتفت بصوت متقطع بين شهقاتها.

- لقيت .. رساله .. ماما .. كتبتها

- فيها ايه الرساله دي.

هتفت بالم و وجع واضح في صوتها
- فيها قد ايه انا اتخدعت و محدش كلف نفسه يقولي الحقيقه، فيها سبب جواز بابا من ماما .. فيها قد ايه ماما اتخدعت من اكتر واحد حبته و طلع بيضحك عليها و ناس زاقينه عليها عشان يوصلوا للي معاها .. فيها أن سليم كان عارف و مخبي عليا.. فيها أن ....

لن أتخلي عن حُبِك (بعد التعديل )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن