Ik keek met grote ogen naar het scherm. Graai nog wat popcorn uit de bijna lege bak en kijk weer verder. We zijn nu al ongeveer net voor de helft en de spanning stijgt steeds meer. Zonder ook maar ergens anders heen kijk dan het scherm mijn popcorn probeer op te eten want, ik heb teveel popcorn gepakt. Ik voel een zachte tik, of was het de wind? Tegen me aan maar ik zit te diep in de film om te reageren. Wacht, er is helemaal geen wind in een bioscoop zaal. Eerder is het hier benouwd en stoffig. Ik blijf naar het scherm kijken en dan valt die zwart. Ik zucht, "pauze." Zeg ik tegen Jake en we staan beiden op. "Zou ik nog een bak popcorn kopen?" Vraagt Jake en kijkt naar de inhoud van de bak, niks dus. Ik knik gierig en glimlach daarna dankbaar naar hem. "Wil je er nog wat drinken bij?" Vraagt hij als we bij de kassa staan. Ik kijk naar het scherm waar al het drinken op staat. "Doe maar nog een cola." Hij bestelt twee cola en nog een grote bak popcorn. Ik pak een klein handje popcorn terwijl hij betaald. "Dames en heren, de film fast and furious zeven gaat over enkele minuten verder in zaal negen ", luid er door de intercom ik pak de cola en de bak popcorn. Samen lopen we weer naar de zaal en gaan op onze plekken zitten. Al snel begint de film en ik kijk nog even naar Jake. Hij zit al meteen weer in de film, ik zucht, dat we vroeger beste vrienden waren en nu stiefbroer en stiefzus. Zo ingewikkeld allemaal. Hij knippert met zijn ogen en ik kijk weer voor me.
De film ging sneller voorbij dan ik dacht, ik keek nog aandachtig met tranen in mijn ogen naar de laatste scene "... and he will always be my brother." Er gleed één traan langs mijn neus naar beneden. "Ècht een mooie film!" Zei Jake terwijl de lichten aan springen en de aftiteling in beeld komt. Ik knik en pak mijn jas van de stoel. Samen lopen we weer naar buiten, "bedankt dat je me meenam naar de film, het was goede een afleiding." Ik bal mijn vuist als ik denk aan Kai maar de greep verzwakt als ik denk aan Fleur, zou alles goe met haar gaan? Zou Alex mij bellen als ze meer weten? "En jij bedankt voor de leuke middag." Ik kijk hem glimlachend aan maar die verdwijnt weer als ik aan Fleur denk. "Wat is er?" Hij kijkt me bezorgd aan. "Denk je dat alles goed gaat met Fleur?" Jake kijkt me aan en ik zie een twijfelende blik in zijn ogen. "Sorry, maar ik kan daar niet op antwoorden Romy." Ik kijk weer voor me en we stappen de bioscoop uit. Al snel begint het kouder te worden en waait de wind door mijn haren. Bruine lokken komen voor mijn gezicht te handen en ik veeg ze weer achter mijn oor. Jake pakt de auto sleutel uit zijn zak en maakt de auto open met op een knopje te drukken. De auto lichten knipperen een keer en je hoort een klik. Ik doe de autodeur open en ga zitten. Nadat Jake plaats heeft genomen en we beiden onze riemen om hebben start hij de auto. Als we weer terug rijden over de snelweg is het stiller dan de heenweg, misschien omdat ik nu mijn hoofd nergens bij kan houden dan bij Fleur. Ik moet naar haar toe! Maar zou dat wel mogen van papa? Ik denk het niet maar vragen kan altijd. De auto staat al even stil en ik kijk op naar Jake die zijn riem los doet. "Wat is er?" Hij glimlacht even "we zijn alweer thuis." Ik zucht, "o." "Gaat alles wel oké?" Ik schud en knik tegelijk. "Wat word het?" Ik kijk hem aan en zucht weer, "Fleur." Hij tikt met de auto sleutel op het plastic van het dashbord. "Ik wil naar Fleur." Komt er koppig uit, "dan vraag je dat toch?" Ik knik twijfelend, "wat als het niet mag? Ik wil weten of ze het gaat halen." Ik sla keihard tegen het dashbord aan, "het is mijn beste vriendin! Ik kan niet zonder haar." Tranen vormen zich in mijn ogen en stromen langzaam naar beneden. "Hé Romy, kom we gaan naar binnen." Hij doet de riem van mij los en ik stap langzaam uit. Ik hoor nog vaag de klik van de auto achter mij. Jake opent de deur en als ik naar binnen stap hang ik mijn jas naast alle andere jassen. Ik schop mijn schoenen uit en loop naar binnen. Het begint al te schemeren en de laatste zonnestralen van vandaag komen nog net de woonkamer binnenvallen. "Hey, hoe was de film?" Vraagt Ilse die op de bank zit naast mijn vader. Ze kijken een televisie serie. "Leuk," antwoord Jake en ik ga zitten op de stoel. "Ja, maar even iets anders, mag ik naar Fleur?" Mijn vader kijkt meteen op naar mij en dan weer naar Ilse. "Nee, Romy je moet morgen weer naar school en het is wel even rijden daarheen." Hij begrijpt mij niet, "je begrijpt mij echt niet, straks is er wel iets aan de hand en kan ik haar nooit meer zien!" Hij kijkt mij geschrokken aan, en hij schrikt? Straks kan ik Fleur nooit meer zien, straks ben ik al te laat. "Weetje wat, laat maar." Ik ren met tranen in mijn ogen naar boven. Als ik in mijn kamer aankom plof ik op mijn bed. Ik kijk naar de stapel boeken waar ik nog huiswerk van moet maken. Ik sta op en ga aan mijn bureau zitten, wiskunde maken.
JE LEEST
Verliefd op mijn stiefbroer
RomansaLiefde is slechts maar een woord met zes letters, totdat je iemand ontmoet die het een betekenis geeft. Maar één klein probleem, Hij is mijn stiefbroer. En ik viel voor hem, letterlijk en figuurlijk. Romy de Jong verhuist samen met haar vad...