53. Věčné světlo

65 13 4
                                    

Uběhlo už pár týdnů od doby, kdy Eileen, Scorpius a Alex viděli Beatrice naposledy. Eileen by byla ráda řekla, že je její odchod zase stmelil dohromady, ale nebyla to pravda. Vlastně zůstalo skoro všechno při starém; jen ona si připadala o něco osamělejší, poněvadž Alex byl stále se Serafinou a Scorpius se nemohl nabažit svého Kira. Nejdřív zmizeli její tátové, potom přišla o svého přítele, o pouto s Alexem, nakonec jí odešla i nejlepší kamarádka. Eileen se Alexe ani Scorpiuse nechtěla doprošovat. Věděla, že mají své vlastní životy, a neměla jim co vyčítat. Alespoň že měla po svém boku Jameyho. Po Harryho útěku a Beatricině odchodu byl nápad, že se Eileen přestěhuje ze zmijozelské koleje do komnat jejích otců, aby Jamey nebyl sám, ještě lepší. Měli jeden druhého a Eileen se tady cítila komfortně. Milovala, když se mohla po večerech schoulit v křesle u krbu a poklidně si číst nebo si povídat s Jameym. Čas trávila prakticky jenom tady, pokud nepočítala povinné vyučování a jídla ve Velké síni. Byla takhle spokojená. S Jameym si vystačili. A ona měla pocit, jako kdyby byla Harrymu a Severusovi takhle o něco blíž. Jejich přítomnost a magická stopa tady byla stále hmatatelná a ji to uklidňovalo. Jako kdyby si tady na ni její noční můry netroufly.

Když si sem přestěhovala věci, našla také zapečetěný dopis od Harryho, ve kterém jí vysvětloval, co se stalo, že vysvobodil Severuse z Azkabanu, a protože ho nemůže nechat sám a protože si pro něj Ministerstvo určitě přijde, musel utéct a skrýt se spolu s ním. Ujistil ji také, že jsou oba dva v pořádku, vyslovil přání, aby si nedělala starosti a zapřísahal ji, aby se nepouštěla do ničeho riskantního. Eileen vzkaz uklidnil, stesk po otcích ale nezmizel.

V zájmu podtržení důležitosti nadcházejících zkoušek se brzy objevily na všech stolech v každé společenské místnosti hromady brožurek, letáků a oznámení o nejrůznějších kouzelnických profesích. Také na nástěnce přibyla nová vývěska:

PROFESNÍ PORADNA 

Všichni studenti pátého ročníku jsou povinováni zúčastnit se krátké schůzky s řediteli svých kolejí. Promluví s nimi o jejich budoucí profesi. Termíny individuálních schůzek jsou rozepsány níže. 

Eileen podle rozpisu zjistila, že se má do kabinetu profesora Bobbinse, jejich dočasného - a za tento ročník už třetího! - ředitele Zmijozelu, dostavit ve čtvrtek v půl páté. Vzhledem k tomu, že díky svému daru věděla, čemu by se v budoucnu chtěla věnovat, pro ni byla schůzka ohledně budoucího povolání poněkud zbytečná. Bylo jí jasné, že ji bude muset nějak přetrpět - snad to Bobbins nebude příliš prodlužovat. Neměla ho zrovna v lásce a vlastně docela litovala, že už tu není Trocar. Jeho předmět Caligologie byl Ministerstvem zrušen i přes značný protest větší části studentstva. Profesorovo zmizení samozřejmě neušlo jejich pozornosti - hned druhý den se po ředitelčině proslovu rozjely nejrůznější spekulace o tom, kam zmizel a proč. Když se k tomu přidala i dlouhodobá nepřítomnost Beatrice Jonesové, představivost už jela na plné obrátky. Nejšílenější teorie zněla tak, že se Beatrice procházela kolem Zapovězeného lesa, kde upír hledal potravu. A protože byl hladový a ona určitě zakopla a odřela si koleno, ihned zavětřil dívčinu krev a na místě ji zakousl a usmrtil. Jakmile se tato verze dostala k Alexovi, ihned se zvedl od stolu a vytratil se. I Eileen se Scorpiusem v tu ránu přišli o chuť k jídlu. Jak jen někdo může něco takového vymyslet? říkala si Ela. Najednou jí její kamarádka chyběla o to víc.

Čtvrtek přišel rychleji, než si přála. Její poslední hodinou na odpolední výuce byla obrana proti černé magii - samozřejmě suplovaná. Co Eileen slyšela, McGonagallová se snažila narychlo sehnat někoho, kdo by posledních pár měsíců OPČM odučil, ale Ministerstvo jí to ihned zatrhlo a dosadilo tam své lidi. Takže prakticky každou hodinu měli někoho jiného - střídali se u nich bystrozoři jako na běžícím páse. A protože učení nebyla jejich parketa, bylo to spíš úsměvné. Výuka byla hlavně praktická, avšak vůči tomu si nikdo nestěžoval. Eileen byla zvědavá, jak si její spolužáci povedou u zkoušek NKÚ v lektvarech a v obraně, když vzala v potaz, jak často se za tu dobu suplovalo, nebo došlo k výměně profesorů.

Potomek temnoty ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ³Kde žijí příběhy. Začni objevovat