Bölüm 18 : Fareler ve Terapi

104 19 10
                                    

Jiraiya'nın gözleri ağlamaktan şişmişti ve kenarları kırmızıydı ama oldukça ayıktı. Minato bunu son derece şüpheli ve beklenmedik buldu. Altı yıl önce ölmüştü ama Jiraiya'nın iyi bir içkiye olan aşkını o zaman, özellikle de böyle bir zamanda terk ettiğinden şüpheliydi. Eğer bu 'daha iyi olmaya' ya da buna benzer bir çabaya yönelik umutsuz bir girişimse, yaklaşık altı yıl geç kalmıştı.

Minato'nun ofisi havasızdı, hava biraz fazla nemli ve biraz fazla gergindi. Minato'nun yüzü çok gergin olduğu için ağrıyordu, sanki bu kadar sert ekşitmeye alışkın değildi. Sannini incelerken parmaklarıyla masasının yüzeyine vurma dürtüsüne direndi ve ona bağırmak istediği sert tepkileri yuttu. Bu onun baba olarak gördüğü biriydi. Bu, Naruto'yu burada acı çekmesi için yalnız bırakan biriydi. Bu, onu bir kez bile kontrol etmeyen biriydi.

"Gösterdin." Minato, bunun için Jiraiya'nın yardımına neredeyse kesinlikle ihtiyacı olduğunu bilse bile, bu gerçekle ilgili hayal kırıklığının kaybolmasına izin verdi. Bu onun bundan hoşlanması gerektiği anlamına gelmiyordu. Neden işler bu kadar karmaşıktı? Sadece baba olmak istiyordu. Zavallı, alçakgönüllü kum bebeklerine uygunsuz bir şekilde mühürlenen tüm sıradan terörizmi ve şeytanları bir kenara bırakın. Bir çocuğa çakra canavarı yerleştirecekseniz en azından bunu doğru yapın. "Ne kadar güzel."

"Pekala, şimdi pek heyecanlı görünme." Jiraiya gülümsemeyi hedefledi ama sesi zayıf çıktı ve dudaklarının kıvrımı gözlerine ulaşmaya yaklaşmadı bile. Minato dramatik bir şekilde alay etme dürtüsüne direndi ve bunun yerine huysuz bir şekilde sandalyesine gömüldü ve güç almak için Naruto'nun masasındaki çerçeveli fotoğrafına baktı.

"Kakashi sana... önemli bir konuda yardımıma ihtiyacın olduğunu söyledi. Suna ile mi?"

Minato iç çekişini yuttu ve Suna'nın onunla konuşmak için en az  bir ay daha beklemesini diledi; bu ilk kez değildi. Bunun için zamanı yoktu. Hayır, gerçekten. Şu anda köyü terk etmek berbat bir fikirdi. Her şey çok kırılgan ve savunmasızdı ve Minato buraya ilk geldiğinde Uchiha klanı bir darbe düzenlemenin eşiğindeydi. Karşılaştıkları sorunları hızlı bir şekilde çözmeseler bile yine de bu adımı atabilirler. Naruto'nun aynı zamanda ilgiye ve sevgiye de ihtiyacı vardı ve Minato'nun inişli çıkışlı çöl tepelerine doğru zıplaması bunu sağlamayacaktı.

"Kuyruklu canavarlarıyla ilgili bir sorunları var. Bana çok az ayrıntı verilmiş olmasına rağmen, sanırım birkaç yıl önce onu Kazekage'nin çocuklarından en gencine mühürlemeye çalıştılar ve korkunç bir şekilde başarısız oldular. Eğer bizden yardım istiyorlarsa, bu çok açık. ne yaptıklarına dair kesinlikle hiçbir fikirleri yok. Bildiğim kadarıyla bedava değil ama mühür sabitlenmemişse olabilir."

Minato, Jiraiya'nın ona sulu bakışlarını görmezden gelerek yüzünü buruşturdu. Sanki bir hayaletmiş gibi...Aklının alamayacağı bir hediyeydi. Bu Minato'nun her yerinin soğumasına neden oldu.

"Müttefikleri olarak onlara yardım etmekle yükümlüyüz. Özellikle de bu kadar tehlikeli bir konuda. Eğer kuyruklar serbest kalırsa bu bizi de etkileyebilir."

Jiraiya anlayışla başını salladı, öyle bir burnunu çekti ki Minato masasını masayı kaldırıp onun suratına fırlatmak istedi. Üzülmeye ne hakkı vardı ki? Köyü terk edip geri dönmemeyi seçen oydu. Naruto'yu terk eden oydu! Bu durumda ağlayacak biri  varsa  bu Minato olmalı. Belki Naruto bile olabilir ama Minato, Jiraiya'nın kendisi için neyi başaramadığını oğluna asla anlatmaya niyetli değildi.

Bu zordu. Zordu çünkü Minato kızgındı ve Jiraiya ile konuşmak istemiyordu ve gerçekten istediği tek şey evde Naruto'yla birlikte kanepede kıvrılmaktı. Kakashi'nin mutfakta mırıldanmasını dinlemek, sanki mekanın sahibiymiş gibi oturma odasındaki kanepeye yayılmış ninken köpeklerini izlemek istiyordu. Kushina'nın her zaman yaptığı gibi, gününün her ayrıntısını aynı, titizlikle açık bir şekilde aktaran Naruto'nun gevezeliklerini dinlemek istiyordu.

Altı Yılın TelafisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin