Bölüm 9 : Bu bir sorunsa, bir çözümü olmalı

132 16 8
                                    


Iruka titremesini durduramıyor, yüzünde daha önce sahip olduğu tüm renk tükenmiş ve kalbi o kadar hızlı atıyor ki artık onu zar zor duyabiliyor.

Hokage'nin iade töreninden bu yana akademideki ilk gündü. Şenlikler günlerce uzamıştı, karizmatik Dördüncü Hokageleri kutlama için onlara katılmak üzere geliyordu. Etrafta dolaştı ve etkileşimde bulundu, aslında altındaki sivillerle konuşmak ve endişelerini dinlemek için zaman ayırdı.

İnsanlar onu mutlak övgü yağmuruna tuttu. Iruka uzaktan da olsa o insanlardan biriydi. Dördüncü Hokage yaşayan bir efsaneydi. Korkunç dokuz kuyruklu tilkiyle yüzleşen ve  onu yenen güçlü bir adam. Hâlâ hayatta olduğunu öğrenmek şaşırtıcıydı. İktidara geri döndüğünü görmek mutluluk sağlamıştı.

Ve şimdi, onun Iruka'nın tuhaf küçük sınıfına girmesini izlemek...Eh, bok gibi korkuyor.

O, Iruka'nın hayal ettiği her şey ve daha fazlasıydı. Güçlü mavi gözleri ve ona en başta lakabını veren bir tutam sarı saçıyla Sarı Flaş dimdik duruyor, arkasında uçuşan uzun ceketiyle onun üzerinde yükseliyor. Iruka'nın çocukken saygı duyduğu kişi tam karşısında duruyor.

Yüzündeki gülümseme ürkütücüydü ve Iruka, bir binayı yerle bir edecek kadar ağır bir öldürme niyeti dalgası onu toprağa gömmeden önce, kollarında ki çocuğu ancak belli belirsiz fark edebilmişti. Sanki odanın tüm havası çekilmiş gibi. Öğrencilerinden                       birinin Dördüncü'nün elinde olduğunu zar zor anlıyor.

Naruto Uzumaki sınırsız bir endişeyle ona bakıyor. Geçen sefer ki köpek yine kollarında, ona huysuz ve yargılayıcı bir bakışla bakıyor, bu da bacaklarını altından katlamakla tehdit ediyor. Önce şaşırır. Dördüncü Hokage neden köyünün pisliğini kucağında taşıyor olsun ki? Karısını ve diğerlerini öldüren canavarı? Anlayamıyor.

Tiksinmiş veya düşmanca görünmüyor. Sanki değer verilmesi gereken bir şeymiş gibi Naruto'yu dikkatle kucaklıyor. Iruka, ikilinin arasına bakarken birleştirmesi gerektiğini düşündüğü birkaç nokta var. Başının üzerinde bir ampul yanıyor ve artık herşey için çok geç.

"Oğlum sınıfa son geldiğinde onunla bazı sorunların olduğunu duydum." Minato cilveli bir tavırla başını salladı ve evet, bu biraz fazla mantıklı. Bu onun zihninde oldukça işlediği anlamına gelmez. Kesin olarak bildiği bir şey varsa o da çok ama çok büyük bir hata yaptığıdır.

"O-oğlum?" Iruka tükürdü. Neredeyse inkar ediyor ama sonra o titiz küçük noktalar sonunda kendilerini buluyor ve ne kadar benzer göründüklerini fark ediyor. Her ikisi de ona çok farklı niyetlerle bakan iki çift okyanus mavisi göz ve iki parlak sarı kafa.

Naruto sadece korkmuş ve kararsız görünürken, Minato Namikaze'nin bakışları onu fiziksel olarak kesebilecek kadar keskin. Taşlar yerine oturur ve Iruka kimsenin bunu daha önce nasıl çözemediğini uzaktan merak eder. Dördüncü Lord'un kullanmaya zorlandığı bebek, bir gruptan özenle seçilmiş değildi. Köyü kurtarmak için elindeki tek çocuğu kullandı. Sonunda...Nine Tails'i kendi oğluna mühürlemek zorunda olduğu çok açık. Ve bu trajik değilse, Iruka'nın ölümü kesinlikle trajik olacak.

Minato, bir aslan pençesi gibi kendilerini Iruka'ya gömen soğuk, hoş bir öfke ile keskin bir gülümse yapıyordu.Nefesi göğsünde tekledi, Naruto'ya söylediği veya yaptığı onca kötü şey, şok halindeyken ona geri çarpıyordu. Babasına ne kadarını anlattığını merak ederek öğrencisine baktı.

Çocuğa üzülmeyi kendi içinde bulamıyor, hikaye zihninde tam bir daire çizerken muhakemesinin her zerresi ondan tükeniyor. Bu hayatın Dördüncü Hokage'nin oğlu için istediği son şey olduğunun ve Naruto'nun aslında  dokuz kuyruklu tilki olmadığının  anlaşılması. O sadece bir çocuk. Çünkü o bir canavar olsaydı Yondaime onu bu kadar dikkatli tutmazdı ve Iruka bundan emin.

Altı Yılın TelafisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin