Sudah hampir seminggu Aeryss berada di wad akhirnya dia kembali ke rumah. Seminggu juga lelaki itu pernah berhenti melawatnya di hospital boleh dikatakan hampir seminggu itu lelaki itu menjaganya sehingga maghrib Dan terus pulang kerumah. Tak terasa berat badannya hampir Naik apabila lelaki itu tidak habis - habis membawannya bekal kalau tidak Beli pun lelaki itu Akan memasak untuknya. Mereka pun semakin Hari semakin rapat.
" wehhh beb awwwww I miss youuu" aisya segera berlari lalu memeluk sahabatnya itu. Pintu pagar baru sahaja terbuka tersembul la muka gembira Aeryss melihat sahabatnya ini.
" Sabar aisy sabar , kau peluk Aku ketat ketat ni memang tak nak bagi Aku bernafas ke? Sabar Aku baru je sampai , apa kata bagi Aku masuk" ujar Aeryss apabila sahabatnya itu seperti tidak mahu melepaskannya.
" Hehehe sorry, rindu la seminggu kau tak Ada kat rumah sunyi" aisya segera merungkaikan pelukannya lalu menarik Aeryss untuk dibawa masuk ke rumah.
" So now.... Mehh cepat nak pelukk aaaa aisyy Aku rindu kau juga" Aeryss segera menarik aisya Dan mereka memeluk Antara satu Sama lain.
" Soo....kau dengan Harith macam mana? " Tanya aisya lalu segera merungkaikan pelukan mereka . Haih perempuan Kan? Tak pelik pun kalau seminggu Tu macam setahun.
" Alhamdulillah ok je" Jawab Aeryss jujur. Lelaki itu menjaganya dengan baik.
" Patut lah nampak gemm... Eh berisi haa heheheheh" kata aisya takut - takut.
" Apa? Gemuk? Tau haih si riq Tu rajin sangat bawa makanan mananya tak gemuk Aku " balas Aeryss membuat muka Yang sengaja dibuat sedih.
" Untung kau Aeryss, belum lagi kalau korang kahwin Aku rasa Makin ge.." Aeryss segera menekup mulut sahabatnya itu. Wooo pasal berat memang sensitif.
" Mengarut je la , biase la Jaga kawan ye la satu course " kata Aeryss segera memperbetulkan ayat sahabatnya. Kalau tak ditegur Makin mengarut budak ni.
" Aku tak mengarut Aeryss, Aku tahu Harith Ada feeling dekat kau , the way dia Jaga kau risaukan kau , tolong jangan buta Ryss" ujar aisya serius.
" Dah la tu aisy Aku nak Naik , penat haih" kata Aeryss malas hendak melayan imaginasi aisya. Luggage segera diangkat.
" Now kau Rasa mengarut Ryss but trust me , he likes you" kata aisya sebagai peringatan.
" Apa pun esok teman Aku date okay?" Sempat aisya berpesan lalu kaki dihayun dibawa menuju ke bilik.
Pintu bilik ditutup. Kata kata aisya bermain Di fikirannya.
" Tak kan dia suka Aku? Erghh tak Aeryss tak, and kau pun Aeryss kau pun tak Ada feeling dekat dia Kan? Ok now lupakan baik kau kemas semua barang kau ni" Aeryss segera membuka luggagenya lalu mengemas semua barangnya Dan dibawa masuk ke Dalam almari.
Sorry kalau chapter Kali ni pendek :(
jgn lupa vote yeee! Thanksss
YOU ARE READING
Bidadari milik harith (Slow Update SPM)
Romance𝒏𝒐 𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆𝒓 𝒘𝒉𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒑𝒑𝒆𝒏𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒊𝒍 𝒎𝒚 𝒍𝒂𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒕𝒉 - Aeryss zaphyra 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐𝒕 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒅𝒆 - Harith hashriq