Chapter 10

28 4 0
                                    

Aeryss membuka matanya secara perlahan - lahan. Terasa kepalanya memberat , ditemani lampu Yang terang Dan pandangannya tertulis Di siling Yang berwarna putih.

" Hyra , awak dah sedar" kata Harith syukur , hatinya resah apabila teringat gadis kesayangan itu telah jatuh ke dalam air terjun tersebut.

" I kat mana?" Kata Aeryss pelik. Dia Cuba untuk bangun Dan bersandar Di kepala katil wad tersebut.

" Hospital" Balas Harith dengan senyuman. Gelas diambil lalu dituang air mineral Yang berada Di tepiaci tersebut. Lalu gelas tersebut diberi kepada Aeryss. Gadis itu mengambil cawan tersebut lalu Di bawa ke mulut.

" Ya allah aeryssss" jerit gadis itu nyaring hm siapa lagi kalau bukan aisya Nadira.

" kat hospital ni yanggg, jangan jerit anak beruk kat luar pun boleh terkejut" ujar ayyan terkejut . Aisya hanya menggaru kepalanya tidak gatal lalu menarik lengan Aeryss lalu Di bawa ke pelukkan.

" Wehhh risaunya Aku dengan kau , Aku tak boleh batang kalau kau dah tak Ada tadi" kata aisya sebak.

" Heh drama betul la kau ni , ha dah jangan sedih hidup lagi Aku ni , esok lusa boleh dah kot  mengesot" kata kata Aeryss itu telah membuatkan aisya memandangnya tajam.

" Tengah nazak pun kau boleh memain ek" aisya menjeling sahabatnya tersebut.

" Kau cakap macam Aku nak mati dah " Harith Dan ayyan hanya menggelengkan kepala mereka apabila melihat pertengkaran tersebut.

" Oh yeee ni Aku bawakkan kau nasi goreng tomyam bery spesial punye untuk kawan I" kata aisya dengan nada Yang gembira.

" Masak? Huh Aku tau la kau Beli kat kantin aisy " Aeryss hanya menggelengkan kepalanya sahaja. Kuat menipu betul budak aisya sorang ni macam la tak biasa. Di rumah pun hanya Aeryss juga Yang masak kalau si aisy ni masak? Mahu darah tinggi masin ya amat!.

" Ish jangan kantoikan boleh tak , dah makan Sana Aku nak balik ni , alang - alang acara camping Kita ni terpaksa diberi balik awal sebab minah lampir Tu la " kata aisya dengan nada Yang geram. Aeryss tergelak kecil melihat bebelan sahabatnya itu.

" Ye lah pergi balik , semak je" Aeryss menghalau aisya dengan selamba.

" Amboi halau nampak" aisya memberi jelingan maut pada Aeryss.

" Ayyan bawak la budak ni balik ye terima kasih datang walaupun tak dijemput" kata Aeryss dengan selamba memandang ke Arah sahabatnya Yang sudah membuat muka cemberut.

" Hahahaha baiklah , bro Aku gerak dulu ye? Kau jangan duduk sini lama - lama tak baik dengan anak Dara orang" pesan ayyan pada Harith.

" Baik , drive elok elok jangan melencong ke mana mana kau pun anak Dara orang" Harith memberi pesanan kepada rakannya. Tanpa menunggu lama mereka berlalu keluar Dari wad.

"Ekhem you tak nak balik ke? Dah nak menghrib" kata Aeryss pada Harith Yang sedang memandang ke Arah pintu.

" Erm lepas maghrib saya balik , awak makan la dulu saya teman" balas lelaki itu lalu Telefon pintarnya Di keluar Kan Dari poket. Aeryss mengangguk lalu menyambung makan.

 Aeryss mengangguk lalu menyambung makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Hyra.. saya balik dulu ye? Jaga diri esok insya Allah awak boleh discharge. Saya ambil awak ye?" kata lelaki itu Yang sedang membersihkan sisa makanan Yang tumpah.

" Hm " Aeryss hanya menggumam sahaja.

" Saya balik dulu , assalamualaikum" ujar Harith lalu menghayun kaki ke arah pintu wad tersebut.

" Waalaikumussalam" Jawab Aeryss perlahan Dan menghantar bayangan Harith Dari pintu sehingga kelibat lelaki itu tidak kelihatan.

" Haih Harith..." Fikirannya dipenuhi wajah Harith. Rasa Yang lama tidak berputik akhirnya muncul kembali. Aeryss segera menarik selimut tersebut lalu tertidur. Berharap agar dia tidak terlalu memikirkan hal tersebut.

To be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued.

Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now