Chapter 18

20 3 0
                                    

Seawal 6 pagi Aeryss sudah terjaga Dari tidurnya. Lantas Aeryss bangun Dari tidurnya Dan kaki Dibawa langkah ke bilik air untuk Mandi Dan mengambil wuduk.

Telekung dibuka Dan digantung , sejarah dilipat Dan diletakkan Di atas katil. Ketika ini dia Buntu. Semudah itukah dia menerima lelaki tersebut? Cepat- cepat dia bangun Dan menukar pakaiannya untuk keluar.

Pagi Ini dia dan Harith mahu pergi ke butik pengantin untuk mengambil pakaian pengantin. Katanya Datin Haira Yang bakal jadi mak mertuanya sudah memilih baju untuknya tinggal untuk Pakai sahaja. Tapi dia ingin mencuba takut ketat bukan apa sekarang ini dia sudah banyak makan kata aisya ' orang dah bahagia' haih pelik je.

" Morning beb , awal bangun tak sabar ke nak ambik baju pengantin?" Gurau aisya.

" Sibuk je heh , kau masak apa? Sedapnyaa bau" Aeryss zaphyra segera mengikut kawannya Dari belakang.

" Nasi goreng cina kegemaran kau , lepas ni tak dapat Aku masak untuk kau hm" aisya segera menuang nasi goreng cina Yang dimasaknya tadi ke Dalam pinggan. Air Mata diseka haih pagi dah sedih.

" Alaaa jangan lah cakap macam tu, nanti dah kahwin pun Aku nak kau masak tau, tak Kira lah bukan serumah dah , dah jangan nangis mana boleh emosi pagi pagi" Aeryss segera menarik sahabatnya kepelukan.

" Aku sayang kau tau aisy? Walaupun Aku dak kahwin Aku still Akan jumpa kau okay? " Aeryss mengosok belakang badan sahabatnya untuk menenangkannya.

" Sayang kau jugak, dah la jom makan" Aeryss segera merungkaikan pelukan Dan segera mengambil dua gelas Dan air Oren dituang.

" Tu Tunang kesayangan dah tunggu kat luar cepat lah" aisya menolak perlahan tubuh Aeryss keluar dari rumah. Kereta Audi RS7 Yang berwarna hitam itu dipandang lama.

" ISHHH sabar la aisy" kata  Aeryss zaphyra geram.

Nampak sahaja susuk tubuh Aeryss Yang ditolak aisya dengan lantas Harith keluar Dari perut kereta.

" Take care beb mwahh , rith jage kawan saya tau " pesan aisya . Harith tersenyum lalu mengangguk. Pintu penumpang dibuka lalu Aeryss tersenyum dan masuk ke Dalam perut kereta.

Suasana dalam kereta sunyi. Masing masing awkward untuk bercakap.

" Cantik hyra harini" puji Harith ikhlas. Aeryss segera pandang ke Arah pakaiannya. Cantik?? Rasanya simple sahaja dia Pakai harini hanya abaya berwarna biru muda Dan solekan nipis Di wajahnya.

" Haza min fadhil Robbi" muka Aeryss ketika ini sudah merah seperti tomato .

" Comel " kata Harith perlahan lalu matanya mula fokus ke Arah pemanduan.

" Ish fokus memandu la awak " ketika ini dia segan. Blushing? Iye juge. Harith tersenyum kecil apabila mendengar gadis itu seperti memarahnya. Cakap je la blushing Kan senang.

Dareena's boutique

Kereta Audi RS7 s Harith terparking elok Di hadapan butik pengantin kawan mamanya. Tanpa berlenggah mereka berdua terus keluar Dari perut kereta Dan mula membawa langkah masuk ke Dalam butik tersebut.

Terpanar Mata Aeryss ketika sudah masuk ke Dalam butik tersebut. Butik tersebut terlihat mewah apabila perabot di dalamnya hanya menggunakan warna hitam dan emas Yang membuatkan butik itu nampak mewah. Perabot Di Dalam butik tersebut terlihat mahal.

" Eh Harith " Tegur datin Dareena apabila melihat ke arah jejaka tinggi lampai tersebut merupakan kawan kepada sahabatnya.

"Eh aunty " Harith tersenyum memandang ke Arah wanita berusia itu.

"Ini ke bakal isteri kamu Harith??" Tanya Dareena apabila melihat

tubuh kecil gadis itu Yang berada betul betul disebelah Harith.

" ah yes ini adalah bakal bidadari Dan makmum harith nama dia Aeryss zaphyra , cantik Kan aunty?" Tanya Harith apabila wanita berusia itu memandang ke Arah bakal isterinya.

" Masya Allah cantiknya , pandai kamu pilih " datin Dareena mengusap lembut pipi gadis anggun itu.

" Hehehe aunty cantik jugak" merah juga mukanya apabila asyik dipuji aigooo.

" Ah ni aunty lupa , baju kamu berdua dekat belakang jom ikut aunty , kalau Ada Rasa nak tambah apa - apa bagitau aunty" datin Dareena segera membawa pasangan itu ke satu ruang Yang disediakan bagi pasangan Yang ingin membuat photoshoot atau fitting room.

" Nah " baju pengantin Yang berwarna putih itu diberi kepada Aeryss.

" Try la dulu saya tunggu dekat luar" Harith menunjukkan sofa Yang berada tidak jauh daripada ruang tersebut. Nasib baik mereka cepat apabila ada dua pasangan lagi Yang masuk ke ruang tersebut untuk mencuba pakaian Yang sudah mereka tempah.

" Awakk cantik tak??" Tanya aeryss Zaphyra Yang berdiri Di depan jejaka tersebut. Aeryss segera berpusing pusing.

" Cantik" Harith hashriq segera bangun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Cantik" Harith hashriq segera bangun. Jujur  gadis itu terlihat cantik dengan baju pengantin tersebut. Pandai juga mamanya pilih.

" Ya allah cantiknya, macam mana bajunya okay? Ketat ?" Puji datin Dareena.

" Alhamdulillah muat aunty , cantik pulak Tu" Aeryss tersenyum .

" Mesti lah cantik aunty bakal isteri siapa la ni" bangga Harith.

" Ada - Ada je la kamu ni" meraka bertiga bergelak ketawa.

Continue.

Happy reading sygku! Walaupun demam author still nak update , hrp krg happy ye heheh


Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now