" GOSHHHH APA JAWAPAN KAU" kata aisya kuat .
" Ish selow sikit pekak telinga Aku" Aeryss menjeling ke arah sahabatnya.
" Aku terima tapi.." Aeryss memejamkan matanya seketika.
" Okay but why???" Tanya aisya lagi.
" Aku takut kalau Harith layan Aku macam mana zafriel layan Aku Dan apa Yang riel buat dekat Aku at the end Harith Akan buat benda Yang sama dekat aku?" Aeryss memukul kepalanya perlahan, stress.
" Percaya cakap Aku Ryss , Harith mesti layan kau better daripada riel layan kau , Aku nampak Harith ikhlas sayangkan kau since zaman uni lagi Aku nampak dia bersungguh daoaykan Hati kau , cume kau perlu percayakan dia sahaja Ryss , kepercayaan itu penting, dah jangan overthinking" ujar aisya panjang lebar Dan segera menarik Aeryss ke Dalam dakapannya.
" Percayalah Dalam sesuatu hubungan Tu penting apabila masing - masing percaya each other " sambung aisya lagi.
" Haih tak lama lagi kahwin la kawan Aku ni " Kata aisya Yang membuat mimim sedih.
" Tak payah sedih sangat kau pun dua Bulan lagi nak jadi Bini orang over betul" kata Aeryss lalu mengelap air matanya.
" Aigoo betul jugak but kau??? 2 weeks lagi goshh so fasttt maaa" kata aisya teruja.
" Ngade dah jom tidur ngantuk" kata Aeryss lalu segera masuk ke Dalam biliknya.
" Aku harap kau bahagia Aeryss lepas apa Yang kau dah lalui" kata aisya sendirian lalu air Matanya mengalir laju.
" Rith betul ke ?? Serius nak kahwin?? " Tanya datin haura.
" Ye mummy rith serius " kata Harith serius memandang ke Arah datin haira.
" Kalau boleh dua minggu lagi , rith ingat Kita tak payah buat Majlis meminang apa semua" sambung Harith lagi.
" Amboi gelojoh kau bang , tau la tak sabar nak Berbini" kata hariz Yang tiba tiba sahaja muncul diruang tamu.
" Kau diam , kau single " kata Harith dingin. Sibuk betul.
" Auch sakit Hati tite" hariz memegang dadanya seperti sakit hati. Sakitnya tuh Di sini Di Dalam hatiku eh waaa.
" Kalau Dah macam Tu papa okay je , Yang mana terbaik untuk anak papa" kata dato Hayyan setuju.
" Mama pun Sama , tapi rith dah jumpa ke keluarga dia dahulu?" Tanya datin haira.
" Insya Allah esok , mummy dengan papa boleh pergi ke? " Harith memandang ke Arah keluarganya .
" Boleh je sayang tapi mama prefer Kita masuk minang dulu la ye , biar orang tau mama dah nak dapat menantu" Kata datin haira teruja.
" Boleh je , cincin dah Ada nanti Harith bagi rasanya muat dah sebab jarinya kecik" Harith tersenyum apabila teringat cincin Yang dibelinya tadi .
" Okay kalau macam Tu mama nak pergi gosok baju hehehe" datin haira segera bangun Dari duduknya Dan menuju Naik tangga.
" Kalau macam Tu Aku nak pergi gosok baju jugak , biar nampak hensem depan aisya" kata hariz semangat.
" Jangan berangan aisya Tu tunang orang nak kahwin dah" langkah hariz terhenti.
" Serius? Tapi siapa kisah" Di Dalam hati hariz sudah kecewa.
" I warn you riz , kau jangan mengada kacau hubungan orang" kata Harith dingin.
" Fine menyampah betul la " bebel hariz geram.
" Haih APA nak jadi la " dato Hayyan menggelengkan kepalanya.
Continue.
YOU ARE READING
Bidadari milik harith (Slow Update SPM)
Romance𝒏𝒐 𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆𝒓 𝒘𝒉𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒑𝒑𝒆𝒏𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒊𝒍 𝒎𝒚 𝒍𝒂𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒕𝒉 - Aeryss zaphyra 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐𝒕 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒅𝒆 - Harith hashriq