"eh dah nak gerak ke?" Tanya Ariana apabila melihat kelibat pasangan itu Yang sudah siap menuruni tangga dengan satu beg Yang besar.
" Haah kiteorang nak balik akak" Balas Harith , lalu menolak beg beroda itu Dan dimasukkan Dalam bonet kereta.
" Adik Jaga diri ya? " Pesan Ariana lembut lalu menghadiahkan senyuman pada Aeryss.
"Aku pandai Jaga diri , sebelum ni pun Sama Kan Yang macam kau nampak" Balas Aeryss dingin. Lalu terlihat kelibat puan athalia Yang sedang menuruni tangga.
" Lah dah nak berambus dah ke? Baguslah jangan semak kat rumah Aku" kata puan athalia sinis lalu pergi kedapur tanpa melihat ke Arah pasangan itu.
"Abaikan je lah apa Yang Ibu cakap tu, akak minta maaf sangat" Balas Ariana lalu menatap ke Arah adik iparnya.
" Tak apa lah kak , kiteorang gerak Dulu ye? " Kata Harith lembut lalu memberi beberapa not Rm50 kepada kakak iparnya.
Aeryss memandang Harith pelik, dah kenapa. Harith juga memandang ke Arah isterinya. Tanpa membuang masa mereka pun masuk ke Dalam perut kereta Dan bergerak meninggalkan perkarangan rumah.
"Hmm not bad Kaya jugak" kata Ariana sinis. Bahagia la dulu lepas ni Aku boleh kikis lagi duit laki kau kata Ariana Di Dalam Hati , lalu segera masuk ke Dalam rumah.
.
.
."Kenapa abang bagi dia duit?" Aeryss mula pelik. Lalu memandang ke Arah suaminya Yang sedang fokus memandu.
" Abang Saja bagi dekat akak, nanti boleh lah akak Beli barang dapur untuk Ibu" Balas Harith lembut tanpa menatap ke Arah Aeryss.
" Tapi dorang Tu abang - " Harith segera memotong percakapan isterinya.
" Yes sayang abang tau Ibu layan Kita tak elok tapi tak Salah kalau abang beri sikit pada mak mertua abang " Harith segera memandu menggunakan tangan kanannya , lalu tangan kirinya memegang tangan si isteri.
" Walaupun teruk apa pun Ibu layan sayang , dia tetap Ibu sayang , abang tak nak sayang simpan dendam dekat Ibu Okey?" Aeryss segera mengangguk. Dia juga tidak menyimpan apa apa dendam pada ibunya.
"Kejap awak nak bawa saya pergi mana sebenarnye?" Kata Aeryss pelik. Harith hanya tersenyum sahaja tanpa membalas.
" Abang bagitau cepat " Aeryss segera memicingkan matanya terhadap Harith.
" It's secret sweetheart, sayang tunggu je" Aeryss hanya mengeluh perlahan Dan mengangguk.
Sampai sahaja mereka Di perkarangan banglo Yang dikira besar itu dengan tiga tingkat wahhh besar gila. Ape Yang menarik perhatian Aeryss adalah design rumah tersebut terlihat mewah Dan cantik.
"A...wak ni rumah siapa?" Mata Aeryss tidak berkelip memandang ke Arah rumah tersebut.
"Our house sweetheart" Harith mencium dahi licin isterinya sebelum bertindak memeluk bahu isterinya.
" do you like it sweetheart?" Harith memandang ke Arah wajah cantik isterinya. Aeryss segera mengangguk. What the fish siapa je tak suka.
" For your information, abang Yang pilih design rumah ni and abang suruh diorang bina ikut pelan Yang macam abang buat" Aeryss terkejut mendengar apa yang baru suaminya baru cakap sebentar tadi.
" Now sweetheart kene tengok kat Dalam Pula and I am sure you will like it " Harith segera memegang tangan Aeryss Dan ditarik lembut lalu dibawa jalan bersama untuk melihat ke Dalam rumah tersebut.
1..2..3
Aeryss tepanar seketika melihat perabot Yang tersusun Di Dalam rumah tersebut. Perabot itu semua kelihatan Mahal Dan warna rumah tersebut nampak mewah walaupun simple tapi nampak mewah. Hanya campuran warna kelabu hitam dan emas. Mulut Aeryss terlopong Luas , terkejut? Ye terkejut.
" Terkejut sangat sweetheart abang ni" Harith tertawa kecil melihat reaksi isterinya. Aeryss segera tersedar lalu menutup mulutnya. Ya allah Aeryss zaphyra buat malu je.
" Oh bilik Kita dekat atas , sweetheart Naik la dulu abang pergi ambil luggage Kita Dulu" Aeryss segera mengangguk lalu segera Naik ke atas menuju ke bilik mereka.
" Mak aiii ini lagi besar daripada bilik kau Aeryss " Aeryss tergamam , ruangan bilik mereka itu sebesar dua Kali ganda Dari biliknya. Ni kalau buat Padang lepas mat.
Continue..
YOU ARE READING
Bidadari milik harith (Slow Update SPM)
Romance𝒏𝒐 𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆𝒓 𝒘𝒉𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒑𝒑𝒆𝒏𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒊𝒍 𝒎𝒚 𝒍𝒂𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒕𝒉 - Aeryss zaphyra 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐𝒕 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒅𝒆 - Harith hashriq