Chapter 3

38 5 3
                                    

" Ergh" Aeryss menggeliat kecil. Sedar tak sedar dah nak habis belajar dah pun. Lepas ni kene fikir Cari kerja Pula.

Kring kring

Telefon bimbit Nye berdering lantas punat hijau ditolak ke tepi.

" Assalamualaikum adikk" kata seseorang Di panggilan.

" waalaikumussalam hm kau nak ape? gile dah ke call Aku? " Tanya aeryss kasar.

" Adik.. akak rindu adik" kata Ariana sedih. Disebabkan khilafnya , dia dihantui Rasa bersalah.

" Aku tak rindu kau" balas Aeryss dingin.

" Adik maafkan akak, akak tau adik benci dekat akak , akak tahu akak tak boleh control nafsu akak masa tu"  Aeryss hanya menarik nafas sedalam dalamnya dan menutup kelopak matanya.

Flashback.

Hari INI merupakan Hari ulang tahun tunangnya. Kini dia sudah berada Di depan pintu apartment tersebut. Lantas Aeryss memasukkan password Dan terus masuk ke Dalam rumah tersebut.

Lantas kaki Di bawa Naik ke tangga sehingga langkahnya terhenti apabila mendengar suara desahan Dari bilik lelaki tersebut. Lantas pintu bilik dikuak kasar.

" Astaghfirullahalazimm " kek coklat Yang berada Di tangannya terus terjatuh. Kini air matanya lebat turun menuruni Mata.

Kelihatan kakaknya Dan tunangnya Yang sedang melakukan aksi panas Di dalam selimut itu.

"Adikk..." Panggil Ariana terkejut. Lantas zafriel mengangkat kepalanya terkejut. Lalu selimut ditarik untuk menutup badan mereka.

"Wowww tengah buat anak buah untuk Aku ke?" kata Aeryss kuat.

" Nice giler kakak sendiri and tunang sendiri wooo hahahah bodohnya Aku" Aeryss menepuk tangannya kuat.

" Ryss I boleh explain" lelaki itu Cuba memegang pergelangan Aeryss.

Pak!

Lantas Aeryss menampar muke lelaki tersebut.

" Jangan sentuh Aku la jantan , kau tau tak jijik? korang tahu Kan bende ni haram dosa kenapa korang buat? Korang dah tipu Aku wtf siaa " kata Aeryss dingin. Kelopak matanya terasa panas Dan dadanya terasa sesak.

" Zafriel adyan mulai Hari ni Kita putus and kau perempuan sundal, kau bukan kakak Aku lagi and now kau boleh ganti tempat Aku masa Hari perkahwinan kiteorang " Aeryss menghempas pintu bilik tersebut lalu menuju keluar Dari apartmen tersebut. Air matanya Yang Cuba ditahan akhirnya keluar juga.

Seminggu selepas itu , Majlis kahwin Antara kakaknya Dan bekas tunangnya itu berlangsung, pada Hari itu juga dia tidak tunjuk mukanya. Tapi selepas perkara itu berlaku Ada satu tragedi Yang membuat hidupnya diselubungi Rasa bersalah.

End flashback.

" Kalau maaf kau Tu boleh putar balik masa Tu tak apa juga, tapi dah terlambat Aku bersyukur sangat akhirnya Allah dah tunjuk perkara sebenar depan Mata Aku sendiri korang terlanjur haha" kini air matanya mengalir lagi.

" Adik hiks tolong maafkan akak" panggilan segera ditutup oleh Aeryss. Dia tidak mampu menahan lagi.

" Ssup bro , buat apa kat sini" tegur zafriel lalu menepuk bahu rakannya semasa sekolah menengah dahulu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Ssup bro , buat apa kat sini" tegur zafriel lalu menepuk bahu rakannya semasa sekolah menengah dahulu.

" Eh riel lama tak nampak haha, Aku tengah tunggu adik Aku " Balas Harith Yang tengah menunggu adiknya Dan duduk disebuah bangku Di Dalam mall tersebut.

" Oh ye sorry yee masa kau kahwin Hari Tu Aku tak dapat datang, Aku busy jugak lagi-lagi dah last sem" kata Harith Rasa bersalah.

" Sokay la bro " sekali lagi zafriel menepuk bahu si Harith.

" Dengar cerita last minute pengantin perempuan tukar ye? Kenapa anything happen?" Tanya Harith hairan. Mana tak hairan bercinta dengan orang lain ,kahwin dengan orang lain.

" Ouh hehehe dia curang nasib la sempat Cari penganti" zafriel menggaru tengkuknya tidak gatal.

" Boleh erk camtu? Hahah" Harith hanya ketawa hambar.

" Abang , jom balik" kata gadis itu.

" Rith Aku balik dulu la ye, kirim salam dekat adik kau " Harith hanya mengangguk.

" Rith Aku balik dulu la ye, kirim salam dekat adik kau " Harith hanya mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


         Tbc.

Sendunya hm msih tk de readers:(

Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now