Chapter 8

27 5 1
                                    

" Woooo rysss kau tau tak" jerit aisya lalu menepuk bahu aeryss kuat.

" Mende? Sakit la setan" Aeryss memegang bahunya Yang Baru sahaja ditepuk oleh sahabatnya.

" Shshshhs Malam ni Ada BBQ and know what? Maigaddd ayyan is on the way so Malam ni kau duduk la sesorang shshsh" aisya membuat muka angau nya. Cehhh apa la sangat duduk sesorang lam homestay ni.

" Ada nampak muka Aku kesah ke? Pergi la dating ckk" Aeryss segera bangun Dari duduknya lantas kaki Di bawa ke bilik air untuk bersiap.

" Eleh jealous la Tu Kan ke dak? Aku cadangkan kau ajak Harith ha tak de la kau keseorangan alone lonely single" aisya terus menerus membakar api cemburu Aeryss.

" At least single is limited bukan cam kau entah-entah Jaga jodoh orang ye tak?" Balas Aeryss geram Di Dalam bilik air. Aisya terus terdiam , sentap.

" Ish kalau ngan minah ni memang sentap je Aku hiks " aisya segera mengambil tudung sarungnya lalu keluar untuk pergi ke tapak Yang telah ditetapkan untuk membuat BBQ.

" Ish kalau ngan minah ni memang sentap je Aku hiks " aisya segera mengambil tudung sarungnya lalu keluar untuk pergi ke tapak Yang telah ditetapkan untuk membuat BBQ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Aisyy" jerit Aeryss. Keluar sahaja Dari bilik air kelibat sahabatnya terus tidak nampak.

" Mungkin dah keluar kot" Aeryss mengangkat bahunya Dan terus bersiap menuju ke tempat Yang telah ditetapkan.

" Lah patut la keluar awal sangat dating rupanya" Aeryss tersenyum sinis memandang sahabatnya.

" Hehehehehhe" aisya tersenyum malu.

" Oh ye tak nak join kiteorang sekali ke Ryss?" Tanya ayyan Yang berada Di sebelah aisya.

" Tak nak Aku kacau orang dating, baik Aku melepak sorang " Aeryss segera berlalu ke arah Ayam Yang sudah dibakar serta makanan Yang lain. Pinggan polistren turun diambil lalu mengambil beberapa isi Ayam bakar Dan sosej lalu duduk Di tepi air terjun tersebut.

" Er Assalamualaikum sorang je ke? Boleh saya join?" Tanya suara garau tersebut.

" Bertiga ni kau tak nampak ke?" Balas Aeryss tanpa memandang ke Arah lelaki tersebut. Sosej berada Di tangannya Di bawa ke arah mulut lalu dikunyah , sedappppp.

" Ahahaha hantu ke awak? Risau saya" kata Harith lalu duduk disebelah Aeryss sambil mereka berdua memandang ke Arah langit.

" Awak kenapa duduk sorang kat sini? Kenapa tak join dengan Yang lain" kata Harith lagi apabila situasi mereka Dalam keadaan memasing lebih memilih untuk berdiam diri mungkin kekok.

" Tak berminat " Jawab Aeryss malas.

" Kau Pula kenapa tak join diorang?" Tanya aeryss pada Harith apabila lelaki itu segera mendiamkan diri.

" Saya nampak awak sorang kat sini jadi saya teman la, lagipun tak Salah sebab dekat Kawasan sini terang dengan lampu Dan tidak jauh Dari mereka" Balas Harith panjang lebar agar gadis itu tidak Salah faham.

Aeryss segera mengangguk lalu sambung makan. Mereka berdua segera diam Dan makan.

" Err jom pergi dekat diorang, dah pukul 10 ni" Tanya harith berhati Hati takut gadis itu tidak selesa dengan ajakkan nya.
Tanpa membantah Aeryss segera bangun Dari duduknya tapi macam mana entah dia hampir tersungkur lalu tangan kekar milik seseorang telah berada Di pinganggnya.

" A-a-awak Okey?" Apabila anak Mata mereka bertembung. Serta merta jantung mereka berdua berdetak dengan laju. Muka Aeryss juga turut merah kerana malu.

" Ekhem bang dah Malam ni" kata seseorang disitu. Lantas Harith melepaskan tangannya Dari pinggang gadis itu lalu menarik lengan gadis itu Yang berlapik untuk menarik gadis itu berdiri dengan stabil.

" Dah cepat korang tunggu apa lagi, cepat masuk homestay tengah sejuk ni" kata nadhim lalu Aeryss segera berjalan mengikut nadhim Dan diikuti Harith Dari belakang.

" Amboi seronok dating kat tepi air terjun tak takut ke Ada orang ketiga?" Maksud orang ketiga dikatakan aisya itu adalah cik ghost .

" Ish bising la kau , dah nak terjatuh macam mana" Aeryss menjeling ke arah aisya macam la dia tak tahu sahabatnya itu Ada je benda nak Lena Kan dia.

" Kau tengok minah lampir Tu jeling kau, jeles la tu" Aeryss segera pusing menghadap ke depan Dan terlihat sekumpulan gadis menjeling ke arahnya. Lalu Aeryss menjeling tajam ke arah mereka balik Dan berlalu menuju ke homestay. Pikir Aku kesah? Korek Biji Mata Tu kang.

" Erghh gosh macam mana boleh nak terjatuh" Aeryss segera menekup mukanya menggunakan bantal apabila teringat keadaanya apabila Harith memeluk pinggannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Erghh gosh macam mana boleh nak terjatuh" Aeryss segera menekup mukanya menggunakan bantal apabila teringat keadaanya apabila Harith memeluk pinggannya.

" Sudah Aeryss , esok kau buat tak tau je Bila nampak dia okay? Hiks ni semua Salah Batu Tu licin" Aeryss segera memejamkan matanya agar kejadian tadi dapat dilupakan.

" Astaghfirullahalazimm Harith hashriq, macam mana kau boleh erghh" Harith memejamkan matanya.

" Ya allah maafkan la Aku kerana tidak sengaja memegang wanita tersebut, niat Ku hanya ingin menolong sahaja bukan untuk mengambil kesempatan" Harith segera berigstighfar. Walaupun dia memegang gadis itu secara berlapik tetapi dia berada berdosa.       

Vote la :(

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vote la :(

Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now