Chapter 14

32 4 0
                                    

Aeryss berjalan mundar Mandir Di ruang tamu. Aisya hanya aisya menggelengkan kepalanya.

" Ryss Cuba duduk Ryss sakit kepala Aku tengok kau ulang alik tempat Sama je" kata aisya Yang hampir putus asa tengok sahabatnya.

" ........ " Aeryss mengabaikan kata kata aisya. Dia Masih memikirkan tentang pertemuan dengan lelaki tersebut hampir 3 tahun tidak bersua muka.

"Hish dengar tak " aisya menaikkan suaranya. Geram tahu dok kene Palau.

" ISHHH aisyy kenapa kau tak cakap partner sorang lagi Tu si Harith HAA?? " Aeryss menghempaskan punggunya Di sebelah aisya.

" Mana la Aku tahu , ayyan tak bagitau Yang dia cakap dia bawa kawan ikut sekali sebab Tu Aku ajak kau double date" ujar aisya panjang lebar.

" Heh double date sangat" Aeryss berkata sinis lalu menjeling aisya disebelahnya.

Ting ting!

" Weh nak keluar ni" kata aisya gembira.

" Date la tu huh" Aku membuat muka cemberut. Asyik dating je siapa nak teman Aku dekat rumah?

" Siapa suruh single , dah la tunang Aku dah nak sampai Jaga diri sayangku~ nanti nak apa apa roger " kata aisya lantas bangun Dari duduknya Dan berlari anak menuju ke biliknya.

" Heh " Aeryss segera bangun Dan menuju ke atas. Baik tidur Kan?

 Baik tidur Kan?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tok Tok Tok

"Masuk" suara lelaki itu dingin.

" Ouh papa " lelaki terus bangun Dari duduknya.

" Busy anak papa ni" Dato Hayyan tersenyum melihat anak terunanya.

" Ouh tak de lah pa rith tak busy pun" Harith tersenyum.

" Kalau macam Tu jom la balik lunch, mama dah masak " kata Dato Hayyan.

" Ok kejap lagi rith balik , rith ade kerja sikit nak selesaikan kejap lagi rith balik" Dato Hayyan mengangguk.





" Allah dah pukul 12:30 mesti mama dengan papa tunggu ni" Harith bergegas bangun Dari duduknya lalu file disusun. Sibuk sangat check file tadi Kan dah lambat.

Pintu bilik kerjanya dikuak lalu Harith berjalan laju menuju ke lift. Pintu lift kini sudah terbuka lantas dia masuk ke Dalam perut lif.

Sampai sahaja Di Lobi seseorang memanggil namanya.

" Harith  Hashriq I meannn sayanggg waittt" Harith memusingkan kepalanya lalu ternampak kelibat perempuan tersebut.

" you buat ape dekat sini Drea?" Tanya Harith sambil mengangkat kening sebelahnya.

" I nak ajak you lunch la sayang" dia memeluk lengan Harith.

" I lunch kat rumah" Harith menolak tangan gadis tersebut, rimas tahu tak?

" Alaaa youu jauh tau I datang" gadis itu mencebikkan mulutnya.

" Like I said I lunch kat rumah so you boleh pergi balik" balas Harith lalu meninggalkan gadis itu.

" Erghhh jual Mahal betul , tak pe Aku Akan dapatkan kau oppss I mean Ur money haahah" Audrea berkata Di Dalam Hati. Dia tersenyum sinis .

" Ehhhh mak lampir laa " kata seseorang.

" What? you panggil I apa?" Kata audrea geram.

" Mak lampir " Balas lelaki itu.

" Kalau I mak lampir you ape pulak Hariz?" Audrea membuat muka menyampah.

" Kalau u mak lampir I prince charming elok la I lagi hensem bukan macam you Tu dah la muka macam lampir Ada Hati nak kejar abang I ??  , you ingat abang I nak sangat ke dekat you? Dah la kaki kikis " Hariz tersenyum sinis.

" Erghh whatever " audrea menghentak kakinya Dan berlalu pergi. Hariz Masih lagi ketawa dia tidak memperdulikan orang sekeliling memandangnya.

" Erm encik Hariz ok tak?" Tanya Salah seorang staff Dari situ. Bukannya mereka tak nampak pergaduhan tadi.

" Ape ? You ingat I gile ke Farah hahahaha dah pergi sambung kerja" laju je Hariz meninggalkan gadis tersebut.

Continue

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Continue

Entah la nak dengan si hariz ni😭


Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now