Chapter 12

24 4 2
                                    

Klakk

Pintu kereta Audi miliknya dibuka lalu Aeryss segera keluar Dari perut kereta. Kaki laju melangkah ke arah banguna tersebut. Pagi Ini jadual class terlalu padat nak tak nak dia terpaksa hadir juga kerana sudah seminggu dia tidak masuk ke class.

Semasa Aeryss berjalan dia terdengar suara beberapa pelajar Di situ menyebut namanya tatkala memandangnya dengan pandangan Yang sukar ditafsirkan.

' ni bukan Aeryss zaphyra ke? Yang rapat dengan Harith ke'
' ye tho tak sangka perangai dia macam ni'
' hidup pandai berpura pura'
' alah ni mesti nak perhatian, kalau gatal memang macam tu'

Tiba - tiba Telefon pintarnya berdering menandakan Ada mesej Yang masuk.

Academy news updates -

BERITA PANAS!! SATU BERITA YANG HANGAT DI KOLEJ ACADEMY DIKHABARKAN SEORANG GADIS BERPURA PURA PENGSAN DEMI MENDAPAT PERHATIAN JEJAKA TERSEBUT??

DIKHABARKAN GADIS TERSEBUT PURA PURA PENGSAN AKIBAT MENGIGINKAN PERHATIAN DARI PELAJAR LELAKI YANG BOLEH DIKATAKAN FAMOUS SEKARANG! PELAJAR LELAKI TERSEBUT SEMPAT MEMBUAT BANTUAN PERNAFASAN DEKAT GADIS TERSEBUT

MENGAPA PERLU BERPURA PURA LEMAS??

DIKATAKAN NAMA PELAJAR PEREMPUAN TERSEBUT ADALAH AERYSS ZAPHYRA BINTI AHMAD ZULKARNAIN DAN NAMA JEJAKA TERSEBUT TELAH DIRAHSIAKAN

" Siapa Yang pandai keluarkan berita murah ni" tangan Aeryss kini bergetar teruk. Laju kaki dihayun until mencari jejaka tersebut. Api amarahnya Kian memuncak .

Hampir kesemua tempat Aeryss pergi untuk mencari Harith akhirnya jumpa juga lelaki itu di laman kolej mereka.

" Harith hashriq" panggil Aeryss tegas.

" Hyra awak buat apa kat si-" Aeryss segera menampar Harith Yang berada didepannya.

" Mind to explain encik Harith? Sebab ni ke kau berahsia Bila Aku Tanya siapa Yang selamatkan Aku lepastu kau diam? " Aeryss segera mengeluarkan Telefon pintarnya lalu dicampak ke atas meja Yang berada Di Taman tersebut.

" Hyra saya boleh explain apa Yang terjadi" Harith mengambil Telefon pintar tersebut.

" Explain? Kenapa kau tak explain Dari awal? Sekarang ni semua pandang Aku Kotor Harith , muka kau ? Tak nampak langsung dekat situ Harith" air Mata ditahan daripada mengalir.

" Hyra riq ... Biar Harith explain listen hyra" Harith Cuba untuk memujuk gadis Di hadapannya.

" Shut up your fucking mouth Harith! Sebelum buat apa apa fikir dulu, now semua orang sibuk cakap pasal Aku pandang Aku jijik Aku nak buat apa sekarang Harith? " Jerit gadis itu.

" Aku benci kau Harith selama lamanya Aku benci kau , tak payah Pura Pura baik Jaga Aku dekat hospital. Semua sebab ni Kan? Hahahah after this kau tak payah sibuk Cari Aku or whatever Aku benci tengok muka kau " Aeryss melampiaskan amarahnya lalu kaki segera Di bawa beredar Dari situ.

Kini Aeryss segera menuju ke bilik air. Dia tidak tahan lagi , dadanya menjadi sebak , sakit.

" Hiks I hate you Harith hashriq, sampai Bila Bila pun Aku tak kan maafkan kau " Aeryss terduduk Di belakang pintu bilik itu Dan menangis sepuasnya.

Petang tersebut Aeryss segera menuju ke rumah ibunya. Rindu untuk bertemu ibunya walaupun dia tahu akhirnya dia Akan dihalau juga.

Kereta Audi milik Aeryss segera dipandu laju Di jalan Raya .

Sampai sahaja Di rumah milik keluarganya, pintu kereta tersebut dibuka Dan Aeryss terus sahaja keluar Dari perut kereta ibunya.

" Assalamualaikum Ibu" kata Aeryss dengan suara Yang serak.

" Adik..." Lantas Ariana bangun Dari duduknya lalu Aeryss dibawa ke Dalam pelukan.

" Lepaskan Aku la perempuan " Aeryss segera menolak bahu kakaknya.

" Balik pun perempuan sial ni, ha kenapa kau datang? Tak malu ke? Aku dengar Ada lelaki tolong beri bantuan pernafasan dekat kau betul ke? Murah betul kau Kan berpura pura' lemas Demi PERHATIAN jantan" perkataan perhatian ditekan.

"Ryss tak murah macam Yang Ibu bayankan. Aeryss kene tolak lepastu Aeryss lemas itu je" Aeryss segera memberi penjelasan.

" Kalau dah murah, murah la tak payah kau nak putar belit , apa kata kau berambus panas tengok muka kau" kata puan athalia dengan sinis.

" Ibu kenapa cakap macam Tu" kata Ariana geram.

" Baiklah Aeryss balik , ni pun Aeryss Saja singgah rindu kat Ibu" kata Aeryss tersenyum lalu memeluk sang Ibu.

" Lepaslah, Aku tak rindu kau dah balik " puan athalia segera menolak tubuh Aeryss.

" Ibu Jaga diri , jangan banyak buat kerja , Aeryss sayang Ibu" balas Aeryss lalu tersenyum Manis memandang sang Ibu.

" Pandai la Aku Jaga diri" kata puan athalia sinis lalu kaki segera Di bawa menuju ke bilik.

" Adik bawa kereta elok-elok" pesan Ariana.

"....." Aerys hanya membiarkan pesanan itu. Lalu menuju keluar rumah.

Mari sedekahkan vote hikseu

Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now