99's cafe
Cafe Yang bertemakan percintaan , cafe ini juga mempunyai pelanggan Yang banyak mana tidaknya tempat ini menjadi tumpuan orang Yang sedang bercinta. Tapi tidak dengan Harith, dia hanya datang ke cafe ini disebabkan adiknya hariz Yang beria mengajaknya untuk makan disini. Katanya makanan disini nampak sedap." Oh my gogon, datang juga abang Aku ingat Kan tak sudi nak datang" kata hariz selamba sebelum menarik kerusi tersebut.
" Baik kau diam sebelum Aku sepak mulut kau" kata Harith dingin. Kira bersyukur Aku nak datang.
" Chill la brother , eh waiter menu" panggil Hariz dengan nada Yang kuat. Peduli apa dia Bila Mata orang ramai tertumpu padanya. Dah namanya hariz Kan?
" Mase kecik dulu mummy bagi kau makan speaker ke? " Tanya Harith selamba. Apalah nasib dapat adik Yang tiada urat malu.
" Mummy bagi Aku makan dedak sebab Tu macam ni, kau jangan banyak cakap bang kau order cepat Aku lapar" hariz menyandarkan badannya pada kerusi tersebut lalu Telefon pintarnya dikeluar Dari poket.
" Encik nak makan apa?" Tanya gadis itu lembut Dan matanya hanya fokus dekat Harith sahaja. Boleh tahan hensem mamat ni.
" Bagi Sama macam mamat sewel ni order" terbatuk hariz Yang mendengar balasan abangnya.
" Alright sir " gadis itu menunduk Dan terus berlalu pergi. Hariz menatap tajam abangnya apabila Harith cuma membalas dengan muka selamba.
' kau tunggu bang hahahaha'
" Walaweiii lawa siot kedai ni" kata aisya teruja apabila dia Dan Aeryss berada Di depan 99's cafe.
" Lawa tak lawa , cepat masuk Aku lapar ni" Aeryss segera masuk ke cafe tersebut lalu meninggalkan aisya Yang Masih berdiri tegak Di depan cafe tersebut.
" Aih time camni la tak de meja kosong" Mata Aeryss memandang ke semua meja Yang berada Di cafe tersebut.
" Wwahhh ni Kira jodoh ni , eh sini Aku dah jumpa tempat" aisya segera menarik tangan Aeryss untuk menuju ke meja tersebut Yang menempatkam dua orang jejaka.
" Er hai , boleh kiteorang duduk sini" kata aisya teruja.
" Eh hai s-sure" Balas hariz lembut sebelum Harith mengangkat wajahnya , jejaka tersebut terkejut apabila memandang ke Arah gadis disebelahnya.
Aeryss terpanar seketika apabila matanya bertemu dengan anak Mata hazel lelaki itu. Er.. air liur ditelan payah.
" Hehehehe sorry ye meja penuh sorry menganggu" kata aisya sopan lalu menarik kerusi Di sebelah hariz manakala Aeryss menarik kerusi Yang berada Di sebelah Harith.
Keadaan menjadi janggal apabila pertemuan mereka tidak dijangka. Aeryss segera menundukan kepalanya lalu tangannya bermain Di hujung tudung , malu.
" Tak sangka boleh jumpa korang" ujar aisya apabila keadaan menjadi sunyi seketika.
" Tu lah macam jodoh Kan? " Kata hariz memandang ke Arah aisya dengan senyuman Yang paling ikhlas boleh dikatakan senyuman nak ngorat.
Harith segera memijak kaki adiknya Yang berada Di bawah meja.
" Arghh aduu" hariz mendesis perlahan. Woi bisa ni.
" Eh awak okay tak " Tanya aisya risau , Aeryss segera memandang ke Arah jejaka disebelahnya. Macam la dia tidak nampak tadi.
" Ouh tak Ada apa terlangar besi meja ni" balasnya santai padahal tengah tahan sakit. Hariz memandang ke Arah abangnya lalu tanpa sedar Harith segera memandang tajam ke arah adiknya tanda amaran.
" Ouh okay " Balas aisya polos. Mungkin la kot terlangar besi meja..
Hampir sejam mereka rancak berbual tak terasa Hari semakin petang .
" Aku gerak dulu, sorry nanti Ada masa Kita jumpa lagi " kata Harith secara tiba - tiba lantas Harith bangun Dari duduknya.
" Ouh it's okay " Jawab aisya .
" Er aisy Aku pergi kejap ye " kata Aeryss perlahan lalu berjalan dengan pantas mengikut langkah Harith.
" Riqq" panggil Aeryss Yang sedang mengejar jejaka tersebut.
Harith segera menghentikkan langkahnya secara tetibee Dan..
" Auchh" dahi Aeryss terhantuk Di belakang tubuh sasa lelaki itu.
" What??" Kata Harith tanpa memandang ke Arah gadis tersebut.
" Err s- s- saya" kata Aeryss tergagap.
" Saya apa?" Harith membalikkan tubuhnya untuk memandang gadis tersebut.
" S-saya nak Minta maaf tentang 3 tah-" kata katanya terpotong apabila lelaki itu memotong percakapannya.
" It's okay benda dah lama , saya dah maafkan , mungkin Salah saya sebab panik masa itu tak fikir APA Akan Yang jadi selepas Tu " ujar Harith apabila memori lama itu menerjah fikirannya.
" Saya Minta maaf sebab tuduh awak tak dengar segala penjelasan awak,
I was stupid" Aeryss menunduk ke arah lantai." not your fault , saya tak Jaga batas but one day , I know you should treat me like that saya bodoh masa Tu jadi saya harap Kita dapat berdamai " kata Harith dengan sekali nafas.
" Bukan Salah awak, saya dah maafkan jadi-" Aeryss segera memejamkan matanya.
" Jadi sebagai Minta maaf , saya nak bertanggungjawab apa Yang dah jadi 3 tahun lepas" kata Harith lalu menutup matanya.
" Kahwin dengan saya" Aeryss memandang ke Arah jejaka Yang berada Di hadapannya dengan Rasa tidak percaya.
" But bukan sebab ni saya nak kahwin dengan awak , tapi saya dah lama cintakan awak Demi Allah saya sayang awak Dan cintakan awak , izinkan saya Jaga awak sehingga nafas Yang terakhir saya" kata lelaki itu ikhlas.
Aeryss memandang Harith dengan tidak percaya. Tapi jujur dihatinya daripada dahulu lagi dia sudah Ada perasaan Yang sama cuma dia sedar Yang dia ego.
Continue
Sorry dah lame author tak update hiks. Jangan Lupe vote ye Kasi author semangat hehehe. Btw teringin nak tgk org comment dkt story author T-T
YOU ARE READING
Bidadari milik harith (Slow Update SPM)
Romantik𝒏𝒐 𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆𝒓 𝒘𝒉𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒑𝒑𝒆𝒏𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒊𝒍 𝒎𝒚 𝒍𝒂𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒕𝒉 - Aeryss zaphyra 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐𝒕 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒅𝒆 - Harith hashriq