chapter 23

33 3 0
                                    

Abang...abang jom lah Kita pergi date" pujuk Aeryss apabila Harith hanya tertidur sahaja hari ni. Penat mungkin Lepas akad nikah beberapa hari lepas , ye dak? Tapi tidur lepas makan tadi boleh dikatakan 3 pinggan si suami makan. Sedap sangat ke?

"Date mana sayang??" Tanya Harith sambil mata masih terpejam.

"Bukak la mata abang ishhh"Harith segera membuka matanya perlahan Dan memandang ke arah muka cantik si isteri.

"Taman Bunga jom?" ajak Aeryss gembira. Taman Bunga? Siapa saja tidak suka kan? Harith Segar mencempung tubuh kecil itu lalu dibawa ke almari baju. Aeryss terkejut dengan tindakan si suami tapi dalam hati kembang setaman.

"Sayang duduk sini , abang pergi ambilkan baju" Harith berjalan menuju ke ruangan wardrobe dan mengeluarkan sehelai kemeja t berwarna maroon Dan blouse berwarna maroon.

"Sayang pergi tukar baju dulu ye? Abang nak bersiap kat bilik sebelah" Aeryss tidak membantah lalu dia mengangguk kecil.

Apabila mereka berdua sudah bersiap, tanpa melengahkan masa mereka menuju ke taman Bunga Yang berada Di sekitar Bandar besar itu. Perjalanan hanya mengambil masa 20 minit sahaja Dari rumah mereka.

RAMBANG Mata Aeryss apabila melihat terdapat pasar kecil Yang menjual pelbagai jenis bunga dengan harga Yang murah.

"Sayang nak ke?" Tanya Harith apabila melihat si isteri leka memandang ke arah pasar kecil itu.

"Boleh ke?" Tanya Aeryss balik.

"Sure sayang, anything for you. Jom " Aeryss tersenyum bahagia, lalu tangan besar itu segera memegang erat tangan kecil tersebut. Dah lah kecik , takut hilang je!

"Sayang nak Bunga apa? Rose? Tulips or...baby breath?" Aeryss apa lagi , cepat sahaja telinga mendengar pertanyaan tersebut .

"Eleh, nak semua la tu" hiding mancung itu dicuit.

" Akak , saya nak semua Jenis Bunga ni ya? Berapa ya?" Tanya Harith Yang fokus melihat segala Jenis Bunga tersebut. Terdapat 6 Jenis Bunga Yang berada di gerai kecik tersebut.

" Encik datang dengan isteri Kan?" Harith mengangguk.

"Kami Ada promosi untuk pasangan couple atau berkahwin , untuk semua Jenis Bunga ini hanya RM 80 je Kami tawarkan" kata peniaga itu. Tanpa memikirkan lagi Harith segera membelikan wang dan peniaga tadi dengan pants membalut ke semua jenis bunga tersebut.

"Terima kasih, saya jual ya" kata peniaga tersebut.

"Sama - Sama kak"

"A bouquet of flowers for my sweetheart" hulur Harith lalu si isteri pun mengambil Dan menghidu bau Bunga tersebut.

"Baby breath means purity and love like my love for you"

"Rose membawa maksud I love you."

"White tulips mean forgiveness, respect, purity and honour. "

"Sunflower mean long life and lasting happiness"

"Abang tahu?" Tanya Aeryss kagum.

"I know it sayang " dahi licin itu dikucup lembut.

Setelah hampir dua jam mereka berdua berjalan di taman bunga tersebut lantas mereka membuat keputusan untuk pulang ke rumah.

'kring kring'

Apabila terase Telefon bimbitnya bergetar di dalam beg galas , Aeryss segera mengeluarkan telefonnya.

"Ana"

Ya , kakaknya Yang menghubunginya.
Lantas punat merah digesek ke tepi tanda tidak menerima panggilan. Harith masa fokus pada pemanduannya.

"Siapa call?" Tanya Harith.

" Unknown number" jawab Aeryss pantas. Tidak mahu angkat , nanti Ada saja perkara yang dia tidak ingini.


Angin malam amat dingin malam ini. Pintu balkoni ditutup rapat okeh Harith.

" Sayang"

"Ye abang?"

"Esok Kita balik rumah Ibu nak?" Tanya Harith. Dia tahu bahawa hubungan si isteri dan ibu mertuannya tidak baik baik sahaja.

"Untuk?" Tanya Aeryss pelik.

" Nak jumpa abang ipar sayang la Ada hal penting katanya, alang alang tu boleh jumpa Ibu sekali" terang Harith lagi.

"Ouh....okay" Aeryss hanya mengikut sahaja. Walaupun hubungan dia Ibu kandungnya tidak baik tetapi Rasa rindu itu masih ada.


Bangun sahaja Dari tidur Dan solat subuh mereka berdua bersiap sedia untuk menuju ke rumah milik keluarga Aeryss.

Sampai sahaja Di destinasi Harith segera memarking di halaman rumah mewah tersebut yang telah ditinggalakan oleh arwah ayah si isteri. Boleh dikatakan banglo ini adalah rumah pusaka ayah si isteri.

"Assalamualaikum" pintu rumah banglo itu diketum Dan salam juga diberi.

"Waalaikumussalam, adikk ...eh Harith " tegur ana dengan suara Yang sengaja dilembutkan apabila melihat adik iparnya. Aeryss segera menjelingkan matanya ke atas .

'ingatkan dah berubah'

"Eh masuk lah , kenapa tunggu kat luar lagi" kata suami si kakak atau boleh dikenali sebagai bekas tunangannya. Euw geli!

"Eh broo " tegur lelaki itu pada Harith.

"Jom naik atas , Ada benda Aku nak bagitahu kau" kata Zafriel lagi.

" Sayang jumpa lah dengan Ibu dulu, abang pergi naik atas kejap ye?" Aeryss mengangguk. Tanpa memandang ke Arah kakaknya dia terus duduk di ruang tamu tersebut.

"Hensem juga eh adik ipar Aku, dapat pula Bini selenga" ucap Ariana sinis. Kan dah kata! Dia tak berubah lagi. Aku persetankan benda ni!

"Kau memang tak berubah ye perempuan? Nampak elok sikit Lupa suami? Euw disgusting" sinis Aeryss.

"Astaghfirullahalazimm kenapa adik cakap macam tu? " Suara sengaja dilembutkan.

Fake betul!

"Ni Ada apa kau nak jumpa Aku ni?" Tanya Harith.

"Macam mana kahwin dengan bekas tunang Aku?"Harith segera memandang ke Arah Sahabatnya.

"Bekas tunang?" Lelaki itu mengangguk.

"Kau tak bergurau Kan? Zafriel segera mengelenggkan kepalanya.

" Perempuan Tu dah Kotor , siapa je nak kahwin dengan dia?" Tawar Zafriel meletus apabila menghabiskan ayatnya.

"Dia isteri Aku Riel" Harith segera ingin menumbuk sahabat baiknya itu tapi dengan cepat dia beristighfar.

"Kenapa ? Kau tak percaya " Tanpa berfikir panjang Harith segera mencekak kolar baju Sahabatnya itu.

" Kau Rasa Aku percaya about that stupid shit? Aku kenal isteri Aku macam mana " Zafriel segera tersenyum sinis.

"Okay it's up to you bro " Zafriel menepuk bahu sasa itu.

'jangan menyesal' kata Zafriel berbisik lalu berlalu pergi meninggalkan Harith.

"Astaghfirullahalazimm Aku percaya isteriku ya allah" Harith segera membuang nafas kasarnya.

Continue.

Bidadari milik harith (Slow Update SPM)Where stories live. Discover now