'Perempuan tu dah kotor,siapa je nak kahwin dengan dia'
Ayat itu bermain di kepala Harith. Adakah ini benar?? Lalu kepala diggeleng dan cepat cepat dia beristighfar.
"Astaghfirullahalazimm jangan cepat percaya Harith" setan kerap menghasutnya untuk mempercayai kenyataan yang belum tentu sahih.
"Abang?? Abang okay?" Tanya Aeryss pelik. Lalu punggung didaratkan Di tilam empik itu bersebelahan dengan si suami. Suami Aku okay ke tak?
"Ada benda ke Yang ganggu fikiran abang?" Tanyaku lagi apabila tiada respon dari Harith.
"Nothing sayang , abang cuma terfikir pasal kerja" dahi licin Aku dicium lembut olehnya. Bye nak blushing!
"Ermm can I ask you something?? Abang harap sayang tak marah" balasnya. Aku hanya mengangguk Dan memegang kedua dua tangannya.
"Betul ke sayang bekas tunang si Riel?" Badan Aeryss mengeras. Sah mamat tu bagitahu suami Aku! Tak yah cakap pun dah tau mesti Ada muslihat suruh balik rumah. Pening!
"Kalau ryss cakap ni abang percaya?" Tanyaku lagi. Suami Aku hanya mengangguk.
" Of course sayang , be honest with me" anak Mata hazel itu tunak memandang ke arahku.
"First of all , Aeryss Minta maaf sebab rahsiakan perkara ni pada abang , yes riel tu ... Bekas tunang ryss.. Kami tak jadi kahwin sebab..." Aku berhenti daripada menyambung ayat Ku. Harith Yang berada Di depan Ku segera mengenggam erat tangan Ku lagi bagi menyalurkan kekuatan padaku.
" I see him...doing...benda Tu....depan ryss" air mata tidak dapat Ku tahan lagi daripada mengalir. Aeryss kau kuat Aeryss!
"Shuhhh it's okay abang faham" bahulu digosok olehnya. Aku menangis teresak apabila mengingati kejadian tersebut apabila Ibu benci pada Aku kerana telah memalukannya.
" Ryss tak kuat bang , bukan ryss tak move on, tapi sakit bile tengok kakak sendiri berdua duaan lakukan benda Tu depan adik sendiri... But ryss lega .. Allah tnjuk semuannya depan Mata ryss.. lepas Tu... Ada satu kejadian lagi Yang buat Ibu makin benci pada ryss..." Aku perasan suami Ku fokus mendengar cerita Ku.
" Ryss Ada adik lelaki , petang Tu....Kami berdua pergi makang angin sebab nak tenangkan fikiran tapi Allah lebih sayang adik , Kami kemalangan , adik tidak dapat diselamatkan. Adik merupakan satu satunya anak lelaki dalm keluarga ini" Aku mengeluh berat dan terase air mata Ku dilap oleh suamiku menggunakan Ibu jarinya.
" It's okay sayang , I'm here for you.. sayang kena terima qada Dan qadar Allah...Allah lebih sayang adik sayang , bukan Salah sayang okay?" Pujuknya lagi . Ye Aku mengangguk , betul Tu setiap Yang berlaku mesti Ada hikmahnya.
" Mana Perempuan tu? Tidur?" Kedengaran derapan kaki Kami menuju kebawah cepat cepat ibuku memandang ke arahku Dan suamiku.
" Ingat kau tak jumpa jalan balik rumah" kata puan athalia sinis.
"Assalamualaikum Ibu" kataku lalu mencium tangannya.
"Buat apa datang sini? Nak bawa Bala ke?" Sinis puan athalia lagi.
" Astaghfirullahalazimm Ibu , Kami datang sini nak melawat Ibu" Balas Harith lembut.
"Pergi balik je la ya? Aku tak hamak nak tengok muka korang , menyampah" kata puan athalia dengan nada marah.
"Ibu..."lirih suaraku berbicara.
"Kau balik je la perempuan, Aku tak nak tengok muka kau kat sini , Elon kau mati je" dum! Terase longlau kakiku. Ibu...nak Aku mati??
"Sayang?? Kita balik ye?? Kami Minta maaf datang sini , tujuan kami nak melawat Ibu sahaja" kata Harith dengan nada marah Dan sedih.
"Kami balik dulu , assalamualaikum " Aku Dan suamiku menuju ke Arah pintu rumah Dan keluar Dari rumah banglo tersebut.
Aku hanya mendiamkan diri sahaja Di Dalam kereta . Sekali kepala Harith memandang ke Arah Ku. Sedih?? Ye siapa saje tak sedih?
Harith mengenggam tangan kecil itu dan sebelah tangan lagi fokus pada pemanduan.
" Sayang... Jangan fikir sangat okay?" Tangan kecil itu Di bawa kebibir Dan dicium lembut.Aku hanya mengangguk .
"Ibu mesti tak maksudkan pun , mesti Ibu stress"Harith Cuba mempositifkan Ku.
"Stress? Sebab tengom muka ryss? Atau Ibu betul betul maksudkan nak ryss mati ??" Tanyaku dengan suara Yang bergetar.
"Astaghfirullahalazimm sayang, mana ada ibu nak anak dia mati" pujuk Harith lagi.
Aku hanya mendiamkan diri , tutup Mata Dan Cuba untuk terlelap. Tapi kata kata itu Masih terngiang Di kepalaku.
'baik kau mati je'
.
YOU ARE READING
Bidadari milik harith (Slow Update SPM)
Romantik𝒏𝒐 𝒎𝒂𝒕𝒕𝒆𝒓 𝒘𝒉𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒑𝒑𝒆𝒏𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒊𝒍 𝒎𝒚 𝒍𝒂𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒕𝒉 - Aeryss zaphyra 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒓𝒆 𝒏𝒐𝒕 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒅𝒆 - Harith hashriq