22

243 10 0
                                    

❤️‍🔥نيــران الإنتقــــام❤️‍🔥

👇الفصل الـ٢٢👇

عند مــــاسة ومحمـــــد

هو واقف خلف الباب سمع محادثتها صدم بشدة واصبح لا يستوعب شئ.. انقلبت الاحداث عليه...

محمد بصدمة/اخت ادم.. لا لا اكيد بحلم.. مش معقول.. يعني اذيت البت واخوها.. شعر بضيق في التنفس.. رجع غرفته وهو غير مستوعب لما سمعه..جلس ينظر حوله كالتائه

محمد بدموع/يعني ايه.. دمرتها ودمرت اخوها.. لدرجة ديه انا كنت شيطان.. دا انا لو كنت اخر راجل في الدنيا مستحيل اهلها يجوزوني بنتهم خصوصا ادم.. لا لا.. انا مش عارف افكر..

اصبح يشعر بصداع وغضب شديد..ما فعله لا يستحق المغفرة...

شعر بانه تائه.. قام توضأ وصلى وفي كل ركعة دموعه تنزل حياء من نفسه ومن الله...

انهى صلاته...

محمد بقرار وقد حسم امره/بما اني دمرت البت واخوها يبقى لازم اتحمل نتيجة غلطي.. وماسة هتبقى ليا وهقرب منها وهحبها اكتر من روحي.. وهعوضها عن كل حاجة..وهنسيها الماضي كله..بس خايف من ردة فعلها اما تعرف اني السبب في الي حصلها. 

تنهد ثم قرر اخفاء هويته عنها والتقرب منها ع اساس انه محمد فقط وليس صاحب الحادث...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين...
خرج المكتب... شاهدها تجلس وتنظر امامها بتوهان...

ياسين/خلصتي شغلك

رهف فاقت ع صوت/ايوا

ياسين/اوك.. تعالى اوصلك..

رهف بضيق/انت بتكلمني كده ليه..اتغيرت فجأة كده

ياسين وهو يقترب منها/ليه هو انتي عملتي حاجة عشان اتغير معاكي مثلا.. او كدبتي عليا او خبيتي حاجة..

شعرت بتوتر من حديثه.. وبلعت ريقها من قربه...

رهف بتوتر/تقصد ايه

ياسين بجمود/اقصد انك خطيبتي دلوقتي ومظنش تقدري تعملي حاجة تزعلني منك.. خصوصا انك عارفة اني مبكرهش في حياتي قد الكدب والغدر..

وقتها تأكدت انه سمع حديثها مع عمر اغمضت عينيها بألم..لانه لم يكون بينه وبين انتهاء المكالمة الا ثواني

رهف بدموع/ياسين هو انت سمعت المكالمة

ياسين وهو يلف ظهره عنها/مكنتش متوقع انك هتكدبي عليا كده..او انك تخبي عني حاجة رغم اني صالحتك بالماضي  عني وعن مراتي الله يرحمها وكنت صريح معاكي من الاول وحطيت النقط عـ الحروف.. بس انتي عملتي ايه كدبتي وخبيتي وبصدفة سمعت المكالمة وسألتك مالك قولتي مفيش.. متوقعة ردة فعلي ايه.. حطي نفسك مكاني..

نيران الإنتقامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن