Saat kami sedang berbincang tiba tiba saja alien yang masuk ke dalam ruangan pengobatan tadi berkata.
"Jadi kau belum mengobati parut parut di tubuh kau hu?"×S.H.I.E.L.D.A×
Aku
Hampir saja lompat dari tempatku tadi karena baru menyadari alien yang baru masuk ke ruangan pengobatan itu adalah kapten kaizo.....
Dan orang yang ada di depan kami ini pun juga kapten kaizo,
Kami hanya diam saja dan tidak menjawab pertanyaan nya tadi.
Dia mengabaikan ku dan menatap fang dengan sinis,
[Karna kau fang dapat parut yang banyak! Dan kau masih berani menatap nya dengan sinis hu?!]
Kata kata itu tidak ku keluarkan dari mulut ku karna aku tau, jika aku mengatakan itu sama dengan 'bunuh diri'.
"Dasar lemah! Kau sangat manja! Masa hanya parut kecil cam tu kau langsung minta tolong pada shielda untuk mengobati nya! Kenape kau selalu membebani orang lain hu!"
Dia memarahi fang.....
Dan fang hanya mampu menunduk sambil berdiam diri......
"Fang tak meminta ku untuk mengobati nya lah-" aku ingin membela fang tapi dia malah menarik lengan sebagai tanda
"diam lah shielda, memang aku yang salah"
Aku menggenggam tangan ku kuat kuat karena fang bagai bawahan yang tak bisa membela dirinya di depan atasan. Padahal orang yang di depannya ini adalah abangnya sendiri.Aku meraih kotak p3k dan menarik fang keluar dari ruangan yang memiliki 1 iblis di dalamnya.
Bagaimana iblis itu sekarang?
Dia hanya diam saja dan menatap kami dengan wajah datar......
[Aku fikir fikir lagi, julukan iblis saja terlalu baik untuk laki laki itu!]
===================
--------------
===================Bumi
×G.O.P.A.L×
Slruuuuuffhhhhhhh
"Aaahhhhh ~" dah lama aku tak rasa ice Chocolate tok Abah ni, rindu betul! Saat aku nak melanjutkan menyeruput ice, mataku yang entahlah, tiba tiba aja mata ku liat ke arah kiri. Ada Boboiboy yang tengah termenung. Kami dapat cuti dari komender dan laksamana karena dah lama kami tak pulang ke bumi. Ada ochobot,Yaya, Ying,aku, tok Abah dan Boboiboy yang tengah termenung.
"Dey! Dah kenape kau ni?" Aku menegur sahabat aku ni, aneh rasanya kalau liat dia menatap kosong ke depan je.
"Ehh..... Aku......." Masih nyari alasan lagi dia tuk tipu aku.
"Ye la Boboiboy,kenape kau ni? Cerita lah sama diorang." Kali ini kawan kami yaya yang negur budak dinosaurus ni.
"Kita kan teman. Tak baik tau simpan simpan rahasia wo!" Kalo ni kawan kami yang cakap laju tu yang tegur Boboiboy.
" Haaiissshhh...... Yelah, Korang ingat tak, mase kita lagi rehat Kat kantin Tapops sebelum cuti ni?" Kali ni Boboiboy mulai mengutarakan isi hati Nye. Kami pun mengangguk.
"Mase tu, kita tak tau kalau komender dan laksamana dah buat rancangan tuk kita bercuti Kat bumi. Dan fang tibe tibe je lari ke kantin dan mampir ke meja kite." Boboiboy menejelaskan dengan teliti sangat, padahal tak payah sampai seteliti itu, aku pun faham. "Ye lah, aku ingat masa tu fang lari lari ke arah kita dan bahagia sangat,sebab dia dapat bocoran kalau kita akan dapat cuti Kat bumi."
Cakap panjang lebar tentang fang, walau di sini dia pun tak Ade Kat sini.
"Ya Lo, dia bahagia sangat pas tu, sampai sampai dia ngasih kita rancangan tuk liburan Kat pantai."
Kali ni, Ying yang bicara.
"Ha a lah, habis ngasih rancangan liburan, die malahan tak ikut kita bercuti Kat bumi." Yaya melanjutkan
Perkataan Ying dengan nada sedih.
"Tapi kan, masa tu yang cakap kalau fang tak nak ikut kita bercuti kapten kaizo, bukan fang nya langsung kan?" Kali ini aku yang bertanya, biar merasa lebih penting dikit.
"Tu masalah Nye, saat kapten kaizo cakap fang akan bercuti dengan kapten kaizo, aku nampak fang di belakang kapten kaizo. Sedih muka nye. Macam....... Fang sebenarnya nak ikut kite bercuti tapi Abang dia tak bagi......." Teliti sangat sahabat ku yang 1 ni, saat kapten kaizo cakap fang tak ikut aku langsung tak liat muka kapten tu pun.
KAMU SEDANG MEMBACA
⬛Shadows in the dark ⬛
DiversosKegelapan itu menyakitkan, jika dalam posisi negatif. Kegelapan identik dengan bayangan, Begitu juga dengan kekuatan yang aku miliki, ........ Yang ku mahu hanyalah kegelapan itu sebagai kekuatan ku untuk melindungi orang orang yang ku sayang. Untu...