13#sakit yang menjadi jadi II

458 42 17
                                    

aku tak bisa jamin kalian harus nyiapin tisu untuk bab yang kali ini (^._.^)ノ☆
Tapi- cerita nya tetap harus lanjut 😩
Buntu ide anjir-

×F.A.N.G×

Aku, sekarang sedang berjalan ke kantin. Perut ku terasa mau meledak!!! Rasa rasanya, aku menyesal karna memberitahu kan kondisi ku pada dua kembar itu! Apa yang mereka lakukan??? Mereka memberi ku makanan yang banyak!! Makanan yang sungguh benar benar aku tidak suka! Aku suka ikan, tapi tidak dengan daging. Aku suka wortel, tapi aku tidak suka sayur. Mereka memberi ku semua hal itu, menunggui sampai aku benar benar menghabiskan semuanya!!!!
Akhir akhir ini..... Selera makan ku berkurang, dan aku malah harus memakan semua itu. Kalau perut ku sudah kenyang, lalu untuk apa aku ke sini??

"Dey Fang! Kau buat apa kat sini??" Gopal.
"Ah... Aku hanya-"aku.

Itu..... Yang ada di tangan si Gopal... Donat lobak merah!!

"Hm? Kau nak? Ambil lah! Dah kenyang sangat aku ni." Gopal.
"A-aku..." Aku.

Itu pasti sangat lezat😖😖 huhuhuhuhu~ perut ku sudah penuh😭.

"Fang? Kau nak ke tak??" Gopal.
"Tak nak dia hagaknya tu." Boboiboy.

Krak!!

*Fang end

×A.U.T.H.O.R×

Gagal memakan donat favorit nya, Alien ungu itu langsung memutih dan mematung.

"Fang? Kau ok ke??" Ying.

Tidak lama kemudian dua gadis menunjukkan dirinya.

"Fang! Sini kau rupanya!" Shielda.
"Erk?! Alamak!" Fang.

Mereka mulai lari larian. Fang berusaha menghindari shielda yang berusaha mengejarnya. Sedangkan sai lebih memilih diam di barisan anak anak kokotiam gang.

"Selamatkan aku BoBoiBoy!" Fang.
"Jab, jab! Kenapa kau kejar Fang ni??" BoBoiBoy.

Saat melarikan diri, BoBoiBoy yang merupakan sahabat dari Fang langsung menarik tangan si surai ungu untuk bersembunyi di belakang nya.

"Ini bukan urusan kau! Ke tepi!" Shielda.
"Bagi tahu dulu!" BoBoiBoy.

Dia tidak peduli, walaupun shielda perempuan, dia tetap di pendirian nya.
Tak lama, sai mendekat ke belakang BoBoiBoy, berkata pelan, agar yang lain tak mendengar.

"Fang tak nak makan ubat, sebab tu dia lari dari kami." Sai.
"...." BoBoiBoy.
"E-eh! Apa ni BoBoiBoy! Kenapa bagi aku kat dia orang!!!" Fang.

BoBoiBoy menarik Fang dari belakang nya dan dia berikan pada shielda.

Ah, perasaan... Dulu Alien yang gila kepopuleran itu tidak seringan ini....

"Shielda! Dah lah tu! Dah nak meledak perut aku!" Fang.
"Dey! Kenapa kau bagi Fang pada dia orang? Si Fang di siksa sama mereka lah!" Gopal.
"Suka hati kau jela," Sai.

Mereka bertiga pergi meninggalkan kesemua anak bumi.

"Fang..... Kenapa BoBoiBoy???" Yaya.
"Eh.... Sai bilang, Fang demam, tapi dia tak nak makan ubat. Memang tangan Fang sedikit hangat tadi." BoBoiBoy.

⬛Shadows in the dark ⬛Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang