-22-

109 3 0
                                    

Ik weet niet hoe ik me moet voelen. Ik ben daarstraks naar het graf geweest. De jongens en Jinke zijn er altijd voor mij en hebben een soort gaven dat ze altijd weten wanneer het niet gaat. Ik zit nu tegen de badkamer deur bij Jinke, even alles eruit te laten. Jinke zelf ligt te slapen. Ik wil eigelijk wel alles kwijt, maar ik durf niet. Ik ben bang voor mijn vader. Maar ik durf het niet meer te zeggen. Hij lijkt me overal te volgen maar weet het niet zeker. Ik weet ook nooit zeker of hij dronken is ofzo. Dan is het het ergst. Ik veeg de laatste tranen weg en ga terug in bed liggen. Ik denk nog wat na en val dan inslaap. Veel heb ik niet geslapen maar toch.

-

Ik word wakker gemaakt door Jinke om te zeggen dat we naar school moeten. Ik zucht maar stap wel uit bed. Hier trek aan zegt ze, ze gooit me een jeans broek en een trui. Dankje zeg ik. Ik ga me omkleden en vertrek met Jinke naar Max. Als we aankomen bellen we en gaat de deur open. Heyy meisjes, komen jullie voor Max, zegt Matthy. Het ziet er naar uit dat hij ook niet veel geslapen heeft. Ja eigelijk wel, zeg ik. Ik durf al meer te zeggen niet extreem veel maar toch een beetje. Wacht ik zal hem even roepen. Max! Hoor ik dan. Binnen 10 seconden staat hij aan de deur. Ja ik ben er, we kunnen vertrekken. Ik knik. Zo fietsen we naar school. Komen jullie vanavond weer naar mij? Vraagt Max dan. Jaaa leuk zegt Jinke. Ik twijfel even.

Ik weet het niet, ik moet nog wat doen dus deze keer ga ik niet mee, zeg ik. Loo alsjeblieft? Vraagt Jinke. Jink sorry maar ik ga het niet doen. Oke dan... ze klinkt tereurgesteld. Heb ik weer iemand terleurgesteld? Want dat ben ik een mislukkeling. Dat heeft iedereen altijd gezegt. Ik ben stil geworden. Max en Jinke fietsen door. Ik volg wel maar een stukje trager. We zetten onze fietsen weg en lopen door, ze hebben geen woord meer tegen me gezegt. Ik voel me niet heel lekker en besluit naar het toilet te gaan. Ik zeg het niet tegen ze omdat ze me toch niet zien. Ik kom maar net bij de wc en ik gooi alles eruit. Er zat al niet veel in maar toch komt er nog uit. Ik zak tegen de grond. Er vallen een paar tranen maar droog ze meteen op zodat niemand ziet dat ik gehuild heb. Ik loop naar mijn locker. Daar staan Max en Jinke. Jinke komt naar me toe. Heyy, waar was je? Wc krijg ik er net uit. Ik wil in tranen uitbarsten maar hou me even sterk. Ben je oke? Vraagt Max. Je ziet er wit uit. J-ja alles oke. Zeg ik dan maar. Het is tijd voor de les dus gaan we maar naar het lokaal.

-

Het is het einde van de school dag. Ik heb vandaag niet zoveel gezegt. Ik kon het gewoon niet. Jinke gaat met Max mee. Ik niet. Ik wou niet. Ik heb even tijd voor mezelf nodig. Dag dagg zegt Jinke. Tot morgen? Vraagt ze dan. Ik knik. Ja tot morgen. Ze vertrekken en Jinke zwaait nog even. Ik zwaai terug. Ik wacht heel even en fiets daarna naar het park. Ik zet me neer en barst bijna meteen in tranen uit. Ik kan het niet meer. Het is allemaal teveel. Ik wil uithuilen in iemand zijn armen maar ik ben dan gewoon teveel. Als ik mijn tranen een beetje opgedroogd heb zie ik dat ik een berichtje heb van Matthy. Wat wil hij nu? Ik denk niet na en open het.

MATT:
Heyy, alles oke? Je bent altijd met Jinke en nu is ze hier alleen. Is er iets gebeurd ofzo? Je mag altijd praten he.

Ik staar even naar het berichtje, wat zou ik antwoorden? Weer liegen dat het goed gaat? Ik denk niet dat ik het aankan.

U:
Heyy... het gaat niet zo goed met mij, ik weet het gewoon niet meer met Jinke. Alles is teveel en ik vind dat ik teveel ben. Ik wil niet dat iemand hier iets vanaf weet dus zou je alsjeblieft niets willen zeggen?

MATT:
Ja is goed hoor. Ik zeg niets. Waar ben je? Dan kom ik af. Er komt niemand mee. Alleen ik kom. Goed?

U:
Ja dat is oke. Ik zit in het park gewoonlijke plek.

MATT:
Oke zie je zo

Oke en wat nu?

764 woorden

————————————————————————————————
————————————————

Ik had niet zoveel inspiratie dus hier moet je het meedoen
Grtss Lore

Verlos mij / bankzitters fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu