We lopen de trap af en zien iedereen zitten. De Luiz, Lucas en Noah komen meteen naar me toe lopen. Hey vriendjes zeg ik. Is Ella oke? Vraagt Noah meteen. Ja met haar gaat het weer goed, ik heb haar spuit moeten geven dus is ze nu even aan het slapen. De jongens knikken en gaan weer verder spelen. Dat heb je echt knap gedaan, zegt Robbie. Euhh wat? Vraag ik. Met Ella net, hoe weet je dat allemaal? Vraagt Robbie dan. Ow ja, ik ben al 2 jaar begeleider van hun. Ik ken ze goed, ik heb alles geleerd met men eigen ervaringen dus ja. Wow zegt Rob, doe je knap dan. Ik glimlach naar hem. De jongens geven hem gelijk. Dan krijg ik een flashback.
Lore! Je zus zit in een paniekaanval, roept mijn moeder van boven. Ik ren de trap op. Ik ben 10 en ik moet iedereen altijd al helpen. Het is me zo geleerd. Ik ga bij haar zitten en doe wat me geleerd is. Als ze rustiger is vraag ik of het weer gaat. Ze knikt. Dan komt mijn vader thuis. Nee dit kan niet goed aflopen. Mijn broertje zit op zijn kamer te spelen. Hij is dus nu best wel veilig denk ik. Wat is er hier aan de hand? Vraagt hij streng. Emma had een paniekaanval en ik heb haar geholpen, zeg ik een beetje stotterend. Je mag haar niet helpen! Ze verdient het! Roept hij naar mij. Voor ik het weet slaat hij mij op mijn gezicht. Dat zal je leren! Roept hij weer. Ja hij heeft zowizo alcohol op. Dat merk je en ruik je super erg.
Einde flashback.
Lore! Roept iemand ineens. Ik schrik op. Gaat het? Koen en Max staan naast me. Euhh ja hoor. Ik was gewoon ergens aan het denken. Ik merk dat er een traan over mijn wang rolt. Daarom staan ze waarschijnlijk naast me. Ik ga even naar de wc zeg ik dan. Ik maak dat ik weg kom. Ik hoef even geen vragen. Ik zet me tegen de deur aan. Ik ben net even aan het processen wat er is gebeurd. Hoezo dacht ik daar nu weer aan? Het is al 5 jaar geleden. Na 10 minuten voel ik me wat beter en loop ik terug naar de woonkamer. Iedereen is diep in gesprek. Ik merk dat Matt me bezorgd aan kijkt. Ik trek me er even niets van aan en ga bij Jinke in de keuken staan. Ik heb even nood aan water. Gaat het? Vraagt ze. Ik knik. Had je weer een..., voor ze haar zin kan afmaken knik ik. Ja, het is zo kut. Ook heb ik het al een half jaar kiet meer gehad en nu opeens terug wel. Ik vind het heel raar, zeg ik. Snap ik lieffie maar we gaan er aan werken oke, het zou kunnen dat je er misschien meer terug krijgt. Dus wees erop voorbereid, zegt Jinke. Ik knik. Dan gaan we naar de bank. We gaan erbij zitten. Matthy probeerd een gesprek met ons aan te gaan. Dan gaat men wekker op mijn telefoon op die ik had gezet. Wat is dat nou? Vraagt Milo. Ow ja ik ga Ella wakker maken anders slaapt ze vanavond niet meer. Ze knikken. Ik loop naar boven. Ellaatje wakker worden, zeg ik zacht. Ze word rustig wakker. Heb je goed geslapen? Vraag ik. Ze knikt. Ik ga wel even je haar doorkammen voor je naar beneden gaat. Ze knikt. Lore? Ja lieffie, zeg ik. Wil je het dan ook vlechten. Ja tuurlijk. Dan komt Marit naar boven. Voel je je al beter? Ze knikt. Dankje Marit, zegt Ella. Ze pakt haar hand. Geen probleem, zegt Marit zacht. Wil je ook dat ik jou haar vlecht zo of niet? Ze knikt heel hevig. Ik lach een beetje. Dan horen we geklop. Binnen, zeg ik. Matthy en Robbie staan er. Wat is dit nou weer? Zegt Matt. Is mijn kamer nu een haar studio? Ik lach. Ja dat is het zekerrr. He meisjes ze knikken. De jongens komen erbij zitten op het bed. We praten nog wat. De meisjes voelen zich ook al iets comfortabeler. Dat merk je. Ziezo meisjes helemaal klaar. Ze staan er echt bij als foto modellen. Moet ik eventjes een foto maken? Vraag ik. Ze knikken. Ik maak een foto van hun. Ze zijn helemaal blij. Ze gaan het iedereen laten zien. Ik vind het wel leuk eigelijk. We moeten straks wel wat eten wat willen jullie? vraagt Raoul. Ze kijken elkaar aan. Ik lach. Ja ik denk dat ze het al weten, zeg ik. Ze tellen af en schreeuwen pizza. De jongens vinden het goed en moeten er ook een beetje van lachen. We hebben voor de kleintjes elk een kleine pizza besteld. Voor Luiz en Ella, Pizza Hawaï. Voor Noah, Lucas en Marit hebben we een pizza besteld met salami op. Ze vinden die heerlijk. Als het eten er is gaat Milo meteen naar de deur. Raoul gaat mee. Etenn, zegt Milo blij. Ik lach een beetje. Ik geef de kinderen hun pizza. Ik buk me bij de tafel. Vriendjes als jullie goed eten heb ik straks wel nog iets voor jullie. Ze knikken en beginnen gelijk te eten. De tafel is niet groot genoeg dat iedereen aan tafel kan. De jongens zitten op de bank. Ik, Jinke en de kinderen zitten aan de tafel. Als ze hun eten op hebben is het al 20u. Best wel laat dus. Ze gaan bij de tv liggen en kijken wat. Ze vinden het helemaal geweldig. Ze vinden dat ik de afwas niet hoef te doen. Deze keer is het Milo en Koen die het moeten doen. Ik leg een cadeautje op iedereen zijn bed. Van de kinderen dan. Als het 21u 30 is ga ik naar de kinderen. Ze zien er moe uit. Vriendjes, gaan we slapen zeg ik. Ze knikken gelijk en geen naar boven. Dat gaat makkelijk zegt Max. Ja klopt gaat alrijd zo. Als ze moe zijn gaan ze slapen. Ik hoor ze ineens heel blij zijn. Ik lach in mezelf. Waarom zijn zij zo blij, vraagt Koen. Ik heb misschien een klein cadeautje op iedereen hun bed gelegt, zeg ik. Ohh hahah, zegt Rob. Ze zijn er heel blij mee. Ze maken hun klaar en ik geef ze een slaapwel kusje. Wij moeten nu wel naar huis zeg ik, als er iets is mag je altijd bellen. Ze knikken en zwaaien ons uit. Dan kruip ik ook in mijn bed ben super moe.
1093 woorden
____________________________________________________________________________________________________________
Iets langer deel dan anders x Ik wou hem eigelijk vanavond plaatsen maar ik vind hem te leuk dus daarom nu al x
JE LEEST
Verlos mij / bankzitters fanfictie
Fanfictionheyyy wat leuk dat je mijn boek wil lezen. Het kan heel heftig zijn dus als je ergens niet tegen kan niet lezen. Het staat niet aangegeven in het boek maar hier kun je al we lezen wat voor een onderwerpen er voor komen in het boek. het gaat over ee...