-33-

90 1 0
                                    

Matthy staat me op te wachten, Als hij me ziet staat hij meteen op en geeft me een knuffel. Was het leuk? Vraagt hij. Ik knik. Misschien iets te overdreven want hij schiet in de lach. Ze zijn gewoon te schattig zeg ik. Die kinderen mogen zo iets niet meemaken, zeg ik. Ik weet het, ik weet het... zegt hij. Wat ik daar al heb gezien , is niet te beschrijven. Toch herken ik het allemaal, ik heb zelf ook dingen gedaan die niemand weet, zeg ik. We stappen de auto in en hij start hem. Wil je erover praten? Vraagt hij. Ik schud men hoofd. Oke, je mag altijd praten met me als je wil. Dankje, zeg ik zacht. Geen probleem hoor zeg ik. Wil je muziek aanzetten? vraagt hij. Ik knik. Ik zet een aantal van mijn lievelingsnummers op. Ook Tattoo van Loreen.  Ik zing zachtjes mee. Ben er was onzeker over. Lore, je kan echt mooi zingen, zegt Matt. Ik vind dat niet zeg ik eerlijk. Jawel joh hartstikke mooi niet zo onzeker erover zijn, zegt hij dan.  Ik knik. Zing je vaak? Vraagt Matthy dan. Niet super vaak, schrijf zelf wel nummers, eigelijk hebben alleen de kinderen me al horen zingen omdat ze zeggen dat het hun rustig maakt. Is ook zo hoor, zegt Matthy. Mag ik straks eens een tekst lezen? Vraagt hij een beetje onzeker omdat hij niet weet of ik het wil. Euhhh, ja hoor als je het aan niemand vertelt ofzo, zeg ik. Hij knikt. Na nog wat gepraat te hebben zijn we er. Matt diet de deur open. We zien iedereen boven staan. We doen snel onze jassen uit en vragen wat er aan de hand is. Jinke trekt me even snel in een knuffel. Marit komt naar me gelopen en geeft me een knuffel. De kleine jongens ook. Wat is er aan de hand vraag ik aan hun. E-ella heeft p-paniekaanval en ik weet niet w-wat we m-moeten doen, stameld ze uit. Oke lieffies jullie blijven hier oke ik stuur de jongens naar beneden jullie gaan niet naar boven oke. Doe hier maar eventjes wat oke? Ze knikken en gaan op de bank zitten. Ik ga de trap op. Jongens naar beneden nu. Lore, Ella laat niemand binnen het ga ni werken, zegt Max. Je oke en toch wil ik dat iedereen naar beneden gaat. Op het einde van de trap mag ook maar niet hier boven, zeg ik iets strenger naar hun toe. Alleen Matthy mag hier blijven. Zij is jouw nicht, maar alderest beneden. Ik ga het niet nog eens vragen. Ze knikken maar gewoon. Ik zie ze onderaan de trap kijken. Ik klop zacht op de deur. Ellaatje, kun je alsjeblieft de deur open doen? De jongens zijn beneden, probeer ik zo lief mogelijk te zeggen. Ik hoor ineens de kamer deur open gaan. Ik loop zachtjes binnen en ga bij haar zitten. Gaat het lieffie. Ze schud haar hoofd. Ik zet haar op mijn schoot. Ik probeer haar een beetje gerust te stellen. Ik maak ook met men duim rondjes op haar rug. Matthy staat nog steeds op de verdieping. De jongens hoor ik aan de trap staan. Ze is eindelijk een beetje rustig. Kun je het mij nu vertellen? vraag ik zacht. Ze knikt. Ik werd ineens heel bang van zoveel mensen. Snap ik lieffie. We gaan rustig aan doen ja. Als het teveel is ga je maar even naar boven oke. Ze knikt. Matt? Ja zegt hij terug. Kun je even aan Marit vragen om die spuit te halen? Ze weet wel welke ik bedoel. Ja ga ik doen, zeg hij. Hij loopt naar beneden. Even later is hij terug mat Marit. Gaat het goed met haar? Vraagt Marit. Ja, ze is al rustiger. Dankje lieffie. Ik wil graag mijn beste vriendinnetje helpen. Lief Marit, zeg ik. Matthy staat nog altijd bij de deur. Matthy je mag binnen komen hoor zegt Ella. Vind je het oke? Fluister ik in haar oor. Ze knikt. Matt komt er gelijk bij zitten. Ellaatje we gaan even deze spuit in je arm zetten oke? Dan mag je even slapen. Ze knikt. Matthy pakt haar hand vast. Als het pijn doet mag je in mijn hand knijpen oke? Vraagt hij. Ze knikt. Klaar voor? Vraag ik. Ze knikt weer. Ik tel af, 3.. 2.. 1.. en ik zet de spuit in haar arm. Ik tel tot 10 en haal hem eruit. Goed gedaan lieffie, zeg ik. Ze geeft me een knuffel. Wil je nu even slapen? Vraag ik. Ze knikt. Maar waar dan? Vraagt ze. Je mag of in mijn bed slapen of in het bed dat we voorzien hebben voor jou voor vanavond, zegt Matt. Mag ik in jouw bed slapen? Vraagt ze zacht. Tuurlijk zegt hij. Ik pak haar op en leg haar op het bed. Slaap maar even. Als er iets is wij zitten beneden oke? Na een uurtje maak ik je weer wakker. Ze knikt. Ik geef haar nog een kusje op haar voorhoofd en dan lopen wij de kamar uit en de trap weer af...

854 woorden

____________________________________________________________________________________________________________

Weer een nieuw deeltje. Ik heb de helft hiervan op school in de studie geschreven dus ja en nu alles afgewerkt. Ik moet eigelijk slapen maar wil ook wel wat schrijven voor morgen x

Verlos mij / bankzitters fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu