Sudah sebulan berlalu selepas berita mengenai status sebenar Ethan dan juga tentang penyatuan dua keluarga besar Italy. Ethan tidak lagi dapat menjalani kehidupan dia seperti biasa, kemana sahaja dia melangkah pasti akan ada mata-mata yang memandang.Dia melarikan diri ke London untuk mencari ketenangan daripada status dirinya yang berasal daripada keluarga terkaya di Italy, namun semua itu hilang dalam sekelip mata setelah ayahnya mengumumkan kepada dunia tentang pengalihan takhta kepada Ethan sebulan yang lepas.
Dan apa yang lagi menyusahkan dia sekarang adalah dia tidak dapat berjumpa dengan buah hatinya seperti biasa. Hubungan mereka bagaiman hubungan yang terlarang, dimana dia dan Luna hanya boleh berjumpa pada sebelah malam dan hanya di penthouse Ethan mahupun di rumah Luna sahaja.
"Woi, jauhnya termenung. Ingatkan buah hati ke, Tuan Muda Ethan?." Ethan mengangkat kepalanya selepas mendengar suara Liam. Tidak tahu bila Liam sampai di penthouse-nya kerana dia sibuk memikirkan keadaan dia dan Luna sekarang.
Ethan menjeling matanya ke atas apabila Liam yang tersengih-sengih seperti kerang busuk itu. "Kau nak apa datang rumah aku tak dijemput ni?". Ada juga budak yang kena hempuk jap lagi, tak habis lagi duk tersengih budak Liam ni.
"Kau nak apa bongok?". Kata Ethan bersama bantal yang dilempar tepat kearah muka Liam.
Liam mendengus apabila bantal tersebut kena tepat mukanya. "Aku saja-saja datang nak tengok kau tu hidup ke tak lagi. Luna minta aku datang melawat kau sebab dari semalam lagi kau tak reply whatsapp dia." Ethan memejam matanya mendengar kata-kata Liam.
"Kau okay, tak?". Liam tahu banyak yang sedang bermain di fikiran sepupunya itu. Dia tahu Ethan masih memerlukan masa itu pulih dari kejadian yang berlaku 5 tahun lepas. Tapi, masa adalah musuh kepada mereka sekarang.
Ethan tidak menjawab pertanyaan Liam. Fikirannya kembali mengingati Luna. Bukan sengaja dia tidak membalas Whatsapp kesayangannya itu tetapi fikiran dia sedang berserabut sekarang. Bukan masa yang terbaik untuk dia berjumpa Luna dalam keadaan dirinya yang tidak terurus.
Sudah seminggu dia tidak ke kelas malah dia juga melarang Luna untuk datang berjumpa dengannya di penthouse dengan alasan dia tidak sihat. Namun, mereka sentiasa berbalas pesanan dalam seminggu itu cuma semalam sahaja dia berhenti membalas pesanan dari Luna. Disebabkan itulah sekarang si mamat Liam terpacak di penthouse-nya.
"I know we dont have much time now, and you wanna waste that freaking precious time dengan terperuk dalam rumah dan bukannya dengan habiskan masa kau dengan Luna." Liam bangun menuju kearah lif. Tunggu apa lagi member masih hidup, time to go la gais.
Ethan memandang siling rumahnya yang serba putih sebelum bangun untuk mengambil Iphone yang berada di atas meja.
"Hello. Ethan?". Kedengaran suara Luna setelah panggilan bersambung.
Mereka berdua diam, hanya kedengaran helaan nafas masing-masing. "Kau dekat mana?". Setelah lama berdiam, Ethan membuka mulutnya.
"Saya dekat cafe, tengah kemas nak tutup cafe." Luna menarik nafas lega apabila dia mendengar suara Eithan. Dia ingatkan Ethan akan matikan panggilan. Luna rindukan suara itu walaupun baru semalam dia berbual dengan Ethan di telefon. Namun, hari ini suara Ethan jelas tidak bermaya dan ceria seperti selalu.
"Tunggu aku dekat cafe, nanti aku sampai." Belum sempat Luna ingat membalas, panggilan dan pun dimatikan. Luna mengeluh sambil menyimpan kembali Iphone-nya sebelum menyambung mengemas cafe.
***
Eithan bersandar pada keretanya sambil menghembus asap vape sementara menunggu Luna selesai dengan kerjanya di cafe. Ethan mengenakan T-shirt hitam dan seluar jeans dan seperti biasa, topi. Ethan mula memakai topi apabila dia bersama Luna kerana dia tidak mahu privasi Luna diganggu oleh wartawan-wartawan tabloid yang gilakan topik viral.
Walaupun sekarang berita tentangnya sudah reda tetapi tidak salah untuk mengambil langkah berjaga-jaga apabila bersama Luna.
Ethan mengukir senyuman nipis apabila dia melihat Luna yang tersenyum ceria berjalan menuju kearahnya. How he wish that he was someone else other than Ethan Xander at the moment, so that he can love that girl freely forever.
Luna memeluk Ethan sebelum memberikan quick kiss di pipi Ethan. "I miss you." Macam mana dia tak rindukan Ethan, sudah seminggu dia tidak melihat wajah hensem Ethan.
"I miss you too, Sunshine." Luna tersenyum apabila mendengar Ethan memanggil dia sunshine. Ethan akan memnaggil dia dengan panggilan sunshine apabila Ethan dalam keadaan stress dan serabut. Itu apa yang Ethan bagitahu dialah. Taknak percaya sudah.
Ethan memegang muka Luna sambil ibu jarinya mengelus lembut kedua-dua belah pipi Luna. "I'm sorry." Perlahan sahaja cukup didengarinya oleh Ethan dan Luna.
Luna tersenyum sambil mengelengkan kepalanya. Dia turut melakukan benda yang sama seperti Ethan. Tangannya naik mengelus lembut wajah tampan Ethan. "It's okay, I understand."
Luna tidak mahu menambah beban kepada masalah Ethan yang sedia ada banyak. Dia mahu seseorang yang mampu memberi kekuatan dan semangat kepada Ethan.
"You don't need to be sorry. I understand and I will always be. I just need for you to know that I'm here. Always. Beside you. No matter what happened." Luna menyambung lagi kata-katanya.
Ethan hanya mampu tersenyum mendengar kata-kata Luna. "Aku harap kau tak terlalu percayakan aku, Luna." Kata Ethan hanya sekadar di dalam hati.
"Jom pergi date?" Tanya Ethan, lagipun dah lama mereka berdua tidak keluar dating.
"Arghhh, dating? Bila? Kat mana?." Ethan ketawa melihat keterujaan Luna apabila diajak keluar dating. Sambil tangannya membuka pintu kereta kepada Luna.
Luna tak berhenti tersenyum sepanjang perjalanan mereka dari cafe tempat Luna bekerja sehingga sampai di depan rumahnya. Eiiiiii, tak sabarnya nak keluar dating.
p/s: korang, im sorry sebab dah lama tak update. so I hope semua suka I update cuma chapter ni macam boring sikit. Al-maklumlah, member dah lama tak menulis. So sorry dear-dear semua.
Please vote and comment banyak-banyak so that saya ada semangat nak terus menulis. And thank you everyone yang lama tunggu saya update.
YOU ARE READING
My Sweet Badboy
Action🌱 ON-GOING 🌱 Ethan Xander X Luna Eloise Dia badboy kolej. Auranya menjelaskan kegelapan dan kedinginan. Muka kacukan Itali dan British itu tidak pernah tersenyum namun masih mampu mencairkan hati semua gadis di kolejnya. Never give a damn about wh...