|𝐜𝐡𝐚𝐩 14|

40 7 1
                                    

"AMIERA ?" Mata Alieff bersinar sinar melihat Amiera yang sekarang .

Amiera kehilangan kata kata . Dia cuba menggosok gosok matanya beberapa kali . Betul ke ini Alieff ? Atau dia bermimpi ? Ah, Macam mana ni ?

"Siapa ni ?" Tanya rakan disebelah Amiera . Dia masih kehilangan kata kata . Nak jawab apa ? Bekas senior kat sini ? Takkan lah dia orang tak kenal ni siapa ??

"Alieff . Alieff Irwan " lelaki itu bersuara lagi . Terus terbeliak mata rakan Amiera . Wah ! Alieff ? Dah lain muka nya ! Kali ini agak segak dan kelihatan matang .

"Amiera ? Memang tak nak cakap dengan aku ke ?" Sambung Alieff lagi . Amiera masih menundukkan kepalanya . Dia patuh akan arahan suaminya .

"Alieff .. Amiera tak sihat hari ni . Sorry lah ya ? Nanti saya bawa Amiera jumpa dengan Alieff " Bohong rakannya . Lega hati Amiera ! Nasib baik kawan dia tahu apa nak buat .

"Oh.. sorry ganggu . " bunyi lelaki itu lalu dia keluar dari tempat menunggu itu . Kelihatan kasut kulitnya bergerak keluar . Terus Amiera mengangkat mukanya . Dia .. tak faham perasaan apa yang dia rasakan sekarang ni .

"Miera , kenapa kau tak sahut aje bila dia panggil kau tadi ?" Tanya rakannya . Terkedip kedip matanya . Nak jawab apa ya ? Abang ? Semua orang tahu dia anak tunggal . Saudara ? Macam tak kena aje . Ha ! Boyfriend !

"Aku dah ada boyfriend . Dia suruh aku jaga pandangan . " bohong Amiera . Kalau dia jawab suami , mahu pengsan kawan dia ni . 'Sorry' bisik hati Amiera . Dia perlu bohong akan hal ini . Masa perkahwinan tu , memang private . Ya lah , dia underage !

"Oh .. faham faham ." Terlopong mulut rakannya mendengar pernyataan dari Amiera . Maaf rakan . Tapi dia perlu bohong .















"ANUGERAH tokoh murid jatuh kepada ... Amiera Ar Raysha ! " tersenyum Aryash . Bila dengar aje pengacara berhujah tentang biodatanya , dia dah standby camera . Nak rakam !

Amiera turun aje dari pentas dan keluar dari dewan , dipeluknya seerat eratnya . Tergelak Amiera . Bangga sangat ke ? Dah tentu !

"Yay ! Is - eh ! Adik saya dapat anugerah tokoh murid ! " sorak Aryash . Hampir aje dia nak sebut 'isteri' tu . Nasib baik dapat cover !

"Lepas , lepas ! Lemas dah ni !" Jerit Amiera . Adoi ! Nak mampus rasanya . Tapi seronok lah juga . Eleh malu malu .

"Nasib baik tak ada orang kat sini . Dia orang bagitahu lah tentang adik beradik saya . Saya kan anak tunggal . Kenapa awak cakap awak abang saya ? Ishh " bebel Amiera .

"Sorry, sayang . " kata Aryash . Tercetus tawanya . Suka betul usik isteri dia ! Mereka menuju ke tempat bergambar . Diambilnya gambar beberapa kali .

"Cheesee !" Jerit kedua dua manusia itu .



"Huuuwoo ~~ it'a cruel summer ! " nyanyi Amiera di dalam kereta itu . Aryash hanya tersenyum melihat karenah isterinya. Kalau dia join , terbabas rasanya .








 Kalau dia join , terbabas rasanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
DR TYPO [HOLD]Where stories live. Discover now