|𝐂𝐡𝐚𝐩 10|

51 6 1
                                    

                  "DISEBABKAN itu aje kau lari guna kan mimi ?! " Kata Aryash kasar . Satu family guna nama Amiera sebagai 'mimi' ke ? Mungkin dipaksa oleh Puan Aliya ?

"Look , i'm so sorry . Amiera ? I'm so sorry " kata Qhaleef sambil kepalanya terteleng melihat Amiera didalam pelukan hangat Aryash itu . Amiera terus berpaling muka . Tak mahu melihat muka itu .

"Leave her alone . Lain kali kau buat , memang ginjal kau aku jual bagi kat orang tak ada ginjal ." Aryash menolak Qhaleef supaya menjauh dari mereka .

"Okay , okay . I'll go !" Kata Qhaleef serba salah sambil mengangkat kedua dua tangannya ....

Aryash menolak perlahan badan Amiera lalu mendongakkan kepalanya . Diusap - usap pipi Amiera . "Sorry . I have to touch you . Can i ?" Tanya Aryash perlahan .

Amiera mengangguk kepalanya beberapa kali sebelum dipeluknya Aryash kembali . "Look , awak tak boleh peluk saya lama - lama . Nanti kalau saya suka awak macam mana ? Dah ya ? shh .." kata Aryash sambil mengusap usap belakang badan Amiera . Panggilan yang tadinya kasar berubah lembut . Sempat pulak dia melawak ya ?

Ya . Dia tahu perkara ini salah . Tapi .. dia tak boleh kawal dirinya sendiri . Ya Allah ..

"Dah .. jangan nangis nangis ya, Sayang ? Nanti saya pukul dia ! Siapa suruh kacau awak kan? Dah ..." kali kedua Aryash memujuk Amiera . Sumpah dia taktahu nak buat apa . Nak lepaskan ? Rasa bersalah .

Amiera terus melepaskan pelukannya lalu memandang tepat kearah mata coklat milik Aryash itu . Ditatapnya lama betul . "Tak apa ke saya peluk awak ? Saya ni underage .." Kata Amiera sambil mengelap air matanya .

Umur Amiera sekarang ialah 18 manakala umur Aryash ialah 20 . Dua tahun bezanya . Tetapi kali ini sudah hujung tahun . Maksudnya sipi sipi lah mereka mahu masuk ke umur yang lebih dewasa .

"Itulah .. nah tisu ni lap dulu pipi tu .. " Aryash cuba melegakan rasa trauma Amiera tadi . Sedaya upaya dia membetulkan bahasanya supaya Amiera lebih selesa mendengarnya . Gentlemen.











"EH ? Kenapa Aryash ada dengan mimi ? Bukan tadi mimi pergi seorang ke ?" Tanya Puan Aliya polos . Tiba tiba mata Puan Aliya berlari kearah dada Aryash . Bajunya basah . Kenapa ?

"Aryash .. berpeluh ke ? Tak pernah mommy nampak Aryash tak pandai jaga baju ." Sambung Puan Aliya lagi . Alangkah terkejutnya Puan Aliya tika mendengar jawapan selamba dari Aryash .

"Dia nangis tadi mommy , takpayah tanya . Dah settle dah . Nanti dia nangis lagi my ." Jawab Aryash sambil menayangkan senyum senget . Taknak jadi akward eh ?

"Ya lah .. mommy tak nak masuk campur ya . Oh Aryash ! Nanti jumpa mommy sekejap ya ? Nak cakap something." Kata Puan Aliya sambil mengelipkan kelopak matanya beberapa kali . Memohon simpati . Aryash mengangguk kecil . Faham . "Ya my." Kata Aryash.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
DR TYPO [HOLD]Where stories live. Discover now