|𝐂𝐡𝐚𝐩 7|

50 7 0
                                    

"SAYANG" ejeknya . Amiera terus memuncungkan bibirnya . Janganlah kait kait kan !

"Cepatlah . Sampai bila kau nak tampar tampar pipi kau tu ? Dah merah dah tu " kata Aryash sambil tersengih .

"eishh !! Kejap lah ." Kata Amiera sambil berlari ke arah motor ducati Aryash . Comel betul ..

"Nah " Aryash mencampakkan helmet ke arah Amiera . Laju Amiera menyambutnya . Nasib baik reflek dia bagus hari ini . Kalau tidak , calar dah helmet dia tu . Amiera ketap rahangnya .

"Cuba bagi elok elok ! Takboleh ke ?!" Marah Amiera . Dia tak sedar yang Aryash tengok dia macam teletubies sekarang ni . Aryash tersenyum mengejek .

"Takboleh, sayang" ejek Aryash sambil tangannya mencubit kedua dua pipi Amiera . Muka Amiera mula memerah . What ?! Dia panggil apa ? Sa yang ?! Aduh .. silap langkah ..

"Takpayah perasan lah .. tak panggil kau sayang pun , ejek aje " Aryash menegur disebabkan dia ternampak pipi Amiera yang muka memerah . Dua kali ganda lagi malu Amiera ! Aduh ...

"Ya, ya tahu lah ! " kata Amiera . Tangan Aryash yang berada di pipi Amiera tidak di lepas . Perlahan lahan tangannya dilepas .

"Hm , naik cepat ." Aryash menutup visor helmetnya sambil menoleh kearah tempat duduk belakang . Helmet Amiera juga ditutup visornya . Act of service ..



MEREKA sampai di kedai baju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



MEREKA sampai di kedai baju . Tapi ... nama kedai baju tu high cultured ! Amiera menunjukkan reaksi terkejut . Mana tak nya ! Dia kenal Aryash pun tidak . Suka hati aje beli kan dia barang yang mahal mahal ! Amiera mengundur perlahan . Tidak mahu dirinya di dalam kedai ini .

Tiba tiba badan Amiera yang mengundur ditahan oleh Aryash . Tangan Aryash berada di pinggang Amiera . "Cepat la , masam ." Kata Aryash sambil mengheret Amiera masuk ke dalam . Amiera menggeleng gelengkan kepalanya . Tak nak !

"Masuk , kalau kau tak nak masuk . No Kfry for you." Kata Aryash . Ini bukan permintaan tapi lebih kepada arahan . Amiera terkejut . No Kfry ?! Oh tentu tidak ! Amiera terus tegakkan tubuhnya . Tangan yang tadi di pinggangnya mula menghilang .

"Hm , pilih lah ." Kata Aryash sambil matanya melilau disekitar kedai tersebut .

"Serious lah awak bawak saya pergi sini ?!" Kata Amiera . Dia tak perasan ke ? Dia salah guna panggilan lagi ?!

Aryash mula menunjukkan senyumannya . Terus ditatapnya muka Amiera beberapa saat "tahu lah nak rehearsal untuk dinner ni .. simpan dulu bakat berkata kata manis kau , sayang." Bisiknya betul betul di telinga Amiera .

Tidak tahu mengapa , Amiera memang diam aje dengan sikap Aryash ni . Kenapa ? Suka ? Hehe kantoi ..

"Ekhem ! Okay kejap saya pergi pilih baju ya . " kata Amiera seperti tiada apa yang berlaku sebentar tadi . Pecah tawa kecil Aryash .


                          "MOMMY !" Jerit Aryash

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"MOMMY !" Jerit Aryash . Mereka sudah sampai di rumah Aryash . Wah .. megah betul rumah dia . Kalah rumah Alieff !

"Is this the person that we've talked about earlier ? yash ?" Tergoda mak Aryash apabila melihat mata Amiera melalui visor helmetnya . Mula terbit senyuman mengalu alukan daripada mak Aryash . Aliya namanya .

"Yes , ma . " kata Aryash sambil membuka helmetnya . Menunjukkan rambut serabainya itu . Aryash juga mencapai helmet daripada Amiera lalu ditanggalkan juga . Gentlemen ? ..

"Nama makcik Aliya ! But you can call me mama ! " sambut maknya . Dia betul betul teruja ingin berkenalan dengan Amiera .

"Amboi my , awal greenlight tu " kata Aryash sambil menayangkan senyum senget .

"Nama saya Amiera , makcik " kata Amiera sambil senyum manis . Terkejut dengan sikap mengalu alukan mama Aryash . Tapi dia rasa selesa .

"Nama seindah muka !" Kat mama Aryash . Sambil itu , mama Aryash menghadiahkan pelukan buatnya . Tapi Amiera tolak perlahan .

"Jangan mama , Amiera busuk ni . Dari gym " potong Amiera . Dia tak mahu orang bau haruman badannya . Mau pengsan nanti ..

"Hahahaha , takpe lah kalau macam tu . Naik atas tu , belok kiri .. ada bilik air . Mandilah ." Mama Aryash mempelawa .

"Takpe ma , yash hantar ." Potong Aryash bersahaja .

"Hantarlah . Jangan nak menggatal ya , Aryash !" Mamanya bersuara . Bila dah sebut nama panjang tu .. naya lah kau ..

"Ye ma , anak Aliya Arjuna ni tak miang " balas Aryash . Ada aje mulutnya nak membalas .

Mereka pun menaiki tangga menuju kearah tandas . Amiera mengawasi langkahnya . Takut Aryash nak apa apa kan dia !

Tiba tiba pinggangnya dipeluk erat oleh Aryash . Terkejut dia dibuatnya . " Apa ni ?! Jangan nak menggatal ya . Aku bagi tahu mama !" Bantah Amiera sambil tangan kerdilnya menolak tangan gergasi Aryash . Tapi tiada respon . Tangan pun keras aje diposisinya .

"Kalau nak kena makan dengan buaya kat atas ni . Buat lah , aku nak tengok kau kena ngap ngap dengan diaorang . " cabar Aryash . Buaya ? Dia bela buaya ke ?! Oh no .. mampus lah dia macam ni . Terus badannya ditegakkan .

"Bu..aya?" Kata Amiera kekok. Dia tak salah dengar , kan kan ?

"Ya .. buaya darat"

DR TYPO [HOLD]Where stories live. Discover now