|𝑪𝒉𝒂𝒑 2|

57 6 0
                                    

                "Ting ! " bunyi handphone Amiera berbunyi. Dia yang sedang terbaring di atas katil terus dudukkan badannya apabila melihat nama yang sangat dikenalinya terpapar di skrin handphonenya.

'Alieff manjahh' 

"haluuu !! thenks tau bagi saya
Chesskut tu ! Nyam nyamm"

                                                                   You'
                          "  Chesskut ?  Typo ke ?"     

'Alieff manjahh'

"Eh alamak ! Typo hehehehhee"

Amiera tersengih . Kenapa lah perangai dia ni suka buatkan muka Amiera merah merah ? Hishh ... cepat cepat Amiera menutup mukanya dengan bantal . Sebenarnya dia simpan perasaan pada Alieff . Tapi dia tak nak hancurkan 'relay' diaorang sebagai kawan .


       SEMINGGU kemudian , guru guru di sekolah mereka sedang mengadakan mesyuarat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





       SEMINGGU kemudian , guru guru di sekolah mereka sedang mengadakan mesyuarat. Jadinya , satu kelas Amiera bising . Hmph , takde cikgu perangai macamni .. ada cikgu pun perangai macamni . Apa nak jadi lah .. jadi beruk jelah !

"TOK TOK !" Bunyi ketukan pintu kelas Amiera yang membuatkan satu kelas senyap sunyi serta merta . Amiera yang tadi sedang tidur pun terbangun dari tidurnya. Siapa pulak lah yang kacau Amiera tidur ni ??! Berani betul ! .

"Assalamualaikum , nak jumpa Amiera" katanya sambil menyorokkan mukanya di belakang pintu . Malu ehh ?. Tak lain tak bukan  dia adalah ... Alieff .

"Aduhh .. kenapa lah nak panggil sekarang ? Nanti nanti tak boleh ke ? Orang ejek nanti .." gumam Amiera . Malu lah dia nanti bila orang nampak dia dengan Alieff kat koridor tu !

Amiera pun membuka langkah pergi ke sosok tubuh lelaki itu . Dia kena tebal kan muka lah lepasni . "Apa dia ? Tak boleh nanti ke ? Saya dah la tengah tidur , awak ketuk pintu tu macam hari kiamat dah ta-" tak sempat Amiera nak menghabiskan ayatnya , Alieff terdahulu memotong.

"Lah ko diam ajela ! Ikut 'cini' ikut !" Suaranya mula dikecilkan . Macam panggil kucing ye . Amiera menjulingkan matanya ke atas . Ish !

Mereka berjalan sampai ke koridor . Alieff tiba tiba berhenti di tengah tengah laluan tu . Apa yang dia nak buat ? Dah la tengah mamai orang ni ...

"Nah ! Kad jemputan ke majlis hari jadi aku yang ke 16 !. Petang ni ." Kata Alieff sambil menyepetkan matanya . Eleh . Ingat comel lah tu ? Geli .

"Awak bawak saya sampai sini hanya untuk benda ni ??!! Lahhh !!! .. apa apa pun ... kalau saya tak ada hal petang ni saya datang lah ya . By the way Happy Birthday !!" Kata Amiera sambil menampakkan barisan giginya . Comel . Dia sebenarnya tak pernah tahu pun birthday Alieff . Sebab dia tak pernah bagitahu apa apa tentang biodata dia . Kesian kan ? Heihh...

"Datang tau tau tau tau tau tau please please please..." sambil mengangkat tangan nya . Meraih simpati konon . Dia berharap sangat Amiera boleh datang . Sebab Alieff dah anggap Amiera sebagai adiknya . Alieff ni .. peka lah sikit ! Tak nampak ke perangai Amiera macam mana waktu dia rapat dengan kau ?! Ekhem ekhem sambung ..

"Insya Allah. Bye . Saya nak sambung tidur " Amiera terus berlalu pergi . Taknak lah lama lama dengan dia ni . Orang tengok .. malu .

"YAYYY AMIERA DATANGG !!!" Alieff menggoncang goncangkan badan kawannya . Harap harap kawan dia tu okay la . Takut pening .. "WEH KAU NAMPAK TAK DIA NAK DATANG MAJLIS AKU !!! NAMPAKK TAKK ?!!!!" Dia menampar lembut kawannya tadi beberapa kali . Dah kenapa mamat ni ?

"Iye iye nampakk lah nampak !" Pasrah sahaja kawan tu . Sorry ye HAHAHHAHAHAH . Penat mungkin ..


"Qwekk !!" Bunyi notification Alieff

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





"Qwekk !!" Bunyi notification Alieff . Eh dah kenapa bunyi notification dia macamtu ? Ya Allah pelik pelik betul lah ... Alieff melihat nama yang terpapar di skrin .

"BOOM!!" Bunyi Alieff yang melompat ke atas katil . Rilek rilek sudah lah .. apa yang suka sangat kau ni bang ? . Oh by the way .. umur Amiera dan Alieff berbeza 2 tahun :)

"YAYAYY AMIERA CHAT YAYAYYY !!" Sorak Alieff . Kalau lah Amiera tahu perangai dia macam ni kat rumah . Memang dia tak mengaku ini kawan dia . Mereng ke ?

'Amiera cheeskut'

"Kalau aku bawak adik aku bolehh tak ?"

Alieff banyak sangat typo ni .. haritu chesskut .. ni cheeskut ? Kau kenapa ni ? .

  
                                                                'You'
                  "Of course boleh . Di           
                          alu alu kan 🤭"

Amiera pelik . Jarang jarang Alieff guna emoji dekat dia ? Terharu ke sebab aku nak datang rumah dia ni ? Ya Allah selamatkanlah aku dari orang gilla ..

DR TYPO [HOLD]Where stories live. Discover now