𝐂 𝐇 𝐀 𝐏 𝐓 𝐄 𝐑 𝟏𝟒

268 12 0
                                    



Akhirnya berakhir juga percutian mereka. Tidak mahu berlama-lama disini, risau dekat orang tua disana.

Dia hanya duduk disalah satu bangku yang ada diluar sementara menunggu mereka mengemas dan keluarkan beg untuk dimasukkan ke dalam perut kereta. Seperti biasa lelaki itu tidak membenarkannya untuk mengangkat barang mahupun lakukan apa-apa sahaja. Risau sangat dia sakit.

Sekali sekala nampaklah tiga sekawan itu berborak-borak. Suka tengok mereka begitu. Entah lain kali dapat tak lagi tengok suasana ceria begini.

"Hazine? Kenapa duduk kat luar ni? Abang dah suruh hazine masuk kereta dulu kan. Yang lain just let me handle it." Tepat mata biru itu memandangnya. Tangannya memegang satu beg galas di belakang. Dua beg bagasi. Satu beg angkat.

Walau lelaki ini tidak memberitahunya apa-apa tapi dia dapat lihat lelaki ini kepenatan. Dibalik mata birunya yang cerah. Di balik badan sasa yang tegap..

Zayra senyum.

"Nothing. Zayra nak ambik angin dekat luar sebelum kita balik." Dia bangun untuk menapak menuju ke kereta. Terhincut-hincut.

Lelaki itu melintasnya menuju ke kereta. Barang diletakkan ke dalam kereta. Lelaki itu kembali sebelum mendukung badan kecilnya.

Tak sedar dia tersenyum.
Bagaimanalah nanti kalau lelaki ini tiada disisinya selepas ini.. Dapatkah dia hidup seperti biasa?

Masuk dalam kereta. Hanya diam yang menyepi.

"Kenapa abang tak hantar aje zayra ke hospital?" Tak nak suasana jadi tegang. Wajahnya teralih pada suaminya di sebelah. Sedang membawa kereta dengan sebelah tangan.

"Hazine tak nak, abang tak boleh paksa. Kaki tu dah okay ke?" Sama niatnya. Tidak mahu timbul ketegangan di antara suami isteri.

"Abang tak boleh ikut sangat perangai keras kepala zayra nie.. nanti menyusahkan abang juga. Zayra minta maaf sebab dah burukkan nama hotel abang dan daddy.."

Harash menggeleng.

"Dont blame yourself please.. It's not your fault. Abang tak akan benarkan hazine abang, salahkan diri sendiri disebabkan perkara remeh. I say again, don't blame yourself." Mata birunya tidak lari dari memandang jalan. Suaranya bergetar. Amarahnya semakin naik. Ya! Dia benci bila ada yang ungkit benda yang remeh. Lagi-lagi bila tentang isterinya.

"Tapi zayra dah.."

"I told you, don't blame yourself!" Amarahnya sudah bergelonjak. Kereta di berhentikan di bahu jalan. Lelaki itu menolak rambutnya ke belakang. 'Kenapa perlu ungkit sekarang!'

Lelaki itu memandangnya penuh amarah tapi masih dikawal. Tidak mahu melepaskan kemarahan dan tekanannya kepada isterinya! Kawal harash! Kawal!

Zayra menekup pipi suaminya. Tersenyum.

"Let go of you. Release your anger and sadness to me. Please don't hide it.. I am willing to listen to your heart. Zayra tahu abang pendam perasaan nie. Dan zayra tak nak abang pendamnya sorang-sorang."

Kata-kata gadis itu telah melembutkan hatinya yang hampir membara. Kali ini, dia kalah. Air mata berjurai turun.

"I hate when I see people beating my wife! I don't like to see other people touch my wife other than me! I hate this heart! This heart has hurt me, hazine.. I don't want.. please.. only you is my property. And I will keep it until the end of my life."

Zayra mengangguk. Matanya berair tapi masih lagi tersenyum. Bahagia.

"Abang kuat. Zayra tahu. Be a strong man who can make anyone proud. Be a good man in helping everyone no matter when it's difficult or when it's good. Jadi la suami yang dapat genggam tangan zayra ke syurga nanti. Jadi la seorang ayah yang dapat memimpin anak-anaknya.. abang. Zayra bangga dengan abang."

𝐘𝐨𝐮 𝐀𝐫𝐞 𝐌𝐢𝐧𝐞~ 𝐌𝐲 𝐇𝐮𝐬𝐛𝐚𝐧𝐝! | C ✔️Where stories live. Discover now