𝐂 𝐇 𝐀 𝐏 𝐓 𝐄 𝐑 𝟏𝟑

583 15 0
                                    



Beberapa hari sudah berlalu, sedar tidak sedar hari ini merupakan hari kedua mereka berada di Itali. Honeymoon.

Badan dia juga sudah penat, sejak sampai di itali lagi zayra tidak berhenti ingin meneroka kesemua tempat. Teruja. Walaupun badannya penat dia tetap melayan kerenah isterinya yang tak jauh dengan perangai budak-budak.

"Hazine wait please.. jangan laju sangat, tunggu abang. Hazine!" Gadis itu tidak mengendahkan kata-kata dia. Sebaliknya, semakin laju melangkah.

"Kejar la kalau dapat. Blerghh." Zayra menjelir ke arahnya sebelum kembali berlari dengan pantas. Sengaja.

"Do not challenge me, zayra!" Harash memberi amaran. Laju kaki itu melangkah. Mengejar susuk tubuh kecik isterinya.

"Barang semua dah siap ni, mana dua orang tu pergi? Takkan la berbulan madu sampai tak ingat jalan balik." Bisik rais seorang diri. Tidak perasan ada telinga lain yang terpasang.

"Itu la, aku pun pelik dengan perangai si harash ni. Tak pernah-pernah suka dekat perempuan. Tahu-tahu dah kahwin. Kawin pulak dengan budak sekolah. Weird. Lagipun diorang takkan ingat punya jalan balik, ingat jalan ke bilik je. Ntah-ntah dah berisi." Sinis latif.

Mereka ketawa besar-besaran.

Pap! Pap!
Dua pukulan tepat mengenai kepala dua member setan itu.

"Korang memang loya buruk eh? Tak reti ke nak tolong pasangkan lampu ni. Kita datang sini nak buat barbeku, kau dua orang kena sedar kau dua menumpang aje dekat sini. Aku tampar kang!" Bebel herina. Kalau ikutkan hati nak aje dia kerjakan dua ekor beruk tak sedar diri ni.

"Aku tak sabit apa-apa." Rais mengelak.

Hampir terbang senduk yang dipegang herina. Nasib, mereka laju lari menyambung kerja.

"Ha tu, panjang umur depa." Dzakwan menuding jari ke arah pasangan kekasih yang tidak jauh dari mereka.

"Zayra!" Panggil dzakwan sambil berlari-lari anak ke arah mereka. Dzakwan melutut untuk memandang ke paras perut zayra. "Dah berisi ke?" Sinis dzakwan sebelum bangun. Bersedaia untuk lari.

Rais dan latif mengundur. Kerja gila dzakwan!

"Aptal!" Lelaki itu keluar semula sebelum kembali menapak masuk bersama dua sangkar. Mereka sama-sama bingung. Terlopong mulut zayra bila nampak suaminya membawa pulang beberapa ekor angsa. Ntah dari mana!

Angsa itu dilepas sebelum mengejar tiga lelaki disitu. Mereka berlari memusing satu taman kawasan rumah.

"Hang pasai pa bodo!! Dah-dah!! Tolonggg.. herinaa!!." Jerit dzakwan.

"Oi oi.. asal aku sekali kena bangsat!" Rais sudah memanjat dinding. Menahan diri dari jatuh terkena patuk dengan dua ekor angsa yang sedia menunggunya di bawah.

"Aduhhh!! Aduhhh!! Berlubang bontot aku ni bodo!" Latif penat berlari. Berkali-kali punggungnya dipatuk.

Zayra dan herina sudah melepaskan ketawa besar melihat ketiga-tiga jejaka itu. Itulah akibatnya bila mendinginkan lagi, lelaki yang sudah dingin.

Di malam itu, betul-betul riuh rendah walaupun hanya sepupu, adik ipar dan kawan-kawan lelaki itu yang ada.

Gadis muda itu perasan akan sesuatu di sebalik keriuhan saudara dia. Ya! Suaminya tiada di kawasan taman itu. Bingung. Dia bangun dari bangku. Berlalu masuk ke dalam rumah.

Keriukkk..
Pintu bilik milik mereka ditolak perlahan. Tidak berapa kuat tapi mampu didengari dari dalam.

Hembusan nafas panjang dilepaskan apabila susuk tubuh yang dicarinya ada disitu. Syukur. Tetapi lelaki itu kelihatan serabut.. rambutnya serabut, kertas di atas meja berselerakan. Matanya kuyunya cukup untuk membuktikan dia sedang penat.

𝐘𝐨𝐮 𝐀𝐫𝐞 𝐌𝐢𝐧𝐞~ 𝐌𝐲 𝐇𝐮𝐬𝐛𝐚𝐧𝐝! | C ✔️Where stories live. Discover now