𝐂 𝐇 𝐀 𝐏 𝐓 𝐄 𝐑 𝟕

338 15 0
                                    



"Kenapa lambat sangat.." dari tadi dirinya kehulur kehilir. Risau. Jarum jam di dinding telah menujukkan pukul dua malam namun suaminya masih belum pulang.

Teringatkan kata-kata suaminya, sebelum pergi diikuti beberapa buah kereta mahal. ' kalau abang belum balik malam ni, zayra telefon nombor ni.' kata-kata lelaki itu masih segar dikepalanya.

Iphone yang baru dibeli suaminya dicapai sebelum nombor telefon yang diberi lelaki itu didail.

Tut.. tut.. tut.. telefon diangkat.

"Hello?"

"Hello miss? Do you need help?" Satu suara garau menjawab.

Entah macam mana lelaki ni dia kenal dirinya.. mungkin suaminya yang beritahu.

"Ma.. mana suami saya?" Itu sahaja yang ingin dia tahu.

"Suami?" Suaranya terdengar bingung.

"I means harash.. I want to know, where is he?" Jelas zayra.

"Oh. Tuan harash dia ad-"

PANG! Bunyi pintu rumah ditendang kuat.

"Puan?" Panggil lelaki itu dipanggilan. Agak risau.

Badannya tidak mampu untuk bergerak. Kaku. Gadis itu terduduk di atas lantai. Namun, telefon masih ditelinga.

"Puan. Puan naik atas sembunyi! Saya akan datang kesana." Laju lelaki itu bersuara.

Badannya cuba untuk bangun. Kakinya laju menaiki tangga. Sembunyi. Kedengaran pintu rumah ditendang sehingga terbuka.

"Find her! Halang semua jalan keluar!" Tegas suara itu memberi arahan. Tambah pula bunyi tapak kasut dimana-mana membuatkan jantungnya semakin berdegup laju. Mulutnya ditekup, tidak mahu bunyi tangisan keluar.

"Cepat cari dia! Bodoh!" Sekali lagi suara itu teriak memberi arahan.

"I found her!" Ujar seorang lelaki dengan sebelah tangannya menarik kasar rambut gadis tersebut. Badan kecik gadis itu dibaling ke kaki lelaki tadi. Mungkin boss kepada mereka?

Senyuman nakal diberi kepada gadis di kakinya. Tidak percaya, ini ke perempuan yang dikahwini jejaka bodoh tu?

"Bawa dia masuk kereta." Arah lelaki dihadapannya. Rambutnya kembali ditarik. "Wait.. Jangan kasar sangat, itu barang boss." Sambungnya lagi membuatkan tarikan dirambutnya dilepaskan.

Pedal kereta ditekan laju. "SHIT! SHIT! SHIT!" Kemudi kereta ditampar beberapa kali. Keras. Tidak habis mulutnya mengeluarkan kata-kata kesat. Disebelah kiri dahinya yang sudah berdarah tidak diendahkan. Setelah mendapat laporan daripada salah seorang anak buahnya yang mengatakan isterinya telah diculik. Laju kakinya melangkah menuju ke kereta, tidak melihat keadaan disekeliling. Mujur sahaja, tugasnya diganti oleh danial untuk menyelesaikan hal di hotel yang telah diserang.

Sebelah tangannya membuka laci dahsboard sebelum mengeluarkan pistol. "You want play right, so let's play." Sempat kata-katanya diberi. 'Zayra.. Wait for me. Bertahan sekejap ple..ase.' Kerisauan bermain di kepalanya.

Tangan dan kaki yang sudah terikat membuatkan pergerakannya terbatas. "WHAT YOU WANT FROM ME!?" Zayra menjerit ke arah seorang lelaki yang baru sahaja datang. Lelaki itu mempunyai janggut dan rambut beruban. Or.. orang tua?

"Can't believe his wife can be this so beautiful," lelaki tua itu memegang rahangnya. Rambutnya dicium beberapa kali. "STAY AWAK FROM ME." TUH! Air liurnya diludah ke muka lelaki tua tersebut.

"Tch. Cantik.. macam mana la kau boleh kahwin dengan laki tu. Kalau kau kahwin dengan aku, tak adalah jadi macam ni. I'll give all mine pretty." Tangan berkedut lelaki itu naik mengelap ludahan di pipinya.

𝐘𝐨𝐮 𝐀𝐫𝐞 𝐌𝐢𝐧𝐞~ 𝐌𝐲 𝐇𝐮𝐬𝐛𝐚𝐧𝐝! | C ✔️Where stories live. Discover now