Laju kaki pendeknya melangkah ke arah lelaki berbaju t-shirt hitam bersama seluar askar tersebut. Cuba untuk berlari sekuat hati dengan air mata dipipi. Teruja."Abang!" Jeritnya dari jauh, dari jauh lagi lelaki itu membuka tangan bersedia untuk dipeluk. Dimple smile diberi kearah lelaki itu sebelum melompat masuk kepelukannya.
"Why my hazine crying? Did laos do something to my hazine?" Dagu gadis itu diangkat memandangnya dengan wajah bingung dan agak marah. Agak-agak kalau aku cakap fateeh ada pukul aku, apa dia akan buat eh? Haih.. mati kau fateeh.
"No, he did nothing, cuma zayra aje yang terlalu rindukan abang." Sekali lagi wajah sedih dan bahagia di berikan kepada lelaki itu. Dimple face.
"I thought he had done something to my wife that made her cry. Kalau tak tahu la abang nak buat apa dengan dia." Tangan beruratnya naik mengusap air mata isterinya yang bercampur teruja itu. Zayra hanya tergelak kecil, tidak mustahil suaminya tiba-tiba boleh jadi ganas.
"Sejak-sejak berkahwin ni, makin sweet pulak aku tengok korang ni." Usik farid. Dah mula dah mood mengusik member setan ni.
"Kenapa? Berdosa ke? Or.. sebab kau jealous?" Tambah zayra pula. Biar mamat ni tahu bermesra dengan suami sendiri itu tak salah!
"Diorang memang macam tu, pantang berjauh sikit dah nangis-nangis. Apa boleh buat, bila crush sendiri jadi suami itu la jadinya." Tambah fateeh pula. Zayra pandang wajah fateeh terkejut, bukan terkejut macam mana dia boleh ada dekat situ tapi terkejut sebab tak percaya perangai fateeh pun boleh sekepala dengan farid.
"Heloo, Sejak bila aku ada crush! Mulut tu jaga sikit eh." Kalau perempuan, dah lama aku tumbuk-tumbuk dua orang depan ni.
"Kalau bukan sebab engkau maybe sebab terjatuh hati dengan godaan encik harash. Encik harash buat apa dekat puan zayra sampai tak boleh dipisahkan?" Sengih fateeh. Mengusik. Muka zayra sudah berbaham merah.
"Buat apa?! Engkau jangan nak mula eh. Fateeh!" Jerit zayra mengundang tawa mereka berdua. Seolah-olah tuan mereka tiada disitu. Harash hanya memicik batang hidungnya, sudah biasa dengan keadaan sebegini.
Setelah kesemua barang lelaki itu siap dikemas, zayra bangun menuju ke tingkat atas untuk melepaskan rasa penatnya di atas katil. Sementara menunggu gilirannya untuk mandi, zayra mencapai iphonenya ditekan beberapa kali.
"Ne yapıyorsun?" Satu suara garau bersuara. Automatik mata gadis itu bertukar pandangan ke arah pemilik suara garau itu. Terlihat lelaki itu sedang elok bersandar di muka pintu bilik air dengan hanya bertuala.
"Abang!" Iphone dilempar ketepi sebelum batal diambil untuk menutupi matanya. Wajahnya mula bertukar merah.
"Hmm?" Lelaki itu memandang isterinya bingung. Wajahnya berkerut. Bila melihat isterinya menutup wajah menggunakan batal, mula hilang kerutan didahinya. Faham. Matanya teralih pada perutnya sekilas sebelum kembali memandang isterinya.
"Gatal." Badannya ditegapkan kembali sebelum menuju ke arah isterinya lalu mengambil tempat disebelah gadis itu. Masih ditutup dengan bantal.
"Ish! Abang pakai la baju! Tak malu ke!" Marah zayra namun wajah masih tertutup.
"Isteri abang sendiri, buat apa nak malu. Bukannya janda pun tengok." Mata dijulingkan ke atas sebelum iphone miliknya dicapai.
"Abang betul-betul nak kahwin dengan janda ke. Kalau nak pergi la, ingat zayra sayang sangat ke dekat abang!" Bantal tadi dibaling ke arah suaminya. Geram.
YOU ARE READING
𝐘𝐨𝐮 𝐀𝐫𝐞 𝐌𝐢𝐧𝐞~ 𝐌𝐲 𝐇𝐮𝐬𝐛𝐚𝐧𝐝! | C ✔️
De TodoSiapa kata jejaka melayu mix turki tak menawan? 𝐇𝐀𝐑𝐀𝐒𝐇 𝐇𝐀𝐘𝐃𝐄𝐑 - Atau code namenya 'fox.' Mengapa fox? Kerana kelicikkannya dalam melakukan sesuatu. Harash hayder atau nama panjangnya Harash Hayder bin Akash Hayder merupakan campuran tur...