trettiosex

1.1K 63 7
                                    

trettiosex

/ isabelle /

Jag och Oscar hade suttit i tystnad på min säng i några minuter. Helt ärligt hade jag ingen aning om hur det var meningen att jag skulle reagera eller om jag gjorde det här rätt. Sist, för två år sedan hade jag kokat av ilska innan vi båda pratat om det och bestämde oss för att göra slut. Men nu var det annorlunda. Jag var inte arg, det kunde jag inte vara. Det var Oscars dröm och även jobb och vem var jag att sätta stopp för det. Han valde inte att åka just i slutet av sommaren och jag var bombsäker på att han skulle ha gjort det annorlunda om han kunde.

"Isabelle, du måste förstå att jag är jätte ledsen", Oscar la ena handen på min axel och såg mig i ögonen.

Jag nickade långsamt och log svagt innan jag ännu en gång drog handen över kinden för att torka bort en tår som rann. När jag väl hade börjat gråta kunde jag inte sluta. Jag tyckte inte om att gråta, även fast jag gjorde det så himla lätt.

"Jag fattar." svarade jag, för det gjorde jag verkligen. Oscar styrde inte över det, han kunde inte göra någonting åt det men det var såklart att det var tråkigt.

Han la sig ner på rygg och drog med mig ner så att jag låg bredvid honom. Oscar la sina armar runt mig och drog mig närmare honom. Jag kramade honom tillbaka, försökte uppskatta det mer än vad jag tidigare gjort. Nu kändes det som att klockan sakta tickade ner mot dagen han skulle åka, och att jag skulle behöva ta vara på tiden mycket noggrannare än innan. Självklart uppskattade jag alltid stunderna jag hade med Oscar, allihop var guld värda. Men nu när det faktiskt fanns ett datum då han skulle åka och han skulle vara borta ett ganska långt tag kändes det som att jag behövde uppskatta det ännu mer än innan.
Oscar kysste mig mjukt på kinden och drog tummen i små cirklar över min ena kind. Jag kunde inte stoppa leendet från att krypa fram på mina läppar, jag älskade de här stunderna med Oscar. De var de allra bästa, enligt mig. När jag bara kunde ligga bredvid honom och mysa. Vi kunde njuta av varandras sällskap, ingenting kunde toppa det. Det var underbart.

"Du kan ju komma och hälsa på", sa Oscar tyst mot min kind efter en liten stunds tystnad.

Jag nickade svagt men hade fortfarande blicken fäst uppåt. "Det är klart. Om du hinner med mig, förstås."

Oscar fnös och drog mig närmare intill honom. Jag ville nästan börja gråta igen för att visste hur mycket jag skulle sakna detta. Speciellt de små simpla sakerna, det är de som gör ett förhållande så otroligt bra. Att vakna upp bredvid honom på morgonen, äta frukost tillsammans även om den är i fullständig tystnad, ligga och mysa på kvällen innan vi somnar framför teven som därför står på hela natten för att sedan vakna tidigt på morgonen av att ljudet är för högt. Det var sådana saker jag skulle sakna mest av allt. De sakerna ingen av oss egentligen uppskattade lika mycket som vi borde.

"Skämtar du? Jag har all tid i världen för dig, och det vet du." sa Oscar mjukt.

Jag slöt ögonen och suckade tungt. "Jag kommer sakna dig så mycket."

Tårarna var på ingång för andra gången idag och det verkade Oscar ha märkt för han kramade mig genast hårdare och kysste mina läppar ett par gånger. Jag fortsatte att ha ögonen slutna, i hopp om att det kanske kunde stoppa tårarna för att börja rinna igen. Ibland förstod jag inte varför jag grät så lätt.

"Gråt inte, hjärtat." bad Oscar. "Det är okej. Allt är okej. Jag ska ingenstans på länge."

Jag vände mig neråt så att jag låg på mage och begravde huvudet i kudden. Oscars ord borde ha hjälpt men de gjorde de inte alls. Allting han sa fick mig bara att inse hur mycket jag skulle sakna honom när han väl åkte. Kanske var det själviskt men jag ville ha honom hos mig hela tiden. Jag ville inte hamna med någon som Adam igen när han hade åkt, det var Oscar jag ville ha. Jag ville inte att han skulle avsluta detta innan han åkte, för det var inte alls orättvist mot mig. Jag ville inte ha någon annan än honom.

-

JAG LEVER!! Förlåt för att vi hördes här för två veckor sedan, men jag har knappt öppnat datorn om jag ska vara ärligt. Skaffade en liten hundvalp och hon tar upp ca all tid, sen träffar jag mina vänner och har allmänt roligt bara. Har varit i Göteborg två gånger på lovet redan (såg one direction???? grät???).
Meeen om ni vill veta allt sånt roligt kolla in på min blogg (http://nouw.com/itslouisee) för att se vad jag gör nu på sommarlovet :)

Kommentera gärna för saknar er ^^

Only One •• o.eWhere stories live. Discover now