tjugonio

1.2K 72 11
                                    

tjugonio

/ isabelle /

Ett par läppar pressades mjukt mot min nacke vilket fick mig att vakna till. Känslan var behaglig och jag behöll mina ögon slutna, andades långsamt in och ut. Jag visste inte hur länge Oscar varit vaken men jag antog att han precis vaknat med tanke på hur sent vi båda legat och pratat kvällen innan. Hans hand låg löst över min midja och det verkade inte som någon av oss planerade att gå upp någon gång snart. De lösa kyssarna på ena sidan av min nacke upphörde, istället kände jag bara hans varma andetag puffa emot huden på min nacke. När jag öppnade ögon var det fortfarande relativt mörkt i rummet som var ganska så stort. Jag vände blicken mot Oscar vars ögon fortfarande var slutna, precis som mina varit för bara några sekunder sedan. Men jag visste att han var vaken. Istället för att ha ryggen mot honom vände jag mig om så att vi låg ansikte mot ansikte. Hans ögon förblev slutna men jag kunde nästan känna hur han ville öppna dem. Men det gjorde han inte. Jag gav honom en snabb puss på läpparna och då verkade det passa för honom att öppna ögonen. Oscar log svagt mot min innan han förde samman våra läppar igen i en längre kyss.

"Godmorgon sömntuta", sa Oscar och la ansiktet mellan min axel och nacke för att ännu en gång sluta ögonen.

"Godmorgon, har du varit vaken länge?" frågade jag honom. Oscar skakade löst på huvudet men låg kvar som innan. Jag hade ingen aning om vad klockan var men jag antog att den var runt nio eller tio.

Jag kanske förstörde den mysiga stämningen lite när jag tog upp min mobil, men det var bara för att se ifall någon försökt att få tag på mig under tiden jag inte haft mina ögon på den. Till min stora förvåning och inte så stora glädje fanns det ett meddelande från Adam där. Jag såg inte hela eftersom han hade skrivit längre än vad som visades på skärmen när man först öppnade mobilen, och jag tvekade faktiskt på ifall jag skulle öppna det överhuvudtaget.

Jag bestämde mig för att inte göra det nu när jag låg där med Oscar, det skulle bara bli konstigt och jag ville inte bli på dåligt humör nu när morgonen börjat så himla bra. Istället la jag bort telefonen på Oscars nattduksbord och vände blicken mot honom. Precis då vände han sin blick mot mig också och vi båda log mot varandra.

"Är du frukostsugen?" Oscar drog ena handen igenom sitt hår som inte var fixat. Jag nickade ivrigt då jag efter hans fråga kände hur pass hungrig jag faktiskt var. Oscar satte sig upp på sängen medan jag fortsatte vila mitt huvud på en av hans kuddar.

"Jag går och fixar. Kommer du?" Jag nickade ännu en gång och sa att jag kom om en liten stund. Oscar böjde sig ner och gav mig en snabb kyss på pannan innan han reste sig upp och begav sig ner mot nedervåningen och köket för att göra frukost till oss båda. Jag låg där en stund med blicken fäst upp i taket innan jag bestämde mig för att ta en titt på meddelandet Adam hade skickat till mig under tiden jag sovit.

Jag vill snacka med dig om allt det här. Idag klockan 1 vid kiosken i parken?

Jag höjde ögonbrynen och skrev snabbt ett svar tillbaka innan jag skulle gå ner till Oscar.

Trodde redan vi hade fått allt sagt och egentligen borde jag väl säga nej, men okej. Ses där.

Jag kände snabbt lite skuldkänslor över att jag tackat ja till Adam men försökte trycka bort de tankarna innan jag ändrade mig. Vad han ville prata om förstod jag inte riktigt, för jag hade ingenting mer att säga till honom. Skuldkänslorna som jag hade börjat känna var inte alls nödvändiga egentligen. Jag och Oscar kanske var en "grej" men det var ingenting officiellt vad jag visste. Vi var väl tekniskt sett tillsammans med tanke på alla kyssar och att vi sov tillsammans inatt, men det betydde inte att jag inte fick träffa Adam. För jag skulle aldrig komma på tanken att ens krama honom igen efter allt detta.

-

adam stay in your lane

tack för alla kommentarer på förra kapitlet!! ni är så snälla att jag knappt vet vad jag ska säga. uppskattar det verkligen. alltså verkligen jättemycket. tack <3

sov över med två kompisar inatt och vi gick och la oss halv fem så är bara lite död just nu hahah

vilka ser man på 5sos på onsdag btw?? HOLA AT ME

Only One •• o.eDonde viven las historias. Descúbrelo ahora