Frågor till Isabelle:
”Vad var det som fick dig att bli kär i Oscar?”
- För två år sedan, när vi först träffades så bara klickade det helt enkelt. Jag vet inte var det är, men det är bara något speciellt med honom. Han är så snäll mot alla och vill alla väl. Sen älskar jag verkligen hans ögon, det är en av mina favoritsaker med honom.”Om du kunde få ända på en handling du gjort i ditt liv, vad skulle du ändra?”
- Oj, jag vet inte riktigt. Jag önskar nog att jag uppskattat mitt och Oscars förhållande lite mer medan det väl fanns, eller vad man ska säga. Det kanske inte är en direkt handling men det är något jag ångrar.”Skulle du vilja bli tillsammans med Oscar?”
- Nu är jag ju tillsammans med Adam, men om han och jag inte skulle vara tillsammans så vet jag inte. Jag tycker om honom i alla fall.”Säg vad det bästa med Oscar och Adam är!”
- Det bästa med Oscar är nog att han är så omtänksam. Han bryr sig verkligen och det tycker jag är svårt att hitta i en person. Men jag har aldrig varit med om en situation när Oscar inte vill att alla ska må bra som är runt honom.Det bästa med Adam måste nog vara att han alltid har en lösning på allt. Om en sak inte fungerar, så hittar han en annan utväg och det beundrar jag verkligen.
”Litar du på Oscar och Adam?”
- Absolut! Oscar kan jag verkligen lita på till hundra procent. Adam har dock verkat lite konstig på senaste tiden men jag vet inte vad det är.”Om du var tvungen att välja mellan Adam och Oscar, vem skulle det vara?”
- Jag tror inte att jag skulle kunna välja mellan dem faktiskt.”Om du hade kört Fuck, Marry, Kill och fått upp alternativen Adam, Oscar och Sabina, hur hade du gjort?”
- Jag skulle verkligen inte kunna döda någon av dem, inte ens om det är ett spel. Alla tre betyder alldeles för mycket för mig. Men jag skulle nog gifta mig med Adam, eftersom vi redan är tillsammans. Ligga med Oscar, för det har jag redan gjort också - men jag skulle inte kunna döda Sabina.Frågor till Oscar:
”Känner du något för Isabelle?”
- Jag tror det. Med tanke på hur glad jag blir av att vara runt henne, så ja. Jag känner något för Isabelle.”Är du kär i Isabelle?”
- Kär är ett väldigt starkt ord och man ska verkligen inte säga det om man verkligen inte är det. Men jag var kär i Isabelle innan jag gjorde slut, väldigt kär. Kanske kan det bli så igen, jag vet inte.”Vill du ha tillbaka Isabelle?”
- Adam är väldigt lyckligt lottad som är tillsammans med någon som henne men jag skulle aldrig kunna göra något medan de är tillsammans. Men om jag fick chansen skulle jag nog ta den.”Beskriv vad du känner för Isabelle.”
- Hon är verkligen en jättefin person som jag tycker om jättemycket. Jag vet inte riktigt hur jag känner, det är så många känslor på samma gång.”Om du skulle få ändra på en handling du gjort i ditt liv, vad skulle du ändra?”
- Det är en svår fråga. När jag gjorde slut med Isabelle ångrade jag mig ganska mycket, men jag kunde inte direkt ha åkt till USA och tvingat henne ha ett distansförhållande i nästan två år. Det känns inte rättvist mot henne.”Vill du ha tillbaka Isabelle eller leker du med hennes känslor?”
- Jag skulle aldrig få för mig att leka med hennes - eller någon annans för den delen - känslor. Det är inte rätt och inte alls något jag skulle få för mig att göra.”Var du tillsammans med någon när du var i USA?”
- Inte tillsammans direkt. Men jag träffade ju tjejer och vi gjorde lite saker. Men ingenting seriöst som betyder någonting nu.”Varför kom du tillbaka?”
- Vi fick ledigt ett tag efter att ha jobbat så länge. Alla valde att åka hem till Sverige, vi kunde ju liksom ha stannat i USA. Men jag och de andra killarna ville träffa nära och kära. Sen ville vi bara komma hem ett tag. Borta bra men hemma bäst.Frågor till Adam:
”Är du egentligen kär i Isabelle?”
- Hon är min flickvän så det måste jag väl vara.”Hur skulle du beskriva ditt och Isabelles förhållande?”
- Från min sida så tycker jag allt känns jättebra. Jag hoppas att hon känner likadant.”Älskar du verkligen Isabelle? För det känns lite som att du är otrogen!”
- Jag älskar henne och det beror ju på vad din definition av ordet otrogen är.”Hur kär är du i Isabelle?”
- Som sagt, hon är min flickvän så det är klart jag är kär i henne. Alla definierar såklart kärlek annorlunda, men som jag ser det, så är jag kär i henne.”Älskar du ens Isabelle?”
- Ja, hon är ju som sagt min flickvän så det skulle vara konstigt om jag inte gjorde det.Frågor till Sabina:
”Har du något på gång med Adam?”
- Med Isabelles Adam? Gud, nej. Aldrig. Jag skulle inte göra så mot henne, och sen är han inte alls min typ. Jag har ju Kristian som jag älskar jättemycket.-
Tack till alla ni som frågade! Det var verkligen jättebra frågor och vissa var jag verkligen inte beredd på att få men jag gilar hur kreativa ni är :) Tyckte själv detta var kul att göra, tyckte ni det?
Vill ni ha nästa kapitel i Oscars perspektiv förresten? Skriv också vad ni tyckte om detta här nedanför!
STAI LEGGENDO
Only One •• o.e
FanfictionIsabelle kan inte hjälpa att alltid driva bort till en liten fantasivärld där hennes ex Oscar finns. Hon försöker få alla att förstå att hon är helt över honom och att Oscar är precis lika över henne. Men en dag så kommer han hem igen, efter att ha...